Hallo,
Ik kijk al een tijdje rond voor een nieuwe Game-PC.
Ik wil voornamelijk op de pc gamen en wat office werk.
Met een budget van CA €600,- ben ik aan de slag gegaan en heb internet afgestruind voor informatie
over componenten en geluidsarme pc behuizingen.
Ik heb al een processor, Intel i5-3470, deze wil ik mee nemen en haal ik uit mijn dell optiplex.
Zo heb ik ook al een SSD en een hdd.
(Later zal ik nog 3 harde schijven aanschaffen van 3tb per stuk vandaar de mischien wat te zware voeding.)
Alle rand apperatuur heb ik al.
Wat ik dus nodig heb:
Mijn verdedeging:
- Gigabyte GA-Z77X-D3H: Komt goed uit de tests en Lijkt me ook een betrouwbaar merk.
- Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3:Dit is dus voor mij een heibelpunt. Ik heb deze kaart gekozen omdat hij van het zeldfde fabrikaat als het moederbord is. Ook komt deze kaart goed uit vergelijkings tests naar mijn inziens. Verder heb ik geen aanleiding voor deze kaart.
- Fractal design Define R4 Pearl Black: Vind dit gewoon een hele mooie case en lijkt me ook mooi koel. Geen poes pas van Kamer verlichtende LED's.
- Scythe Shuriken Rev. B: De koeler past op mijn cpu en word hoog aangeschreven voor stille en goede Koeling.
- Corsair Vengeance LP 8GB: Elke gamer lijkt dit geheugen wel in zijn pc hebben zitten.
- Corsair CX600M: Modulaire koeling die ik voor een goede prijs kan kopen van een befaamd merk.
- Koelpasta: Heb ervaring met dit merk pasta. (werkte 10 jaar geleden perfect)
Nu is dit niet mijn eerste pc die ik gebouwd heb en weet dus wel wat van het in elkaar zetten en dergelijke.
Maar mijn kenis van hardware is niet op en top. zien jullie nog verbeter punten?
Ik zou graag willen dat het systeem een beetje future proof is.
Bedankt alvast voor de reacties!
Update:
13-10-2013
-Heb de video kaart aangepast naar een Club3D Radeon HD7970 Royalace.
-Heb de voeding ook veranderd
Ik kijk al een tijdje rond voor een nieuwe Game-PC.
Ik wil voornamelijk op de pc gamen en wat office werk.
Met een budget van CA €600,- ben ik aan de slag gegaan en heb internet afgestruind voor informatie
over componenten en geluidsarme pc behuizingen.
Ik heb al een processor, Intel i5-3470, deze wil ik mee nemen en haal ik uit mijn dell optiplex.
Zo heb ik ook al een SSD en een hdd.
(Later zal ik nog 3 harde schijven aanschaffen van 3tb per stuk vandaar de mischien wat te zware voeding.)
Alle rand apperatuur heb ik al.
Wat ik dus nodig heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 95,90 | € 95,90 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2 | € 249,90 | € 249,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,30 | € 24,30 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 65,19 | € 65,19 |
| 1 | Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram | € 5,59 | € 5,59 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 598,28 | |
Mijn verdedeging:
- Gigabyte GA-Z77X-D3H: Komt goed uit de tests en Lijkt me ook een betrouwbaar merk.
- Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3:Dit is dus voor mij een heibelpunt. Ik heb deze kaart gekozen omdat hij van het zeldfde fabrikaat als het moederbord is. Ook komt deze kaart goed uit vergelijkings tests naar mijn inziens. Verder heb ik geen aanleiding voor deze kaart.
- Fractal design Define R4 Pearl Black: Vind dit gewoon een hele mooie case en lijkt me ook mooi koel. Geen poes pas van Kamer verlichtende LED's.
- Scythe Shuriken Rev. B: De koeler past op mijn cpu en word hoog aangeschreven voor stille en goede Koeling.
- Corsair Vengeance LP 8GB: Elke gamer lijkt dit geheugen wel in zijn pc hebben zitten.
- Corsair CX600M: Modulaire koeling die ik voor een goede prijs kan kopen van een befaamd merk.
- Koelpasta: Heb ervaring met dit merk pasta. (werkte 10 jaar geleden perfect)
Nu is dit niet mijn eerste pc die ik gebouwd heb en weet dus wel wat van het in elkaar zetten en dergelijke.
Maar mijn kenis van hardware is niet op en top. zien jullie nog verbeter punten?
Ik zou graag willen dat het systeem een beetje future proof is.
Bedankt alvast voor de reacties!
Update:
13-10-2013
-Heb de video kaart aangepast naar een Club3D Radeon HD7970 Royalace.
-Heb de voeding ook veranderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 23:45 ]