[Vista] start niet meer op, blijft hangen op foute update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• an-tony-o
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 08:03
Blijkbaar is er laatst iets fout gegaan met een update, als ik mijn pc opstart krijg ik bij het opstartscherm:
"De updates zijn niet juist geconfigureerd. De wijzigingen worden ongedaan gemaakt. Schakel de computer niet uit."
De harde schijf ratelt dan ongeveer 20 seconden, soms komt er nog een mededeling "Een ogenblik geduld", en daarna start de computer zichzelf opnieuw op.
Waarna het bovenstaande zich herhaalt.

Ik vond met Google wel een paar mensen met dezelfde melding, maar de oplossingen gingen er vanuit dat je nog wel in Windows kwam, en dat lukt mij dus niet... :'(

Veilige modus helpt ook niet: de drivers worden geladen, waarna de harde schijf een tijdje reutelt, een dikke muiscursor verschijnt en even later het Windows logo. Dan eventjes een knipperende cursor (streepje) linksboven en dan reboot hij weer.
Veilige modus met netwerk: ik krijg weer de melding 'niet juist geconfigureerd' en een reboot.
Toets ik F8 en dan Laatst bekende juiste configuratie, dan krijg ik wederom het bovenstaande verhaal.

Als ik de Vista Ultimate-dvd erin stop, kan ik Herstellen kiezen. Opstartherstel geeft na korte tijd de boodschap: Geen probleem gevonden. Systeemherstel werkt niet, want hij kan geen herstelpunt vinden (had ik denk ik uit staan). Een complete PC-backup heb ik nooit gemaakt, geloof ik.
De opdrachtprompt werkt wel, op die manier kan ik tenminste de harde schijf benaderen.

Wie helpt mij uit dit lastig parket? :? Als ik tenminste maar in Windows kan komen, dan kan ik de op internet gevonden oplossingen uitproberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 20:03
In veilige modus opstarten al geprobeerd? Als dat lukt dan zou je kunnen proberen de laatste updates ongedaan te maken en dan kijken wat ie doet...

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 13-10-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• an-tony-o
Al geprobeerd, zie hierboven. Hij komt er niet voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:03
Checkdisk uitgevoerd vanaf windows cd?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Heb je de beschikking over een andere computer? Je zou met DART een CD kunnen bakken waarmee je de foutieve update kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 20:03
MicGlou schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:56:
In veilige modus opstarten al geprobeerd? Als dat lukt dan zou je kunnen proberen de laatste updates ongedaan te maken en dan kijken wat ie doet...
Zo... binnenkort maar eens naar de opticien... 2x gelezen en toch erover heen gekeken 8)7

Maar goed, als windows zelfs niet wil starten in veilige modus dan vermoed ik dat er wat meer aan de hand is dan alleen een foutieve update, het is heel toevallig maar niet onmogelijk.

Ik zou beginnen met het systeem te checken dmv Hirens of Knoppix om de hardware zo goed en zo kwaad mogelijk een checkup te geven. Zeker de hardeschijf zou ik aan een onderzoek onderwerpen, maar het systeem wat stressen zou ook geen kwaad kunnen om problemen met bijvoorbeeld een voeding uit te sluiten.

Het is namelijk in mijn ervaring zeldzaam dat een Windows pc vanaf versie Vista niet meer wil starten als een update niet goed is geinstalleerd, veilige modus zou dan altijd nog moeten werken... sterker nog ik heb zelden een niet startende pc met windows meegemaakt sinds Vista wat niet (in)direct met de hardware te maken had of een heftige infectie. Een hele goede mogelijkheid zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de pc is uitgevallen (uitgezet?) tijdens het installeren en/of configureren van updates... dan wil het nog wel eens lastig worden.

Ik ben er zelf eigenlijk nog niet zoveel mee bezig geweest, behalve eens even in rondgeneusd, maar de tip Trommelrem zou wel eens een goede kunnen zijn: http://www.microsoft.com/...chnologies/mdop/dart.aspx Maar ik weet niet of dit ook met Vista gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer pending.xml eens te renamen vanuit de recovery console:
http://www.thefakegeek.co...of-3-0-complete%E2%80%9D/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• an-tony-o
Alvast bedankt voor jullie reacties, ik ga het morgen of overmorgen proberen. Heb het nogal druk deze week :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• an-tony-o
Bedankt, dit heeft geholpen! Ik kan mn pc weer gebruiken :) Mocht het nog een keer voorkomen, dan heb ik hierboven alvast een checklist voor het zwaardere werk... Bedankt allemaal! _/-\o_
Pagina: 1