SSD word niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Shwahlthy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-01 19:43
Ben een kleine PC aan het bouwen, daarbij heb ik een Kingston SSDNOW S200 gebruikt.

Deze SSD word echter niet door mijn moederbord de ASRock AD2550B-ITX herkend. Andere harde schijven werken echter wel op het moederbord en de SSD werkt ook als ik hem in een externe harddrive zet (via USB).

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien is deze ssd er niet voor bedoelt om als 1e boot schijf te functioneren?

Je kan windows op de HD zetten, als alles is geupdate kan je de ssd aan de 2e poort hangen, wellicht kan je hem dan als cache instellen? Lijkt me dat die daarvoor is bedoeld ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Word niet herkent in de BIOS of in Windows ?

Verwijderd

Beste, ik heb een gelijkaardig probleem met mijn ASRock FM2A75 en een SSD van Samsung (840 Evo). Ik heb het volledig basissysteem van de BBG van september (reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013).

Het is gelukt om windows te installeren op de ssd, maar na 2 weken was deze uit het bios verschenen en starte de PC op in uefi. Na afsluiten en opnieuw opstarten kreeg ik de volgende melding van windows 8 :
- Recovery: your pc needs t be repaired, the boot conficuration data file is misssing some required information File: \BCD Error code 0cx000000d.

Na het proberen starten van windows vanop de CD komt er volgende foutmeling op:
- Recovery: there was a problem with a device connected to your PC; an unexpected I/O error has occured, error code 0CX00000e9

Bij installeren van de pc kreeg ik deze error ook al eens, maar na de sata kabels te switchen bleek dit opgelost te zijn. Nu blijkt dit echter niet meer te werken.

Iemand raad? Zou dit aan een defecte SSD of moederbord kunnen liggen?

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:41:
Beste, ik heb een gelijkaardig probleem met mijn ASRock FM2A75 en een SSD van Samsung (840 Evo). Ik heb het volledig basissysteem van de BBG van september (reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013).

Het is gelukt om windows te installeren op de ssd, maar na 2 weken was deze uit het bios verschenen en starte de PC op in uefi. Na afsluiten en opnieuw opstarten kreeg ik de volgende melding van windows 8 :
- Recovery: your pc needs t be repaired, the boot conficuration data file is misssing some required information File: \BCD Error code 0cx000000d.

Na het proberen starten van windows vanop de CD komt er volgende foutmeling op:
- Recovery: there was a problem with a device connected to your PC; an unexpected I/O error has occured, error code 0CX00000e9

Bij installeren van de pc kreeg ik deze error ook al eens, maar na de sata kabels te switchen bleek dit opgelost te zijn. Nu blijkt dit echter niet meer te werken.

Iemand raad? Zou dit aan een defecte SSD of moederbord kunnen liggen?
Niet per se hetzelfde probleem, tenzij de TS dezelfde foutcodes krijgt, dus misschien een eigen topic starten?

overigens voor jouw probleem krijg ik een hoop hits(als ik de foutcodes google) dus misschien kan je dit zelf fixen mbv het internet :+

aan de TS:
welk OS heb je geprobeerd te installeren? en kan je de schijf wel benaderen als je ook een 2e schijf hebt waar je vanaf boot?

[ Voor 8% gewijzigd door kaasplank1 op 13-10-2013 20:54 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Shwahlthy
Dank voor alle snelle reacties!

SSD word volledig niet herkent in de BIOS.
Windows installatie, ziet hem dus ook niet. Maar de BIOS ziet hem wel via usb :s

Ik probeer Windows Embedded te installeren, echter zolang hij totaal niet gezien word in de BIOS (hij ziet compleet niks op de SATA poort, beide geprobeerd) hoef ik het installeren volgens mij ook nog niet te proberen.

Heb geen foutcodes, gewoon helemaal niks.

Hebben jullie misschien nog ideeen waar het aan kan liggen?

• Shwahlthy
Heb uitgevonden dat het aan de stroomtoevoer ligt. De ssd werkt namelijk wel zodra ik gebruik maak van een externe voeding. Nu zit er een 75 watt voeding bij mijn behuizing, wat ruim voldoende moet zijn, omdat er max 10 watt door mijn mobo gebruikt word en dan dus nog ong 2 watt door de SSD...

Wat het allemaal nog vreemder maakt is, dat als ik een gewone schijf aansluit, deze geen enkel probleem heeft met de voeding en gewoon werkt. Dat terwijl de SSD volgens mij toch echt minder moet verbruiken…

Heeft iemand nog enig idee waar dit aan kan liggen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien heb je een slechte kwaliteit voeding?
Verder kom je echt niet uit op 12 watt verbruik. Zelfs als het een hele goede voeding is, zal de voeding zelf al zoiets gebruiken. Tel daarbij op moederbord+cpu+fans+geheugen+graphics+harde schijf

• Shwahlthy
Hij werkt :D
Heb in de BIOS Deep S5 uitgezet en de schijf werd ineens herkend.

@Reepje Nee begrijp dat je nooit op 12 Watt komt, echter staat bij mobo (met geïntegreerde CPU) het maximale verbruik op 10 watt, maar aan de 75 watt kom ik ook nooit. Er zit geen andere hardware in dan deze embedded mobo, ssd en ram geheugen (passief gekoeld allemaal) dus echt veel kan het nooit zijn.

Bedankt voor alle reacties!

edit: toch iets te snel geroepen, nu blijkt hij het gewoon te doen als ik mijn SSD er later inplug. Dus als ik opstart en dan de SSD pas aansluit en dan uit de bios verder opstart doet hij het, het heeft dus lijkt mij iets met power states ofzo toe maken (maar hoe weet ik dan ook niet)...

edit: heb een multimeter op de sata aansluiting van mijn voeding gezet, nu blijkt het even te duren voor hij de volledige 5 volt aan stroom geeft. Zou misschien iets kunnen zijn waardoor de SSD niet wil starten?

[ Voor 39% gewijzigd door Shwahlthy op 14-10-2013 11:52 ]

Pagina: 1