Op dit moment heb ik:
Waarbij mijn geheugen even niet direct kon vinden, maar dat is 4x4GB 1600.
Mijn voeding is 850 watt.
Verder zit er een SSD in (128gb) en een normale HDD van 2tb.
Nu is een beetje mijn vraag: hoe kan ik dit "upgraden".
Ik heb gekeken voor een andere CPU, maar dan (vanwege mijn mobo) moet ik blijven bij een 2nd gen I-serie CPU, wat dan uiteindelijk de i7-2700k zou worden. Nu zie ik in deze CPU weinig voordeel.
De andere mogelijkheid zou een 2e HD6990 zijn, echter weet ik niet zeker of dit nu gaat lukken met "maar" 850watt. In sommige benchmarks hoor ik verhalen dat 2x een HD6990 +- 750watt gebruikt (incl. overige hardware) terwijl andere weer aangeven dat ze zelfs boven de 950 watt uitkomen.
Mijn insteek was altijd geweest om een goede gamebak te hebben, nu ben ik zeer zeker nog tevreden over deze PC maar ik wil natuurlijk altijd meer. Indien iemand een leuk idee weet om hier net wat meer uit te halen dan hoor ik het graag (CPU is al overgeclocked naar 4.5GHz btw).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 202,99 | € 202,99 |
| 1 | Asus MB P8P67 EVO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX HD 6990 830M 4GB DDR5 Four MiniDP DVI PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10 | € 146,25 | € 146,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 349,24 | |
Waarbij mijn geheugen even niet direct kon vinden, maar dat is 4x4GB 1600.
Mijn voeding is 850 watt.
Verder zit er een SSD in (128gb) en een normale HDD van 2tb.
Nu is een beetje mijn vraag: hoe kan ik dit "upgraden".
Ik heb gekeken voor een andere CPU, maar dan (vanwege mijn mobo) moet ik blijven bij een 2nd gen I-serie CPU, wat dan uiteindelijk de i7-2700k zou worden. Nu zie ik in deze CPU weinig voordeel.
De andere mogelijkheid zou een 2e HD6990 zijn, echter weet ik niet zeker of dit nu gaat lukken met "maar" 850watt. In sommige benchmarks hoor ik verhalen dat 2x een HD6990 +- 750watt gebruikt (incl. overige hardware) terwijl andere weer aangeven dat ze zelfs boven de 950 watt uitkomen.
Mijn insteek was altijd geweest om een goede gamebak te hebben, nu ben ik zeer zeker nog tevreden over deze PC maar ik wil natuurlijk altijd meer. Indien iemand een leuk idee weet om hier net wat meer uit te halen dan hoor ik het graag (CPU is al overgeclocked naar 4.5GHz btw).