Vraag: verkopen defecte iphone; foto's nog terug te halen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickiller1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-02 14:10
Hallo allemaal,

Ik heb een korte vraag, zoals ook al in de titel beschreven: Is het mogelijk dat iemand die mijn defecte iphone 4S overkoopt voor de onderdelen of omdat hij denkt dat hij de iphone kan fixen, de foto's nog terughaalt? Of is dit op een of andere manier gelinkt met de simkaart?

Ik weet niet precies wat er kapot aan is, hij laadt in ieder geval niet meer op. Het is niet alleen de connector want een vriend met enigszins verstand ervan heeft hem opengemaakt, en heeft dit geconcludeerd. Wat dan vervolgens wel het probleem is, is voor hem een volkomen raadsel :+

Het is wel belangrijk voor mij dat ik dit te weten kom, omdat mensen op marktplaats alsnog meer dan 100 euro voor het ding bieden ondanks de uitleg die ik erbij heb gegeven. Er staan een aantal foto's op die niet in verkeerde handen mogen vallen (denk dat vooral mijn ex-vriendinnetje niet blij zal zijn als ze plotseling op internet verschijnen >:) )

Bij voorbaat dank voor een antwoord!
groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:07
Ja dat is zeker mogelijk.. Ik zou er inderdaad dus twee keer over nadenken of kijken of je 'm zelf kan laten reparen.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ja, dat kan. Apple beweert stellig dat er encryptie op staat (bron), echter dat is niet het geval (bron).

[ Voor 45% gewijzigd door Trommelrem op 13-10-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:05
heb je een toegangscode op je telefoon? ,

[ Voor 90% gewijzigd door Pashtun op 13-10-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:20
Je kan de fotos niet uitlezen van het flash, deze zijn encrypted. behalve als ze jouw toegangscode hebben en de telefoon werkend kunnen krijgen kunnen ze er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Zie bovenstaande artikel. Van encryptie is geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Trommelrem schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:35:
Zie bovenstaande artikel. Van encryptie is geen sprake.
Je begrijpt dat met het unlocken, de "encryptie" ook weer "uitgezet" is? 8)7 (decrypted dus)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
De encryptie heeft nooit aan kunnen staan als je zonder het invoeren van de code gewoon de data kan benaderen.

Bij bijv. Truecrypt is er aantoonbaar encryptie. De code kun je niet omzeilen, want dan krijg je alleen maar garbled data als je dat wel doet. Dat hier de data wel te lezen is zonder het invoeren van de code, bewijst dus dat er geen encryptie is.

Doet mij een beetje denken aan een USB stick die Tweakers jaren geleden heeft getest. De USB stick zou encryptie hebben, maar met een soldeerverbinding was de data ineens wel te benaderen. Geen encryptie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:20
Trommelrem schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:47:
De encryptie heeft nooit aan kunnen staan als je zonder het invoeren van de code gewoon de data kan benaderen.

Bij bijv. Truecrypt is er aantoonbaar encryptie. De code kun je niet omzeilen, want dan krijg je alleen maar garbled data als je dat wel doet. Dat hier de data wel te lezen is zonder het invoeren van de code, bewijst dus dat er geen encryptie is.

Doet mij een beetje denken aan een USB stick die Tweakers jaren geleden heeft getest. De USB stick zou encryptie hebben, maar met een soldeerverbinding was de data ineens wel te benaderen. Geen encryptie dus.
Er is bewezen dat de iphones encryptie gebruiken, om de data op het flash op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Maar je kunt de code omzeilen op dat lockscreen zonder uberhaupt een code in te voeren -> geen encryptie dus. Dat is gewoon niet mogelijk. Tenzij je gaat bruteforcen met de 10.000 mogelijkheden, maar dat is een ander verhaal.

Al die lockscreenbugs bewijzen juist dat er geen encryptie op het flashgeheugen is.

[ Voor 40% gewijzigd door Trommelrem op 13-10-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:36
nickiller1 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:50:Ik weet niet precies wat er kapot aan is, hij laadt in ieder geval niet meer op. Het is niet alleen de connector want een vriend met enigszins verstand ervan heeft hem opengemaakt, en heeft dit geconcludeerd. Wat dan vervolgens wel het probleem is, is voor hem een volkomen raadsel :+
Andere batterij? Desnoods uit een werkend toestel zodat je zeker weet dat deze opgeladen is?
Het is wel belangrijk voor mij dat ik dit te weten kom, omdat mensen op marktplaats alsnog meer dan 100 euro voor het ding bieden ondanks de uitleg die ik erbij heb gegeven. Er staan een aantal foto's op die niet in verkeerde handen mogen vallen (denk dat vooral mijn ex-vriendinnetje niet blij zal zijn als ze plotseling op internet verschijnen >:) )
Je moet je afvragen of dat dan die 100 euro wel waard is. Je kan echt onnoemelijk gezeik krijgen als dat soort foto's in de handen van een derde vallen.

Nu snap ik ook wel dat > €100 voor sommige (jongeren en minder bedeelden) veel geld is. Maar wil je het op je geweten hebben dat (naakt)foto's van een ex via-via op het internet belanden? Ze leiden uiteindelijk toch terug naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Trommelrem schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:50:
Maar je kunt de code omzeilen op dat lockscreen zonder uberhaupt een code in te voeren -> geen encryptie dus. Dat is gewoon niet mogelijk. Tenzij je gaat bruteforcen met de 10.000 mogelijkheden, maar dat is een ander verhaal.

Al die lockscreenbugs bewijzen juist dat er geen encryptie op het flashgeheugen is.
Die lockscreen bugs bewijzen enkel dat er bepaalde ingebouwde apps in iOS zitten die toegang hebben tot bepaalde specifieke data, zonder dat jij je code hoeft in te typen. Die apps hebben dus blijkbaar toegang tot de decryptiesleutel voor dat specifieke stuk data, zonder dat je je code hoeft in te voeren. Ik kan me zo voorstellen dat die sleutel bij de eerste keer aanzetten en unlocken in het werkgeheugen wordt geladen en daar blijft staan tot de telefoon uit wordt gezet. Daar ontkom je ook niet aan, aangezien bepaalde functionaliteit beschikbaar is zonder te unlocken.

Het is (op basis van de huidige info over die bugs) tamelijk onzin om te roepen dat het bewijs is dat de data onversleuteld in het flash geheugen zou staan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickiller1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-02 14:10
Wow, bedankt voor de antwoorden allemaal. Heb besloten hem toch maar even niet te verkopen. Ben blij dat ik het eerst hier even vroeg.
Domino schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:43:

[...]

Je moet je afvragen of dat dan die 100 euro wel waard is. Je kan echt onnoemelijk gezeik krijgen als dat soort foto's in de handen van een derde vallen.

Nu snap ik ook wel dat > €100 voor sommige (jongeren en minder bedeelden) veel geld is. Maar wil je het op je geweten hebben dat (naakt)foto's van een ex via-via op het internet belanden? Ze leiden uiteindelijk toch terug naar jou.
Deze man heeft natuurlijk volkomen gelijk. Ik ga het risico niet nemen.
Gr. nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Betrouwbare koper zoeken?
Surfen er hier genoeg rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je hem niet op afstand wipen? Ik bedoel, iOS heeft vast wel zo'n feature. Ben zelf Android-gebruiker, dus weet niet precies hoe dat gaat bij iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:07
Zie je toevallig nog wel het icoontje van opladen heel even als je de accu erin drukt?
grote kans dat je accu dan kapot is. kan je beter voor 10 euro een nieuwe accu erin gooien en hem daarna verkopen ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:19:
Kan je hem niet op afstand wipen? Ik bedoel, iOS heeft vast wel zo'n feature. Ben zelf Android-gebruiker, dus weet niet precies hoe dat gaat bij iOS.
Met een hamer met een lange steel moet je hem best op afstand kunnen 'wipen' :P

Natuurlijk heeft iOS zo'n functie, maar daarvoor moet de telefoon wel aan staan natuurlijk (en moet die optie ook zijn ingeschakeld), dus daar kan de topicstarter in dit geval niet zoveel mee. Als de telefoon aan stond, dan kon ie hem ook gewoon direct wipen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1