Taakbalk loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-07 10:03
Beste tweakers,

Een aantal dagen geleden heb ik een laptop van een vriend meegekregen om opnieuw te installeren. Het was een laptop die gebruikt werd voor het werk, maar omdat hij nu een vaste pc heeft, kon deze gebruikt worden voor thuisgebruik. Enfin, ik heb de pc opnieuw geïnstalleerd en alles werkt prima, behalve de fout die er voorheen ook al in zat: de taakbalk loopt vast wanneer de laptop opgestart is. Ook werkt de muis niet meer, want wanneer je op het bureaublad je muis zet, maakt deze automatisch een selecteervak, alsof je de linkermuisknop ingedrukt houdt. Ook fungeert de linkermuisknop als rechtermuisknop, want hij opent de instellingen van je bureaublad. Het probleem is wel op te lossen door CTRL ALT DELETE en dan op Annuleren te klikken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht eerst dat het door virussen zou komen, maar zelfs na de reset(waar echt alles eraf gegooid is en opnieuw geïnstalleerd) blijkt het probleem er nog te zijn.

Ik ben geen ICT'er of wat dan ook, dit is meer hobby, maar ik wil het probleem wel graag opgelossen.

Iemand die ervaring heeft met dit probleem?

Met vriendelijke groeten,
Ottie

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Gebruik je het touch-pad van de laptop of een externe muis?
Heb dit wel eens voorbij zien komen op mn werk (systeembeheerder) en daar was het de touch-pad die stuk was.. waardoor Windows de hele tijd dacht dat ik op de taakbalk aan het klikken was, en ook de muisknoppen waren omgedraaid.

Overigens kun je de primaire muisknoppen ( links, rechts ) ook handmatig omzetten via Configuratiescherm -> Muis -> vinkje weghalen of juist plaatsen bij Primaire knoppen omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Zowel touch-pad als externe muis hebben het probleem. Het aanpassen van de instellingen helpt wellicht, maar dan nog is er die 'automatische' klik waardoor het steeds zo'n selecteervak opbrengt.

Maar dan nog is het probleem van het bevriezen van de taakbalk niet opgelost. Hij doet het héél even wanneer de laptop opgestart is en bevriest dan.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrtA
  • Laatst online: 05-07 13:01

GrtA

TEH

Als het probleem in het touchpad zit en je sluit een externe muis aan zal het touchpad dingen blijven verzieken want die twee input devices kun je normaliter gewoon tegelijkertijd gebruiken.

Kun je in het BIOS of anders gewoon in Windows zelf eens proberen of je het touchpad kan uitschakelen en dan enkel met de externe muis werken?

I can hold my breath for ten minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Het hele probleem ligt bij de rechterknop. Het touchpad zelf werkt prima, de taakbalk start ook normaal, maar alleen wanneer ik de rechterknop uitschakel. Ik heb via het instellingenmenu van Dell de functie van de knop veranderd, maar er gebeurt niks behalve dat de taakbalk dan weer vastloopt. Blijkbaar is er een fout met deze knop en kan deze beter niet meer gebruikt worden. Of is er een oplossing?

Iniedergeval bedankt voor de antwoorden tot nu toe!

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik weet het niet zeker, maar het klinkt hardwarematig. Ik denk dat er gewoon iets mis is met je touchpad/muisknoppen die daarbij horen.. Heb je nog garantie op de laptop? dan zou ik ermee naar de winkel gaan. Zo niet? dan even met Dell bellen voor ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Het feit dat het niet mijn laptop is, zorgt ervoor dat ik weinig meer kan doen verder. Ik zal het met de eigenaar bespreken.. De garantie is ondertussen verlopen, dat weet ik wel.

Bedankt voor de hulp!

Weet weinig, leert veel

Pagina: 1