Lagloze draadloze muis gezocht! Welk merk/type biedt dit?

Pagina: 1
Acties:

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben de muizen die ik heb een beetje (behoorlijk) zat.

Ik had tot een paar jaar geleden altijd een bedrade muis. Dat werkte ok, behalve het draadje, hè.

Ik had voor mijn notebook toen al de Logitech VX Nano.
Later voor mijn desktop de Logitech M510 erbij gekocht.

De M510 heb ik echter aan de kant gegooid omdat deze na +/- 30 seconden in slaapstand gaat, waarna het bijna een seconde duurt om hem daar weer uit te krijgen. Dat werkt voor mij echt onacceptabel irritant als je je muis weer wilt bewegen. Deze time-out is niet in te stellen!
Van de M510 heb ik er twee, plus een extra na vervanging door Logitech. Ik dacht dat de muis perfect was, maar de lag is vreselijk.

De VX Nano heeft een irritant scrolwiel. Deze scrolt inconsistent. Hij scrolt soms op z'n dooie punt (dus tussen twee scrolposities in en scrolt niet continu even snel. Nu ben ik bereid dat aan de leeftijd van het apparaat te wijten. Maar ook deze heeft, hoewel veel minder dan de M510, enigszins last van wake-up-lag.

Nu ben ik het kopen van nieuwe muizen een beetje zat. Ik ben nu online dus op zoek naar pietlutten zoals ik, die dit ook al eens onderzocht hebben en de beste muis gevonden hebben.

Wensen:
- Lag-loze ervaring. Puur voor office-werk. Gaming is geen prioriteit.
- Back en forward navigatieknoppen.
- Draadloos :)

De M510 is wat functionaliteit en ergonomie voor mij de ideale muis, ware het dus niet dat het een irritant kreng is.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 13-10-2013 17:09 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:43

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik gebruik zelf een Marathon Mouse M705 van Logitech, en kan niet zeggen dat zulke lag mij ooit opgevallen is. Daarnaast doen ze echt gruwelijk lang met hun batterij. Logitech claimt 3 jaar, en ik heb er twee die ik elke dag gebruik (werk en thuis) en die nog steeds op hun eerste batterij werken na dik 2 jaar.

Ik denk overigens dat elke draadloze muis wel iets van lag heeft bij ontwaken, anders zouden ze zo door hun batterij heen gaan. Ik heb vroeger wel (optische) muizen gehad met een merkbare vertraging. Deze heeft dat voor m'n gevoel niet echt, of ik ben eraan gewend.

Het scrollwiel probleem van de VX Nano kan ik trouwens beamen. Het mechanisme om te schakelen met het vliegwiel wordt na een aantal jaren lui waardoor hij altijd in een soort halve vliegwiel stand blijft staan. Met deze marathon muizen nog geen last van gehad, zit ook een apart knopje op om te schakelen, wat misschien al scheelt.

[ Voor 22% gewijzigd door --MeAngry-- op 13-10-2013 17:15 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Room42
  • Niet online
Ja, dat realiseer ik me dat dat elke draadloze muis wake-up-lag zal hebben. En dat is ook logisch. Maar Logitech weigert de time-out aanpasbaar te maken. Ik doe liever wat korter met de batterij dan dat ik me hieraan moet ergeren :) Ik ga de Marathon even bekijken. Tnx voor je ervaring.

Verwijderd

Ben zelf wel tevreden met me logitech G9x (bedraad)

• Room42
  • Niet online
Maar een draadje vind ik anno 2013 niet meer kunnen :P

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:12:
Ben zelf wel tevreden met me logitech G9x (bedraad)
En het gaat nou net over draadloze muizen O-) Ik heb een simpele Microsoft Wireless Optical Mouse en heb hier werkelijk nog nooit een wake-up lag ervaren, misschien ligt het aan mij maar hier werkt hij al een paar jaar naar behoren.

• Room42
  • Niet online
Ik heb tot nu toe het antwoord gevonden in de pricewatch: Rapoo Wireless Optical Mouse 7100P

Reageert lekker snel, geen wake-up lag en navigatieknoppen. En ook niet zo duur.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:10:
Ja, dat realiseer ik me dat dat elke draadloze muis wake-up-lag zal hebben. En dat is ook logisch. Maar Logitech weigert de time-out aanpasbaar te maken. Ik doe liever wat korter met de batterij dan dat ik me hieraan moet ergeren :) Ik ga de Marathon even bekijken. Tnx voor je ervaring.
Ook niet als je de support met dit idee benadert? Ik heb meerdere keren gehoord dat ze in zulke gevallen een custom firmware hebben gemaakt.

• Room42
  • Niet online
Hmm nee, tegen mij hield Logitech vol dat het echt niet kon.
Ik kan op het web ook geen hints naar custom firmware vinden voor de Logitech M510.

[ Voor 41% gewijzigd door Room42 op 15-10-2013 23:11 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44
Ik heb sinds kort een Logitech G700s gaming muis. Deze is draadloos te gebruiken, en als de batterij leeg is kan je opladen en werken met een draadje. In vergelijking met de muis van een MX5500 desktop set is de lag verleden tijd. Je kan ook kiezen tussen energiebesparing en performance mode.

De bluetooth ontvanger is overigens ook een kleintje, maar alleen te gebruiken icm de G700s. Kost zo rond de 100 euro.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik gebruik (na jaren met een Trust draadloze muis) inmiddels al zo'n 2 jaar een Fujitsu Wireless Laser Mouse WL5600. Hij gaat bij office gebruik erg lang op de batterij en heeft 2 gevoeligheden. Heb er ook in FPS games geen preobelmen mee gehad.

Enige is wel dat een tafel met houtnerf m af en toe een klein beetje onzuiver maakt

Kalm aan! En rap een beetje!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Room42 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:14:
Maar een draadje vind ik anno 2013 niet meer kunnen :P
In het verleden heb ik ook draadloze muizen gebruikt, maar er is niets iritanter dan dat de muis het begeeft of lagged op het moment dat je ergens mee bezig bent. Dat was voor mij een reden om terug te gaan naar bedrade oplossingen voor zowel de muis als het toetsenbord.

Om nou te zeggen dat het niet meer van deze tijd is, dat klopt niet helemaal. Het is slechts een wens/eis die je zelf stelt. Bedrade muizen bewijzen hun bestaandsrecht nog steeds, dus....

Je kan eens een kijkje nemen naar deze muis. Hij is niet de goedkoopste, maargoed je krijgt er wel een stukje kwaliteit voor terug.

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:29
Ik heb net de madcatz rat 3 gekocht, als je draadloos wilt met meerdere knoppen etc en draadloos zou ik de madcatz R.A.T. 9 nemen, deze is ook verstelbaar naar je hand, waardoor je minder snel rsi kan krijgen
Pagina: 1