Z-2300 output format op de PS3

Pagina: 1
Acties:

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-01 16:23

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb mijn Logitech Z-2300 2.1 speakersetje aangesloten op mijn TV, mijn PS3 is via HDMI aangesloten op mijn TV. Dit staat al een tijd op deze manier aangesloten.

Ik vraag me echter af of ik de audio instellingen op mijn PS3 wel op de goede manier heb ingesteld, dit draait al een tijdje zo op deze manier, en het werkt ook, echter vraag ik me af of ik wel de optimale instellingen gebruik.

Op mijn PS3 kan ik kiezen uit de volgende audio output formats, via Audio Output settings > HDMI > Manual. Het staat momenteel ook ingesteld zoals afgebeeld in deze foto.

Ik heb géén idee welk output format de z-2300 ondersteund, ik heb het ook proberen op te zoeken (google, officiële manual, fora), maar ik krijg het niet gevonden. Heeft iemand een idee hoe ik hier achter kom, of weet iemand het hier toevallig? Bij voorbaat dank.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De TV maakt van het digitale signaal dat via hdmi binnenkomt een analoog signaal dat naar de speakerset wordt gestuurd. De input van de Z-2300 is stereo (oftewel 2.0), analoog.

Welke sampling rate je het beste kan kiezen is afhankelijk van wat de tv aankan. 44,1kHz is hetzelfde als wat cd's gebruiken en is dus prima. Als je tv hoger ondersteunt is dit in principe alleen maar beter.

[ Voor 92% gewijzigd door TBTL op 13-10-2013 17:23 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 10:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat klopt, deze instellingen zijn correct.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
TBTL schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:15:
De TV maakt van het digitale signaal dat via hdmi binnenkomt een analoog signaal dat naar de speakerset wordt gestuurd. De input van de Z-2300 is stereo (oftewel 2.0), analoog.

Welke sampling rate je het beste kan kiezen is afhankelijk van wat de tv aankan. 44,1kHz is hetzelfde als wat cd's gebruiken en is dus prima. Als je tv hoger ondersteunt is dit in principe alleen maar beter.
Bedankt voor je reactie, maar is het dan ook niet nodig om te weten wat de speakerset zelf ondersteunt? Ik zal eens op zoek gaan de output die mijn TV ondersteunt. :)

Edit: Hmm ik kan niet terug vinden tussen de officiele specs welke output formats mijn tv ondersteunt. Ik blijf het lastig vinden...

[ Voor 12% gewijzigd door Fl0yd op 13-10-2013 21:11 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Je speakers ondersteunen een analoog signaal, en dat is het ongeveer :) Alle gekheid op een stok, je hebt een actief speakersetje met analoge input. In andere woorden, geen decoder, dus geen formaten die wel of niet ondersteund worden.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
baquelappe schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:44:
Je speakers ondersteunen een analoog signaal, en dat is het ongeveer :) Alle gekheid op een stok, je hebt een actief speakersetje met analoge input. In andere woorden, geen decoder, dus geen formaten die wel of niet ondersteund worden.
Ah ok, helder. Maar is het dan niet goed om te kijken welke output format de tv ondersteunt, aangezien die het doorgeeft aan de speakerset?
Pagina: 1