Geluidsprobleem PC naar TV middels HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvH
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 15:58
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een nieuwe televisie waarop ik mijn computer middels HDMI heb aangesloten. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen geluid via de televisie kan laten lopen, daar dat wel mogelijk was met mijn oude televisie (zelfde HDMI kabel trouwens). Bij Geluid stel ik, net zoals bij mijn oude tv, de AMD HDMI output als standaard in maar het geluid loopt vervolgens niet over mijn televisie. Bij bijv. uitzending gemist gaat de video moeizaam (zonder geluid) afspelen om vervolgens vast te lopen (IE10).
Wanneer ik rechtermuisknop op AMD HDMI output ''Testen'' in Geluid(sbeheer) klik komt de melding: ''Het apparaat wordt door een andere toepassing gebruikt. Sluit apparaten die audio via dit apparaat afspelen en probeer het opnieuw.'' Bij VLC player heb ik een mogelijkheid gevonden om wel audio via de tv te kunnen laten lopen, dit is de optie '''Gebruik S/PDIF indien mogelijk.'', maar dit is omslachtig.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? |:( Ik hoor het graag! _/-\o_

(Ik weet niet of dit probleem reeds eerder is behandeld op Tweakers, ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Wat voor tv hebben we het over? Verschillende hdmi poorten van je tv geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Enneh....als er aan je computers niets gewijzigd is qua instellingen, dan zou het theoretisch toch nog gewoon moeten werken? Ik zou dan inderdaad de oorzaak eerder zoeken bij 'iets' in/aan je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvH
@ Rupie: Het is een Philips 39pfl3008h. Mijn oude tv was een Samsung LE26R82B. Ik heb idd allebei de poorten geprobeerd, echter zonder succes.

@ TheVMaster: Ja, dat maakt het juist zo vreemd. Ben alle tv-instellingen nog eens nagelopen maar niks bijzonders gevonden.

Nog op te merken valt de foutcode bij afspelen van muziek met Winamp wanneer HDMI als standaard is ingesteld:

Nullsoft DirectSound-uitvoer v2.6 (d) Fout

Fout bij aanmaak DirectSound-buffer.
Foutcode: 88780096

Heb aan de hand van de foutcode nog niks concreets kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvH
Na veel geprobeerd te hebben waaronder meerdere driver updates is mijn probleem nu opgelost! Waarschijnlijk door de HDMI driver-update van Realtek.

Bedankt voor de hulp, ik kan weer film kijken! :D