Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe laptop budget 1600 euro

Pagina: 1
Acties:

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
Beste Tweakers,

Ik heb al een beetje rondgekeken en ben op zoek naar een laptop met veel performance waar ik de komende 4 jaar weer mee vooruit kan.

Ik gebruik de laptop voor grafische toepassing (rendering,solidworks,photoshop maar ook voor rekenintensive toepassingen (matlab,spartan en marvin) dit zijn maar paar voorbeelden. Verder is het atlijd luek om spelletje te kunnen doen in je vrije tijd.

dit komt erop neer dat ik op zoek ben naar een laptop met :
  1. hasswel processor
  2. goede grafische kaart
  3. uitbreidbaar ram geheugen (meestal bouw ik zelf meer erin, is toch goedkoper)
  4. harddrive maakt niet uit want bouw toch zelf samsung ssd erin
  5. scherm niet groter dan 16'' ivm reizen
En nog 1 heel belangrijk ding, ik ben niet zo handig dus het moet wel een stevige laptop zijn anders zijn ze zo kapot bij mij :o

Ik heb al een beetje rondgekeken en ben 2 laptops tegengekomen:
  • Dell precision m4800
  • Of laptop van BTO die hebben ook mooie specs maar is volgensmij minder stevig (behuizing)
Dus wat ik me nu afvraag hebben jullie nog goede tips ideen voor een dergelijke laptop?
Is het mogelijk om bij de dell precision zelf een k3100m in te bouwen ?

Bij voorbaat dank,

mvg
Peter

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Dell E6540
Samsung Ativ Book 8

Zijn beiden imho de besten voor jou eisen, lees de reviews ;) Welke hangt zo net af van welke eigenschappen je juist belangrijker vindt. Bto zou ik vermijden wegens slechte bouwkwaliteit, Ulv-cpu's (met een u erachter) ook vanwege de helft van de performance van bovenstaande laptops zonder echte meerwaarde in jouw geval.
Haswell maakt trouwens echt niet uit, cpu nauwelijks sneller en batterijduur van bovenstaande laptops is van het beste dat je kan vinden. En je zoekt een dedicated gpu.

[ Voor 31% gewijzigd door bertp1 op 14-10-2013 23:31 ]

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 10:25

ormagon

Definitely Maybe

De BTO is voor jouw doeleinden dan sowieso niet handig. Ze zijn zwaar, vrij lomp en niet bijzonder stevig.

Verwijderd

Ik snap niet waarom je zegt dat je een stevige laptop nodig hebt, je aankomt met een precision en een clevo barebone. De precision is een professioneel workstation met goede bouwkwaliteit, input devices, koeling, eigenlijk scoort hij overal goed. De ander is een laptop waar eigenlijk geen andere argumenten voor zijn dan de prijs voor de specificaties. Er zijn sites die de input devices helemaal afzeiken, en zo zijn er meer dingen.

Dat is de laatste laptoplijn die je wilt als je op zoek bent naar een stevige laptop.

Kijk ook eens naar de thinkpad W lijn en dell latitude reeks. Als je een degelijke Quadro GPU wilt is je budget aan de lage kant. Heb je dat wel nodig?

• pwghost
bedankt voor jullie reacties. wat jullie over de bto zeggen kwa bouwkwaliteit dacht ik eigenlijk al wel. maar je kunt er een quadro k3000m in krijgen voor een goedkopere prijs dan bij de precision en bij de precision is dit max een k2100m.

idd hashwell maakt niet uit, maar het is iets zuiniger en de gpu is veel beter waardoor die minder snel zal overspringen op de externe gpu kaart. daarom wil ik dat.

reviews ga ik nu even doorlezen, bedankt voor de suggesties.

@darkstone dus het zou mogelijk zijn om een k3100m in de precision laptop te monteren?
nee op dit moment voldoet de k2100m natuurlijk maar het zou mooi zijn als ik dat op termijn kan upgraden.

wat ik de vorige keer ook gedaan heb is een laptop met erg goede specs kopen die dus wat duurder is maar waar ik dus wel 5 jaar mee vooruit kan ;-) net zoals ik nu ook gedaan heb. 1 keer dure laptop of 2 of 3 keer goedkope laptop, thja dan weet ik ut wel ;-) (persoonlijke keuze natuurlijk)

daarnaast heb ik de kracht wel nodig voor het draaien van comsol simulatie en nog tich andere programma's waar ik veel berekeningen doe ;-)

de dell latitude reeks heeft niet een geweldige aparte videokaart dus nee.

de lenovos heb ik ook naar gekeken ik twijvel nu dus ook tussen de precision en thinkpad. wat zijn de voor en nadelen van beide ?

Edit:
samsung valt af want heeft ram op het moederbord gesoldeerd :(
de thinkpad w540 is goed optie maar moet nog uitkomen
voordeel van bussiness laptops zijn de goede drivers voor de programma's die ik gebruik

mvg
peter

[ Voor 9% gewijzigd door pwghost op 17-10-2013 19:55 ]

Verwijderd

pwghost schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:47:
bedankt voor jullie reacties. wat jullie over de bto zeggen kwa bouwkwaliteit dacht ik eigenlijk al wel. maar je kunt er een quadro k3000m in krijgen voor een goedkopere prijs dan bij de precision en bij de precision is dit max een k2100m.
Een laptop is meer dan alleen prijs en specs ;)
idd hashwell maakt niet uit, maar het is iets zuiniger en de gpu is veel beter waardoor die minder snel zal overspringen op de externe gpu kaart. daarom wil ik dat.
De snelheid waarmee hij overgaat op een andere videokaart wordt door een whitelist geregeld. Je kan alle programma's op de IGP draaien als jij dat wilt.
@darkstone dus het zou mogelijk zijn om een k3100m in de precision laptop te monteren?
nee op dit moment voldoet de k2100m natuurlijk maar het zou mooi zijn als ik dat op termijn kan upgraden.
Het kan vast wel, de vraag is of je dat wilt. Ze stoppen niet voor niets maximaal een 2100K in dat chassis. Kan de koeling het wel aan?
de dell latitude reeks heeft niet een geweldige aparte videokaart dus nee.
Praktisch even snel als de K2100M... Als je veel met OpenCL wilt doen is AMD ook een voordeel. Kepler is geen compute architectuur.
de lenovos heb ik ook naar gekeken ik twijvel nu dus ook tussen de precision en thinkpad. wat zijn de voor en nadelen van beide ?
De precision is veel logger, de accuduur van de lenovo is langer, de lenovo heeft geen numpad, het touchpad bij lenovo is beter, de service bij dell hoor ik minder slechts over.
samsung valt af want heeft ram op het moederbord gesoldeerd :(
8 GB maar. Er is nog één DIMM vrij.

• pwghost
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:01:
[...]

Een laptop is meer dan alleen prijs en specs ;)
inderdaad en daarom vraag ik jullie adview omtrend deze kwestie ;-)
[...]

De snelheid waarmee hij overgaat op een andere videokaart wordt door een whitelist geregeld. Je kan alle programma's op de IGP draaien als jij dat wilt.
okej dit klopt haha, ik bedoel de interne gpu heeft meer kracht waardoor het minder vaak nodig is om over te schakelen op de externe videokaart die veel meer verbruikt.
[...]

Het kan vast wel, de vraag is of je dat wilt. Ze stoppen niet voor niets maximaal een 2100K in dat chassis. Kan de koeling het wel aan?
Dit snap ik natuurlijk ook, maar ik vroeg mij dit af ivm het updaten van de laptop in verloop van tijd.
ik kon hierv over niks vinden omdat de laptop waarschijnlijk nog nieuw is heeft niemand nog gebrobeerd.
[...]
Praktisch even snel als de K2100M... Als je veel met OpenCL wilt doen is AMD ook een voordeel. Kepler is geen compute architectuur.
[...]
De precision is veel logger, de accuduur van de lenovo is langer, de lenovo heeft geen numpad, het touchpad bij lenovo is beter, de service bij dell hoor ik minder slechts over.
dus je zegt inprincipe ga voor een lenovo en niet voor een dell ? Maar ik kan hiervan nergens de nieuwe vinden nog, W540 ?
[...]

8 GB maar. Er is nog één DIMM vrij.
uhm ja ... moet ik daar nog wat aan toevoegen haha

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

De nieuwe Lenovo's zijn onderweg maar je zal nog even moeten wachten (ik gok op een maandje).

Verwijderd

Ik dacht dat ze zo ongeveer over een week binnen zouden komen.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Altijd een beetje lastig schatten bij Lenovo vind ik. Nooit echt een duidelijke releasedag. Maandje is misschien wat ruim, maar wel veilig. Dikke kans dat jouw week beter klopt.

Verwijderd

Als Ibidem in "[Zakelijk] Lenovo X1 Ultrabook of de W540 serie? (new gen)" correct is kun je hem binnen een week verwachten.

Verwijderd

M4800 review:
http://www.notebookcheck....00-Notebook.104196.0.html

Accuduur is behoorlijk brak. Misschien heeft dat iets met het scherm te maken. Het scherm zelf vind ik ook maar 'meh' (gele waas onder extreme hoeken, niet eens sRGB dekking). De meeste €1000-1200 ultrabooks bevatten betere schermen.

• pwghost
wow bedankt voor jullie reply's, dan wacht ik nog even tot de lenovo's uit zijn en dan ga ik mijn keuze maken.
darkstone : ik zal de review is even gaan doorlezen thx

Verwijderd

Overigens heb ik op notebookreview gehoord dat de precision wel optimus (= switchable graphics) heeft met nieuwere bios versies. Ik weet niet wat daar precies waar van is. Als dat zo is zou de accuduur langer moeten zijn dan in de review.

• pwghost
dat zou inderdaad significant kunnen schelen en is ook best wel belangrijk dat dit erin zit vind ik !

[ Voor 39% gewijzigd door pwghost op 29-10-2013 16:59 ]

Pagina: 1