600E op 934MHZ

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Ik was er redelijk zeker van dat het me moest lukken om boven de 900 uit te komen, en het is dus gelukt!
De Slot 1 uitvoering van de 600E op een FSB van 155 (bij 156 krijg ik we hele vage foutmeldingen, iets van een BIOSblock ofzo..).

Natuurlijk wordt de cpu niet standaard gekoeld maar met een 72 Watt Melcor Peltier (thnx oc-shop) en een Alpha FAP3125 (met 2 YS fans).

Temp. blijft tussen de 10 en 12 graden en idle tussen de -8 en -10 graden.
Wel handig, kan mijn Alpha cooler als haarföhn gebruiken. Die TEC genereert aardig wat warmte. Overigens zijn deze temperaturen met de kast open behaald, ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik 'm sluit...

Voorlasnog wil de 156 FSB niet lukken, kan liggen aan mijn geheugen. Ga binnenkort het pretested Mushkin geheugen proberen van R2, misschien dat ik over de 155 heen kan. I'll keep you all informed. ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Nou ik vind het al heel wat, 334MHz winst...

Fantastisch man, maar ja met een TEC, dat zegt alles.
Je Coppermine moet het toch maar kunnen trekken, toch wel mooi he die slot 1, nu gaat AMD die slot A ook voorlopig blijven maken, zit veel stabieler. ;)

Verwijderd

Ik ben helemaal niet zo gelukkig met mijn slotA. Ik ben een waterkoeler aan het bouwen en het koelblok moet zo ontzettend groot worden! Het geheel is strax zo zwaar, dat processor/blok met de zelfde vaart het slot weer uitvallen.

Ik had liever een SocketA gehad, lekker klein oppervlakje... :)

Verwijderd

tafkae kijk e's naar de bevestiging van een GlobalWIN VOS32 mischien doe je inspiratie op
Vind persoonlijk dat dit er solide op zit !

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Gefeliciteerd A3-D, dit is een heel strak resultaat.
Wordt voor mij ook maar eens tijd om eens bij OC te gaan kijken :)
Welk merk geheugen heb je trouwens?

Niet op voorraad.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Gefeliciteerd A3-D, ik wist wel dat het moest lukken, 155Mhz is inderdaad een mooi resultaat, maaruh Harry, Slot 1 is inderdaad niet slecht, ik heb echter de flipchip uitvoering (550E) en deze draait op dit moment op een fsb van 158Mhz, heb m'n cpu nu draaien op 871Mhz en het eind is nog niet in zicht, is toch ook 321Mhz boven de default waarde ;)

ps. A3-D, die Mushkin module kan je wel ff proberen hoor ;)

• A3-D
edward2: Geheugen wat ik nu gebruik is 128MB Original Samsung PC133-U333-542
Type: KMM366S1623CT-GA.

Dit heb ik verleden jaar gekocht bij Mushkin (www.mushkin.com), was ivm vakantie in Denver en ben bij ze langs gereden. Na mijn test met het geheugen van R2 zal ik wel ff posten of ik het zinvol vindt om Muskin pretested geheugen aan te schaffen.

R2:
ps. A3-D, die Mushkin module kan je wel ff proberen hoor
Je bent te goed voor deze wereld...ben benieuwd of ik de 156 FSB kan halen hiermee, nu draait Prime95 stabiel op 155 FSB, CPU voltage 1,75V en i/o voltage 3,4V. Temp. blijft zelfs met dit warme weer op 13 graden (zonder CPUIdle). Ach, 934 Mhz is niet slecht toch? ;)

Alleen wel ff een Tennmax (www.tennmax.com) Lasagna coolertje halen voor de BX Chip. Deze is idd redelijk warm (46 graden).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Tennmax Detonator type A past precies.... :)

Verwijderd

wil dat ook met een asus p3bf, in de bios kan je maar tm 150mhz bus, ik wil hoger

Verwijderd

A3-D:
Is alles goed gelukt met de hand-build Neo-Gasket en Neo-Backplate?. Heb je nog andere schroeven gebruikt?
Top hoor je resultaat!!

• A3-D
Newt: Voor het goeie was de backplate iets te smal waardoo 'ie niet volledig over de totale achterkant pastte. Maar achter de core zit 'ie helemaal dicht dus dat moet geen problemen veroorzaken met condensatie.
Ik heb dezelfde schroeven gebruikt en het metalen plaatje van de Alpha cooler weggelaten. Het was wel een enorm gekloot om door de backplate, processor en gasket de schroefgaten te vinden in de Alphacooler (heb overigens bij Leufkens dat PVC plaatje gezien voor montage achter de backplate. Dit is denk ik een hele goede oplossing.)
Ik ben ook blij dat het gelukt is (thnx R2 voor de support!).
Wil nu echter over de 155 FSB heen, denk zelf dat het geheugen de boosdoener is, ga van de week testen met die module van R2.

Verwijderd

Ik ben bezig met een kleine revisie, inderdaad een soort extra backplate ter bevesting van de schroeven.

Verwijderd

=tafkae=

bij een beetje koeler krijg je zo'n steun, dan kun je wel een zware coolunit bevestigen.

Verwijderd

Ik heb op dit moment nog geen beetje koeler. Mij 25 piek geval hangt er op dit moment ook al ongelukkig bij. Voornamelijk te danken aan het ontbreken van de kap van de Athlon.

Ik ben nu een beetje koeler aan het bouwen. Dat zal dan inclusief steun worden... :)

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

kheb zelf een pIII 600E, draait op 912mhz, dit met een Spire cooler

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer eens je PLL-Clock generator te koelen(een chippie die de fsb aangeeft) Misschien kan het zijn dat je daardoor niet op een hogere fsb kan komen.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 18 januari 2002 14:47 schreef ReseT het volgende:
Probeer eens je PLL-Clock generator te koelen(een chippie die de fsb aangeeft) Misschien kan het zijn dat je daardoor niet op een hogere fsb kan komen.
Hmmm.. Ik denk dat je geen tips hoeft te geven in een topic van 1.5 jaar oud ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
oude }:O?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Jag
  • Laatst online: 22:11

Jag

Nuf said :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.