Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies nodig voor speakerset

Pagina: 1
Acties:

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:14
Hoi,

Ik ben opzoek naar een speakerset maar ik ben zelf nog niet echt uit wat het beste optie is. Ik vraag mij af of ik beter een sound bar, 2.1 of 5.1 installatie kan nemen. Budget is tussen de €300-€400 en de bedoeling is dat er met deze speakers films, muziek en games wordt afgespeeld. Ruimte is ongeveer 20m2.

Ik heb zelf al een beetje rond gekeken en kwam uit op ge volgende opties.

Sound bar
Panasonic SC HTB 570
Sony HT-CT660

2.1
Onkyo Envision Cinema LS3100

5.1
Panasonic SC-BTT500
Logitech Z906

Bij de Onkyo en Logitech zijn er geen HDMI aansluitingen aanwezig maar vormt dit een probleem wanneer ik geluid uit mijn PS3 wil krijgen? Verder zie ik nog zie ik nog dat een Harman Kardon HKTS 16 binnen de €400 grens valt maar ik neem aan dat deze niet gelijk aan een tv aan te sluiten valt.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

TTD schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:38:
Bij de Onkyo en Logitech zijn er geen HDMI aansluitingen aanwezig maar vormt dit een probleem wanneer ik geluid uit mijn PS3 wil krijgen?
Dan kan ook met een Toslink (Optische) kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.kabelsenmeer.nl/Uploaded_files/Zelf/Afbeeldingen/134381318282899-DeLock%20Toslink%20kabel.jpg

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nogal erg uiteenlopende opties. (Persoonlijk zou ik ze geen van allen willen hebben) Het lijkt me handig om een keuze te maken wat je nu echt wil hebben.

Je overweegt een soundbar. Een echte surround ervaring zul je daar nooit mee hebben ondanks de kunstmatige pogingen daartoe. Je hebt echter ook 5.1 op je lijstje staan; mogen we daar uit opmaken dat je toch wel surround zou willen hebben?

Verder lijkt me dat alle voorgestelde opties niet over een al te beste geluidskwaliteit zullen beschikken. Met als gebruiksdoel films en games kom je er waarschijnlijk nog wel mee weg. Als je echter ook muziek wil gaan luisteren, zal het een behoorlijke tegenvaller worden. Daar zijn de genoemde opties echt niet geschikt voor.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

S1NN3D schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:35:
Verder lijkt me dat alle voorgestelde opties niet over een al te beste geluidskwaliteit zullen beschikken. Met als gebruiksdoel films en games kom je er waarschijnlijk nog wel mee weg. Als je echter ook muziek wil gaan luisteren, zal het een behoorlijke tegenvaller worden. Daar zijn de genoemde opties echt niet geschikt voor.
Dat vind ik onzin, alsof deze setjes allemaal crap zijn en de geluidskwaliteit 0 is. Muziek zal er ook prima op te beluisteren zijn, het lijkt me eerder afhankelijk hoe hoog je eigen eisen zijn.

• S1NN3D
  • Niet online
Zelf heb ik ook ooit een dergelijk setje gehad, heeft bijna nooit gespeeld. Verder heb ik ze ook genoeg gehoord bij familie/vrienden. Films en games oké maar uit dergelijke melkpakjes kan nu eenmaal niet een beetje fatsoenlijk geluid voor muziek komen. Misschien liggen mijn eisen wat hoger maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden.

• TTD
Nee surround sound is voor mij geen vereiste, die 5.1 staan daar omdat ik me afvraag hoe goed een 5.1 set presteert tegen een gelijk geprijsde 2.1 sets of een sound bar. Ik zal de speaker het vaakst gebruiken voor muziek denk ik en daarna games en op het laast films. Het is maar voor een ruimte ter grootte van een studentenkamer en met een budget van €300-400 val ik denk ik al snel terug op opties in deze vorm

• S1NN3D
  • Niet online
Als het zwaartepunt bij muziek ligt zou ik gaan voor een 2.0 of misschien 2.1 setup. Misschien is het een optie om iets van Marktplaats te kopen. Daar komen regelmatig mooie deals voorbij waarmee je een fantastisch geluid in huis haalt voor een erg zacht prijsje.

Edit: heb je eigenlijk al een versterker of receiver?

[ Voor 9% gewijzigd door S1NN3D op 13-10-2013 20:30 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

The Inquisitor schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:02:
[...]

Dat vind ik onzin, alsof deze setjes allemaal crap zijn en de geluidskwaliteit 0 is. ...
Eigenlijk wel ja, hoewel die Sony soundbar misschien nog wel redelijk te noemen is ;)

Wat voor muziek gaat het om? Hardcore terror achtige dingen zijn iets minder kritisch :D

Ik zou zeggen: simpele stereoversterker (Denon PMA520 €150) of receiver (iets meer) plus een leuk setje boekenplank speakers (Boston Acoustics A25 2 x €89). Dan mis je nu misschien iets in bas maar heb je in ieder geval de klank redelijk goed in huis en kun je het basgeweld later toevoegen. Simpele sub hoeft ook niet zoveel te kosten overigens.

Groot voordeel ten opzichte van een alles-in-een-kant-en-klare-set is ook dat je altijd een onderdeel kunt vervangen zonder gelijk weer opnieuw te moeten beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 13-10-2013 20:43 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• TTD
S1NN3D schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:28:

Edit: heb je eigenlijk al een versterker of receiver?
Nee die heb ik niet. Daarom dacht ik eerst aan een kant en klare set omdat ik bang was dat het te duur zou worden.
mr.paaJ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:41:
[...]

Wat voor muziek gaat het om? Hardcore terror achtige dingen zijn iets minder kritisch :D
Het gaat vooral om hip hop, r&b en dance

• S1NN3D
  • Niet online
TTD schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:28:
[...]
Nee die heb ik niet. Daarom dacht ik eerst aan een kant en klare set omdat ik bang was dat het te duur zou worden.
[...]
mr.paaJ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:41:
Groot voordeel ten opzichte van een alles-in-een-kant-en-klare-set is ook dat je altijd een onderdeel kunt vervangen zonder gelijk weer opnieuw te moeten beginnen.
[...]
Precies. Een alles in één setje is eigenlijk qua geluidskwaliteit op zijn best matig, zeker bij muziek. Met losse componenten hoef je helemaal niet duurder uit te zijn. Daarnaast kun je eenvoudig upgraden en uitbreiden.

Je kan ook kiezen voor wat meer flexibiliteit en i.p.v. een versterker een receiver kopen. Dan heb je direct de nodige ingangen in huis om randapparatuur op aan te sluiten. De Denon AVR1513 is een goed basic model met alles aan boord voor een mooie prijs. Koop hierbij nog 2 aardige speakers en je hebt een prima set staan om mee te beginnen voor je budget die véél beter zal klinken dan je opties uit de openingspost.
Pagina: 1