Camera buiten wifi signaal

Pagina: 1
Acties:

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-11 15:26
Ik zal eerst even kort de probleemsituatie proberen te schetsen:
Wij wonen in een vrij groot en vrijstaand huis waar net zoals in ieder huis in deze tijd een wifi netwerk is gevestigd. Dit wifi signaal is sterk genoeg om het hele huis te voorzien van wifi, maar daar buiten ben je het signaal al snel kwijt.
Nu hebben wij een bedrijf achter het huis waar we een camera willen ophangen (waarschijnlijk een foscam, dit is verder niet zo van belang) alleen dit punt ligt zo'n 70 meter vanaf onze router en zal dus onmogelijk het signaal kunnen opvangen.
Nu is dit natuurlijk simpel te verhelpen door het gebruik van twee powerline adapters (de elektronica in het bedrijf is nog geen tien jaar oud), het probleem hiermee is echter dat het bedrijf een aparte meterkast heeft, waardoor we niet direct van huis naar bedrijf kunnen gaan met powerline.

Kabels aanleggen is voor ons geen optie vanwege kosten van aanleg en we hebben geen zin in gegraaf.

Nu is er echter één pluspunt waarvan ik zeker weet dat we er iets mee moeten kunnen en dat is dat een deel van het bedrijf wel binnen het wifi signaal valt en daarmee dus de andere stroomkring bereikt kan worden. Nu is de vraag aan jullie, hoe kan ik dit het beste doen?

Een paar vereisten:
- de hele grap mag niet duurder worden dan honderd euro (inclusief powerline adapters)
- de oplossing moet makkelijk op te zetten zijn.
- de oplossing moet stabiel zijn en voor een tijdje meekunnen.

Ik heb zelf al een beetje zitten kijken en sommige poweline adapters hebben nu ook wifi ingebouwd. Ik vraag me af of ik dit kan gebruiken in tegengestelde richting, ik wil dus het wifi signaal opvangen.
Ik zat ook te denken aan een simpel setje van powerline adapters waar ik dan op de ene kant een wifi ethernet bridge aansluit: Afbeeldingslocatie: http://www.techdigital.co.uk/product_images/i/170/OT310-1_1___58886_zoom.jpg
Of deze oplossing werkt is echter nog maar de vraag en ik kan ze ook slecht vinden in winkels.

Dus, wat denken jullie?

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SirKartoffel schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:10:
Ik heb zelf al een beetje zitten kijken en sommige poweline adapters hebben nu ook wifi ingebouwd. Ik vraag me af of ik dit kan gebruiken in tegengestelde richting, ik wil dus het wifi signaal opvangen.
Van de FRITZ!Powerline 540E en 546E weet ik dat het kan (wifi oppikken en herverdelen via wifi en powerline).
De meeste andere wifi-powerline-combi's lijken niet te voorzien in deze functonaliteit.

• SirKartoffel
De specifieke modellen kan ik zo snel niet vinden, maar het is daarbij dus mogelijk om wifi op te vangen en dan via het elektriciteitsnet naar de andere powerline adapter te vervoeren?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet niet uit m'n hoofd wat het kost. Maar misschien kun je wel met wirelss iets bereiken.
Met een simpele point-to-point oplossing bereik je zat (al moet je daar wel line of sight voor hebben)

Edit: dit is misschien iets:
http://www.interprojekt.c...er-mimo-airmax-p-552.html

[ Voor 23% gewijzigd door ShadowAS1 op 13-10-2013 19:27 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
Het bedrijf heeft geen aparte internetverbinding??

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 07:28
Access Point geen optie. Gebruik je een powerline om deze van de router naar de achterkant van het huis (binnen) weer bedraad te kunnen aansluiten. Als je deze aan de achterkant van het huis hebt dan red je dit mogelijk met de afstand tot de camera.

Je zou ook een repeater kunnen gebruiken dan hoef je verder niets te gebruiken alleen halveer je hiermee je WiFi snelheid op dat punt. Het is een makkelijk oplossing maar je moet dit verder geen probleem vinden.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:21

fynrd1

Fooled by Randomness

Die camera's zijn een nachtmerrie als het op wifi aankomt, ik adviseer je om gewoon een utp kabel te trekken.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Opties: (van best naar slechter):
  1. Glasvezel trekken (is bijna net zo duur als UTP per meter, alleen heb je media converters nodig)
  • UTP (of als je nou toch bezig bent, twee kabels, voor eventuele telefonie, of als zij een eigen KPN DSL aansluiting willen hebben bla..bla...)
  • WiFi bridge met schotels. Dit kan alleen als je een LOS hebt (Line Of Sight). Dus misschien moet je deze op palen of op daken monteren.
  • Als er een COAX (voor TV) ligt tussen de gebouwen, kan je MOKA 16 van Hirschmann gebruiken. Werkt redelijk geod, en stabiel.
  • Powerline. Het KAN werken, maar kan ook NIET of niet goed werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 19:42 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet het perse een digitale camera zijn? Analoge meuk haal je voor weinig tegenwoordig, en een coaxkabel trek je zo door de tuin heen. Oude TimeLapse videorecorder er aan (of een digitizer oid) en gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Dan kan hij toch net zo goed een UTP kabel (of desnoods FTP/STP) trekken als hij toch aan het kabel trekken gaat ;) ?

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SirKartoffel schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:55:
De specifieke modellen kan ik zo snel niet vinden, maar het is daarbij dus mogelijk om wifi op te vangen en dan via het elektriciteitsnet naar de andere powerline adapter te vervoeren?
Ja. Je zet 'm in de stand "WLAN-Brücke" (webinterface is Duits).
Je kunt ook nog even wachten op de launch van de internationale versie, die heeft Engelse firmware. Maar zelfs in het Duits spreekt alles voor zich.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ThinkPadd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:41:
Dan kan hij toch net zo goed een UTP kabel (of desnoods FTP/STP) trekken als hij toch aan het kabel trekken gaat ;) ?
Coax kan ie desnoods over de grond leggen, dat kan wel tegen slecht weer en vorst. Kijk maar naar een kabel voor een schotelantenne ofzo. UTP of STP dwars door de tuin leggen is dan weer geen goed idee ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SirKartoffel
Kabels trekken binnen het bedrijf is mogelijk, maar ik wil daarbuiten geen gedoe met kabeltjes leggen, dus geen kabels over de grond of kabels die ik weg moet werken.
Het grootste probleem voor mij is dus het wifi signaal in het bedrijf ontvangen en omzetten naar een ethernet signaal waar ik dan weer verder mee kan, of ik dan een kabel leg of powerline gebruik maakt me niet zo veel uit.
Ik heb net zelf met een oude router lopen kloten en ik heb het ding nu zover gekregen dat het zich gedraagt als een 'wireless bridge' of hoe ze dat ook willen noemen. Hij doet het tegenovergestelde van een access point en zet een wifi signaal om naar een ethernet signaal (De router fungeert nu als draadloze netwerkkaart in mijn pc). Als ik dit aansluit op de camera, zou ik dan d.m.v de app gewoon beeld moeten krijgen? Ik denk namelijk van wel aangezien mijn router niet meer wordt gezien als router of iets dergelijks maar gewoon als een stuk kabel.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
De enige goede oplossing is niet zeuren en graven. Je hoeft de kabel echt geen meter diep te leggen. Een paar cm onder de evt bestrating is voldoende.

Al het andere is lijmwerk en je komt er alleen achter door te testen of het (goed) werkt.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Miyamoto schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:36:
Je hoeft de kabel echt geen meter diep te leggen.
Hoezo niet? Volgens mij moet hij diep om hem vorstvrij te hebben. Bevriezende grond zal anders vrij snel de kabel breken.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik zou het ook meteen goed aanpakken, de kans is groot dat je in de toekomst ook gebruik wilt kunnen maken van een fatsoenlijke internetverbinding in het bedrijf.

Kan UTP er echt zo slecht tegen om ingegraven te worden? Heb wel is iemand gehoord die een UTP kabel door een heg had liggen 8)7

• SirKartoffel
Graven is echt geen optie, ik wil het gewoon zo goedkoop en netjes mogelijk hebben en ik ga niet voor het aanleggen van een camera van honderd euro honderden euro's neerleggen, dan neem ik de storing wel voor lief.
Verder, het bedrijf waar ik over spreek is gewoon een stal. Ik heb daar verder geen internetverbinding nodig.

De router ging na het loskoppelen wel kuren vertonen, mijn pc wilde niet meer de gewone ethernetkabel herkennen en ik moest de drivers opnieuw installeren. Op een andere pc deed de router het ook niet, dus ik moet daar nog eens mee aan de gang.

Ik heb nog even rondgekeken en ik kan dit gebruiken als kant en klare ethernet bridge: pricewatch: TP-Link TL-WA850RE Als ik dat dan in een simpel powerline setje zoals deze stop: pricewatch: TP-Link AV200 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset en dan de ethernet poort van de powerline adapter verbindt met die van de wireless bridge, dan zou het toch gewoon moeten werken lijkt mij. Dan ben ik ook voor 60 euro klaar.
Pagina: 1