Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 20:15
Sinds maart vorig jaar heb ik een Samsung Galaxy Young S5360.
Helaas is dit een miskoop eerste klas geweest omdat blijkt dat hij maar 180 MB intern geheugen heeft (die nu al vol zit) en dit niet uit te breiden is met een SD kaartje. Er zit wel een SD-kaartje in met nog 1,6 Gigabyte vrij en 309 MB verbruikt (een 2 Gigabyte kaartje dus) maar apps updaten etc. zit er niet meer in omdat er te weinig intern geheugen beschikbaar is. Ook voor apps die op het SD kaartje staan geeft hij dat aan.

Omdat ik vrees dat er niets aan te doen valt ben ik sinds 1 week (toen begon het te spelen) langzamerhand aan het kijken naar een ander toestel.
Aan deze zoektocht zitten echter wat 'haken en ogen'. Zo bel ik nu Prepaid en zou ik graag (in verband met Internet) overstappen op een abonnement. Mijn prepaid tegoed is net opgewaardeerd en hiervan heb ik nog 9 euro over. Deze zul je kwijt zijn als je morgen overstapt op een abonnement ga ik vanuit, of denk ik dan niet juist? Met andere woorden lijkt het mij dat je eerst je beltegoed moet opbellen anders spoel je min of meer geld door het toilet.

Nou heb ik al gekeken bij een aantal providers die 'keuzehulp' met de abonnementen aanbieden. Hier kun je aangeven hoeveel je belt, wat je verwacht aan internet te gaan verbruiken etc. Hier kwam continue de Samsung (waar ik graag bij blijf) Galaxy S4 mini uit de keuzehulp. Nou heb ik echter begrepen dat de S4 niet zo goed loopt qua verkoop en dat mogelijk de S5 daardoor versneld naar Nederland komt. Is het dan nog wel de moeite om de S4 (mini) te nemen? Dit toestel is alleen verkrijgbaar in een 8GB intern geheugen variant (daar zou ik dus een eind op vooruit gaan), waarvan er 5 GB overblijft voor de gebruiker.
Omdat ik helemaal niet thuis ben in de telefoonwereld weet ik niet of dit 'gewoon' is, superweinig of misschien wel superveel. Daarnaast vraag ik me af , is hier de mogelijkheid om dit eventueel uit te breiden met een SD-kaartje? Dit schijnt niet met ieder toestel te kunnen......

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken!!!!
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:54
Bij de S4 mini kun je het geheugen wel uitbreiden met een SD kaart, maar de prijzen voor een S4 Mini met een abonnement zijn niet veel lager dan die voor een S4.

Zolang je geen grote games of navigatie apps gaat installeren is 5GB ruim voldoende voor apps.

Je hebt bij HollandsNieuwe leuke en betaalbare abonnementen, je zou een Samsung Galaxy S3 kunnen nemen, die is beter en sneller dat de S4 Mini en vaak ook nog een stukken goedkoper in een abonnement dan de S4 Mini.

[ Voor 29% gewijzigd door Mizgala28 op 13-10-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
je kan de applicatie app2sd gebruiken om een deel van je apps te verplatsen en zo meer ruimte te maken. ook zou kunnen doen is je telefoon rooten en van een cutom rom voorzien die veel meer ruimte heeft en dus alle standaard prut aps er uitheeft gesloopt. hier heb je wel iets meer techinsche kennis voor nodig.

wat is je budget permaand voor een nieuwe telefoon?
hoeveel apps wil je installeren?
als het je puur en alleen om de apps gaat kan je dan niet beter een tablet kopen?
waarom wil je bij samsung blijven? omdat het een bekend merk is omdat je touchwiz fijn vind werken?
welke scherm grote wil je? 4'' 5'' 6'' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal hier weer even een reactie op geven.

@Mizgala28, Een S4 heeft niet mijn voorkeur. Als ik ergens naar toe ga wil ik mijn telefoon in de broekzak/jaszak kunnen stoppen en ik heb hem laatst bij iemand gezien en daar is deze simpelweg te groot voor. Dit gaat niet zonder beschadigingen.

De enige grote games die ik op mijn telefoon zou willen hebben zijn Angry Birds en Ruzzle Free (hoewel die niet heel groot is volgens mij). Navigatie zit op mijn huidige toestel (de Y dus) standaard, maar gebruik ik nooit. Als ik ergens heen moet gebruik ik liever de (verouderde) TomTom.

Ik zou er zelf niet de voorkeur aan geven om een ouder toestel te nemen. Ik heb altijd gedacht dat je het beste kon wachten op een nieuwere versie ergens van. De prijzen van de S4 mini vallen overigens ook nog wel mee. Als ik bijvoorbeeld bij Vodafone kijk heb je voor 23 euro per maand de goedkoopste.

@Quipp, de apps die op de SD-kaart kunnen staan daar natuurlijk al lang op. Alle apps die nu op mijn telefoongeheugen zitten kunnen niet overgezet worden naar de SD-kaart.
Van het rooten ben ik niet zo weg want in feite hack je dan je telefoon. Technische kennis daarvoor heb ik niet, dus daar zal ik niet zo snel aan beginnen.......

Het budget per maand voor een nieuwe telefoon ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben zoals gezegd sinds ongeveer 1 week aan het kijken, en ik kan wel zeggen 10 euro per maand maar dan heb je niets waarschijnlijk. Hier moet ik me nog wat verder in verdiepen.

Het aantal apps wat ik wil installeren zal rond de 25 a 30 zitten.

Een tablet heb ik al.
Daarnaast gaat het mij niet puur en alleen om de apps (hier ben ik op vastgelopen afgelopen week) maar ook om het feit dat je dan overal Internet hebt. Dus dat je niet meer afhankelijk bent van Wifi spots, maar dat je bij wijze van in de auto (als je niet zelf rijdt natuurlijk) iets kunt opzoeken, dat je niet bij iedereen op het Wifi-netwerk hoeft en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.

Bij Samsung blijf ik graag omdat de laatste 2 toestellen (de Samsung E900 en de Young) mij qua bediening en besturing goed bevallen zijn. Hier ken ik de ins en outs momenteel ook een beetje van die je allemaal weer opnieuw moet ontdekken als je een Sony Ericsson, HTC o.i.d. koopt. Daarnaast vind ik persoonlijk dat Samsung de mooiste toestellen heeft. Daarnaast moet je niet naar LG kijken heb ik ooit gehoord, een bepaalde Ericsson wilde een verkoper me niet verkopen omdat de cijfers door midden braken op het toetsenbord etc.

Ja, en qua schermgrootte.
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat ik nu heb.... Daar ben ik (nog) niet bepaald mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Voor 23 euro per maand heb je ook een s3, maar als dat te groot is zou ik naar een dual-core Sony telefoon kijken, die zijn vaak rond de 4 inch en lopen net zo soepel als de S4 Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:17
Kijk anders ook eens bij Windows Phone, Ruzzle en Angry Birds staan in de appstore
De Lumia 520, 620 en 720 geven je meer waar voor je geld dan deze Androids.
Het kan zijn dat het besturingssysteem je niet ligt, maar anders zijn het zeker aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Lumia 520 is sowieso maar 170 euro sim-lock vrij, en alle Windows Phones werken erg soepel dus in tegenstelling tot Android hoef je je niet kapot te staren naar specs, op paar zware games na werkt alles soepel op Windows Phone.

En bij Lumia 520 krijg je gratis navigatie voor benelux van nokia zelf, en het werkt fijn, soepel en ook nog eens offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Mizgala28 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 00:05:
Lumia 520 is sowieso maar 170 euro sim-lock vrij
143 euro zelfs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
Wederom dank voor de reacties.
Hieronder mijn reacties.

@Mizgala28, Een S4 is inderdaad 'al' te groot. Hieronder ter vergelijking even 2 plaatjes van beide telefoons.
De S4 is minstens 1,5x keer zo groot als de Young die ik nu in mijn bezit heb. Zie hiervoor het 3e plaatje. En aangezien mijn telefoon de hele dag in de broekzak zit meestal is een S4 simpelweg te groot.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/332td13.jpg

Een mini is dan al wat fijner omdat je juist qua grootte nog heel wat inlevert. Het hoeft van mij niet allemaal op zijn Amerikaans 'Big' en 'Fat' te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/n15wjp.jpg

En hierbij nog een plaatje van het toestel wat ik nu heb. Met excuses voor de reclame.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/30w6w6x.jpg

@de rest, ik neem jullie tips voor een Windows phone mee evenals dat ik ook bij de Lumia's zal gaan kijken.
Haast heb ik niet ben ik vandaag achtergekomen omdat er eerst nog 9 euro beltegoed doorheen zal moeten anders ben je dat kwijt. Zonde geld dus om nu over te stappen van Prepaid naar een Abonnement.
Met de ruimte blijft het dan ook maar even schipperen maar 9 euro vind ik teveel om zomaar over te stappen van prepaid naar abonnement.

[ Voor 20% gewijzigd door Fifagek op 14-10-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 14:42
Wat jij zoekt is een telefoon met een zo groot mogelijk eigen geheugen, dus staar je niet blind op een externe sd-card. Daar kan Anroid toch geen apps op kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zat eerst prepaid bij Simyo maar ben overgestapt naar een sim-only abonnement. Omdat ik bij dezelfde provider bleef kon ik mijn prepaid beltegoed wat ik nog had staan meenemen naar mijn sim-only abonnement.

Ik weet niet of je bij dezelfde provider wil blijven, anders kun je dat nog proberen. Dat maakt het overstappen wel makkelijker.

Vwb de telefoon: je zou ook eens bij V&A kunnen kijken. Genoeg te krijgen voor onder de 100 euro. Met zo'n telefoon kun je een simonly abo nemen vanaf 8 euro per maand voor 100 minuten/sms + 200MB internet. Eigen telefoon + simony is 9 van de 10 keer goedkoper dan een "gratis" toestel van een provider.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
Gisteren geen tijd meer gehad om te reageren.
Excuses dat er niet eerder gereageerd is,

@marhalm, Android biedt mij wel de mogelijkheid om apps naar de SD-kaart te verplaatsen. Mijn telefoon geeft aan als ik kijk onder 'Instellingen', 'Applicaties', 'Applicaties beheren' en dan een app aanklik dat de mogelijkheid er is 'Verplaatsen naar SD-kaart. Hoe u erbij komt dat Android geen apps op een externe SD-card kwijt kan weet ik niet.

@P_Tingen, Het hoeft voor mij niet onder de 100 euro te blijven, maar ik kan er wel even naar kijken inderdaad. Zijn dat 2e hands toestellen of waar verwijst die link precies naar?
Met een eigen telefoon kun je inderdaad een simonly abo nemen vanaf 8 euro per maand maar dan moet je (ik in dit geval) eerst een nieuwe telefoon kopen (die je zelf moet betalen) omdat je te weinig geheugen hebt, en daar bovenop nog maandelijks je abonnement betalen. Bij een "gratis" toestel van de provider betaal je alleen de abonnementskosten.
Pagina: 1