linksys wrt610n niet zichtbaar mobiel wel op laptop

Pagina: 1
Acties:

• steffenm
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-12-2021
Ik heb sinds kort een gek probleem.
mijn voeding van de router is stuk gegaan. Na plaatsen nieuwe voeding
werkt hij weer..
nu ziet mijn laptop allebij de freq. De 2.4 en 5ghz. Maar de mobiele apparaten herkennen de 5ghz niet meer.
ik heb wpa2 beveiliging met tkip en aes standaard geactiveerd.
dit werkt gewoon goed maar de 5ghz band wordt niet gevondrn. Wat ik ook ondrrneem.
ik heb dd-wrt geinstaleerd voor betere instelmogelijkheden.dit draait al 3maanden goed.

heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat zijn je kanaal instellingen? Je hebt voor 5ghz 36-48 en 149-165, maar als ik in het laatste bereik ga zitten dan snapt de smartphone van mijn vriendin het ook niet meer terwijl mijn laptopje het wel blijft doen.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Heeft te maken met landinstelleningen. Er zijn verschillen in de instellingen voor USA en Europa. Zie dit document (wel even naar beneden scrollen, waar het over 5 GHz gaat:

Wikipedia: List of WLAN channels

• steffenm
Super. Er ging ergens iets fout na de crsh met de voeding. Ik heb hamdmatig de 36 kanaal kunnen
instellen nu werkt het weer.

nu heb ik nog een probleem ik kan niet meer extern op een vpn inloggen. Niet via mijn v8 modem en de wrt610n. Iemand daar nog een idee over?

• steffenm
De vpn verbinding is gelukt. Alles een vast ip adres en toekenning poort voor vpn verbinding gekoppeld.