Toon posts:

bios laten opstart vanaf de usb

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Tweaker, ik heb een msi mb met mflash.

Ik lees dat je de bios vanaf een usb stck kan opstarten.

Ik heb gezocht hoe ik dit moet doen maar kan niks vinden heeft iemand hier ervaring mee?

vast bedankt!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

Thomg

Aww yiss

Waarom post je niet gewoon verder in je andere topic?
MSI MB is een nee. Zo werkt het niet. Is net zoiets als vragen of je een spel kan draaien en vermelden dat je een AMD kaart hebt.
We hebben ook een serienummer of wat dan ook nodig.
MSI X79A-GD65 8D ( van je vorige topic ).

Anyway, je moederbord ondersteund dat niet, je moet eerst de bios in zien te komen via je processor, die het niet doet zonder het terug te sturen. Terugsturen naar de winkel of op V&A een adje maken.

Verwijderd

RTFM, YOUTUBE anders eens op youtube. Nogmaals: RTFM!!!!

Dit betekent RTFM ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 13:47 . Reden: typo ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

De BIOS opstarten vanaf een USB-stick? Bedoel je niet het flashen van een BIOS die je op de USB-stick hebt staan?

Dat laatste is nogal simpel, gewoon de BIOS (meestal een .bin-bestand) op een FAT-formatted USB-stick zetten, naar de BIOS-setup booten, voor de flash-optie kiezen en flashen maar.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Nope ik wil de dat de bios die op usb staan word opgestart ivm bios op het moederbord.

Ik vermoed eigenlijk dat mijn vidoekaart 7990 niet ondersteunt word waardoor ik geen beeld krijg.

als de cpu niet word herkent zo toch gewoon beeld moeten hebben?

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:59:
Nope ik wil de dat de bios die op usb staan word opgestart ivm bios op het moederbord.
Dat gaat never nooit niet werken, een bios is, in dit geval, voor een moederbord en zit in een aparte chip op je moederbord, niet op een USB stickie.
Dus dat gaat hem ook niet worden, een bios booten van USB werkt gewoon niet.

Edit:
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:59:
Ik vermoed eigenlijk dat mijn vidoekaart 7990 niet ondersteunt word waardoor ik geen beeld krijg.

als de cpu niet word herkent zo toch gewoon beeld moeten hebben?
http://nl.msi.com/product...8D-.html#/?div=CPUSupport
Je cpu wordt pas ondersteunt van bios 4.3, dus dikke kans dat je cpu gewoon niet werkt met de bios op het bord en nee, als je cpu niet ondersteunt wordt, krijg je vaak geen beeld.

Luister nu maar naar het advies in je andere topic en plaats even een advertentie in V&A of ga morgen naar de winkel toe en laat hem daar flashen.

[ Voor 53% gewijzigd door DaLoona op 13-10-2013 14:34 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
dus als de cpu niet herkent word zo er geen beeld komen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

Thomg

Aww yiss

Helemaal niks. Misschien onderhand wel wat biepjes.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:47:
dus als de cpu niet herkent word zo er geen beeld komen?
Waar haal je deze wijsheid vandaan? :O

En ook een van je betere zinnen, slechts 2 spelfouten. Jij komt er (misschien) toch nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
nope geen geluid, hdds starten wel op alles begin te draaien alle led lampen geen goed kleur licht.

maar ik zie op hun site dat de 7990 niet onderstuen word.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je had al een topic lopen over die akkefietje; Msi x79agb65 8d herkent i7 4820k help!

Daar kan je gewoon in verder. Het is niet noodzakelijk meerdere topics aan te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.