5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
En waarom een Elga?
En niet iets van een ander merk?
En niet iets van een ander merk?
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Kijk even na of een dergelijke situatie vergunningplichtig is. Dacht dat uitsluitend daksystemen onder voorwaarden zonder vergunning kunnen en dat panelen aan/tegen een muur niet zomaar "mogen". Zo snel niet voor je kunnen vinden.
Kwam wel een site tegen die stelde dat een dergelijke plaatsing ongeveer 74% ten opzichte van ideaal zou opleveren. Dus je 650-700kWh/kWp zou haalbaar moeten zijn afhankelijk van schaduw.
Kwam wel een site tegen die stelde dat een dergelijke plaatsing ongeveer 74% ten opzichte van ideaal zou opleveren. Dus je 650-700kWh/kWp zou haalbaar moeten zijn afhankelijk van schaduw.
reserveringshouder Tesla Model 3
Dit is een wijziging van je gevelaanzicht en dat is in vrijwel alle gevallen vergunningsplichtig. Welstand wil daar wat over te zeggen hebben. Dus voordat je er veel energie in steekt zou ik dat eerst even uitzoeken hoe jouw gemeente er tegenaan kijkt.
Doe een vergunningscheck. En inderdaad, alleen daksystemen zijn (onder voorwaarden) vergunningsvrij.Cheese_man schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:34:
Kijk even na of een dergelijke situatie vergunningplichtig is. Dacht dat uitsluitend daksystemen onder voorwaarden zonder vergunning kunnen en dat panelen aan/tegen een muur niet zomaar "mogen". Zo snel niet voor je kunnen vinden.
zie ook startpost Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 2
[ Voor 6% gewijzigd door Houtkern op 14-10-2013 10:18 . Reden: verwijzing naar ander topic ]
Als het de achterzijde is maakt het ze meestal niet zo veel uit (veel delen van de achterzijde van een bouwblok zijn vergunningsvrij), als het geen ratjetoe wordt.HvB83 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:57:
Dit is een wijziging van je gevelaanzicht en dat is in vrijwel alle gevallen vergunningsplichtig. Welstand wil daar wat over te zeggen hebben. Dus voordat je er veel energie in steekt zou ik dat eerst even uitzoeken hoe jouw gemeente er tegenaan kijkt.
Check Ruimtelijke plannen. om te kijken welk bestemmingsplan er is, hoe het bouwvlak ligt en welk deel vergunningsvrij is.
En ja als het niet vergunningsvrij is scheelt het meestal om eens een voorstelletje in te dienen, vele willen meedenken.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Pagina: 1