HTPC / Homeserver build

Pagina: 1
Acties:

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-01 08:27
Momenteel heb ik volgende setup om voornamelijk films/series te bekijken:

Synology DS212J
2* 2TB WD20EZRX
Dune HD TV-101 (aangesloten op een Sony receiver)

Deze setup werkt goed, maar ik loop toch tegen een aantal beperkingen aan. Zo is de interface echt saai, zijn de menu's toch niet supervlot en moet ik steeds de tv aanzetten voor gewoon muziek te luisteren. Ik heb beslist om de mediaplayer te vervangen door een HTPC. En mogelijks ook de NAS daarin te integreren.

De HTPC moet het volgende zeker kunnen:

XBMC kunnen draaien
Zowel windows als linux kunnen draaien (Ben er nog niet helemaal uit)
Vlotjes FULL HD + 3D kunnen afspelen

Bijkomend vraag ik mij af of ik mogelijks de Synology kan wegdoen en de NAS mee integreren in de HTPC? En kan ik hiervoor dan mijn bestaande WD HD's gebruiken? (Die staan momenteel in RAID1 op de NAS) Kan ik die gewoon versteken?

De NAS fungeert momenteel als fileserver en downloadserver.
Zou ik dit ook gemakkelijk kunnen met de HTPC? Kan ik daar ook bijvoorbeeld accounts aanmaken om op de fileserver mensen toegang te geven tot bepaalde mappen?

Op het vlak van homeserver kunnen er nog functies bijkomen. Ik zal binnenkort via avondschool beginnen experimenteren met zowel linux als windows server. Ik zal deze dan ook mogelijks kan gebruiken om wat te gaan testen met een mailserver / dnsserver / dhcp server, dat soort zaken.

Na heel wat topics te hebben doorgelezen ben ik bij volgende setup terechtgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 47,60€ 47,60
1Asus F2A85-M LE€ 77,99€ 77,99
1Epsilon EC-HTPC-1€ 54,60€ 54,60
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 39,-€ 39,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 280,49

Graag jullie bemerkingen. Deze setup is momenteel zonder HD's. SSD lijkt mij niet echt nodig, aangezien de HTPC 24/7 zal aanstaan.

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Wat betreft de Epsilon, daar gaat maar 1 3,5" HDD in, dus kom je niet uit met het NAS gebeuren.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Sa.Tan schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:47:
Wat betreft de Epsilon, daar gaat maar 1 3,5" HDD in, dus kom je niet uit met het NAS gebeuren.
Correct, ik heb hem zelf ook. Je kan er ook twee 2,5 inch hdd's in doen met de juiste bracket. Ik heb zelf mijn NAS gehouden vanwege diverse redenen:

- Stroomverbruik
- Gebruiksgemak van Synology
- Vanaf elk apparaat te bedienen

De HTPC gebruik ik voor films, series en muziek. Heb nagenoeg dezelfde setup, maar dan met een A8 voor net iets meer power. Daarnaast een MSI mobo.

Kan jou aanraden om je NAS ook te houden.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-01 08:27
50Miles schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:59:
[...]

Correct, ik heb hem zelf ook. Je kan er ook twee 2,5 inch hdd's in doen met de juiste bracket. Ik heb zelf mijn NAS gehouden vanwege diverse redenen:

- Stroomverbruik
- Gebruiksgemak van Synology
- Vanaf elk apparaat te bedienen

De HTPC gebruik ik voor films, series en muziek. Heb nagenoeg dezelfde setup, maar dan met een A8 voor net iets meer power. Daarnaast een MSI mobo.

Kan jou aanraden om je NAS ook te houden.
Hm had ik inderdaad geen rekening mee gehouden. Een compacte en mooie case met plaats voor 2 3,5" is niet echt makkelijk te vinden blijkbaar... Iemand een idee? Ik zag de case van silverstone, maar de epsilon ziet er wel een pak mooier uit.

Ik ben tevreden over de synology, het zou om budget redenen zijn als ik hem wegdoe, maar ben er nog niet uit.

Ik heb verder geen ervaring met het bouwen van pc's. Ik neem aan dat dat zich allemaal wel uitwijst als je er mee bezig bent? Heb ik verder nog iets nodig? Kwestie van bekabeling intern ofzo? Of is alles meegeleverd?

Verder nog iemand die de setup kan beoordelen?
Waarom zou ik eventueel voor de A8 gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door d--amo op 14-10-2013 22:54 ]