Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een paar maanden op lift vakantie en daar heb ik een video camera voor nodig. Ik ga dus voornamelijk liften en couchsurfen en ik wil daarom niet al teveel geld uitgeven aan een camera want hij kan kapot gaan/gestolen worden etc. De focus gaat liggen op de mensen die ik tegen kom. Ik heb met iemand gepraat die er verstand van heeft en die zei dat ik het beste een losse microfoon kan kopen en daar een beetje geld aan uitgeef dan een dure camera en geen microfoon dus dat is het plan.

Wat zoek ik in de camera?

- licht qua gewicht
- microfoon input
- er moeten goedkope geheugen kaarten in
- hardeschijf moet er op aangesloten kunnen (kan dat USB powered? dat zal wel niet)
- moet op een statief gemonteerd kunnen worden

Wat wil ik het liefst nog meer?

- een beetje mooie beeld in het donker
- een manier om een opgenomen video makkelijk te renamen op de camera

Ik heb 0 verstand van cameras en ik heb rond zitten kijken maar ze zien er allemaal hetzelfde uit voor mij, ik heb geen idee wat die waardes allemaal betekenen. Heel erg bedankt!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij komt een nikon d3200 aardig dichtbij jouw wensen. Alleen weet ik niet zeker of je kunt renamen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet het belangrijkste :) ik zal er naar kijken, dankjewel

Ik denk niet dat dit is waar ik naar op zoek ben, hij is wat te groot, ik heb liever meer het formaat handycam. Ook ligt hij wel wat buiten het budget, het is belangrijk dat m'n camera kapot mag gaan zonder dat ik het extreem erg vind want ik ga ook survivalen etc.

I guess dat een budget richting wel handig is, 300 euro is wel een beetje de max waar ik aan zat te denken, tenzij dit onrealistisch is.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 13:27 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sj44k13 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:14:
Volgens mij komt een nikon d3200 aardig dichtbij jouw wensen. Alleen weet ik niet zeker of je kunt renamen.
Een spiegelreflex lijkt mij niet de meest logische keuze als er alleen om een videocamera wordt gevraagd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja video is wel de focus, ik ga twee maanden weg en elke dag meerdere uren filmen. 720p is in principe genoeg al is de optie voor 1080p of hoger niet erg natuurlijk maar ivm de grote hoeveelheid film en het feit dat ik alleen met een rugzak weg ga is hoe lichter en compacter hoe beter.