ik heb de volgende code:
Nu werkt explode niet, als ik een $host echo staat daar letterlijk mijn hostname in. Maar als ik het zoals hierboven gebruik werkt de explode niet. Vul ik zelf het volgende in $datelog = explode('ks3370000', $line); dan werkt de explode wel.
Het zoeken op php explode $variable geeft wel voorbeelden maar niet hoe je een variabele delimter kunt gebruiken. Volgens mij ben ik in heel de verkeerde richting aan het zoeken. Iemand een tip?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php $input = shell_exec('tail -n 20 /var/log/ufw.log'); // get from system $input_exp = explode("\n", $input); // turn into arrays $host = shell_exec('hostname -s'); echo " <table class='table'> <thead> <th><span class='color'>Date</span></th> <th><span class='color'>Ip</span></th> <th><span class='color'>Port</span></th> </thead> "; foreach ($input_exp as $line) { // for each line $datelog = explode($host, $line); $tempip = explode(" DST", $datelog[1]); $ip = explode(" SRC=", $tempip[0]); $tempport = explode(" WINDOW=", $datelog[1]); $port = explode(" DPT=", $tempport[0]); $cleanport = explode(" ", $port[1]); echo "<tr><td>".$datelog[0]."</td><td>".$ip[1]."</td><td>".$cleanport[0]."</td><td>".$parts[2]."</td><td>".$parts[3]."</td><td>".$parts[4]."</td></tr>"; // $ } echo "</table>"; ?> |
Nu werkt explode niet, als ik een $host echo staat daar letterlijk mijn hostname in. Maar als ik het zoals hierboven gebruik werkt de explode niet. Vul ik zelf het volgende in $datelog = explode('ks3370000', $line); dan werkt de explode wel.
Het zoeken op php explode $variable geeft wel voorbeelden maar niet hoe je een variabele delimter kunt gebruiken. Volgens mij ben ik in heel de verkeerde richting aan het zoeken. Iemand een tip?
[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 13-10-2013 18:28 ]