Na herinstallatie problemen met app store in OSX 10.6.8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valk45
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-10-2013
Hallo, Ik heb een macbook 13", hier draaide al OSX 10.8 op (gekocht in de app store), echter we kregen problemen met het opstarten wat heel lang duurde. Bleek aan de HD te liggen. Vandaag de disk vervangen voor een nieuwe, maar daar stond natuurlijk nog niks op. Terugzetten van een time machine backup wil maar niet lukken, daarom maar de installatie disks van OSX Snow leopard gepakt. En een schone (? want alle oude apps staan gewoon nog/weer in de lijst??) installatie gedaan. OSX gaat vervolgens zelf updaten naar 10.6.8.

Nu komt het probleem, namelijk dat sommige apps, waaronder de APP STORE (!!) zijn doorgekruisd met een verbodsteken, en bij aanklikken roepen dat minimaal 10.7 is vereist. Tja, .... die heb ik niet, maar wel een licentie op 10.8, die alleen in de app store verkrijgbaar is...

Iemand suggesties hoe dit op te lossen zou kunnen zijn?

Gewoon terugzetten van een time machine backup is niet het antwoord, want ik heb verschillende backups geprobeerd, maar halverwege stopt ie er steeds mee... (misschien omdat de nieuwe HD iets groter is dan de oude?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

WTM

Restore doen vanuit recovery ? Booten met cmd r
Edit sorry lees dat nieuwe HD is. Recovery ook pas vanaf Lion mogelijk... Ik zou dan op een Mac waar de AppStore wel op werkt de installer opnieuw downloaden en daar een bootable USB van maken of die download draaien vanaf de osx die je nu half erop gekregen hebt.

[ Voor 73% gewijzigd door WTM op 13-10-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valk45
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-10-2013
Heb inmiddels nog een hele oude time machine backup gevonden en die terug kunnen zetten. inmiddels alles weer aan de praat kunnen krijgen. bedank voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Wat je ook had kunnen doen is eerst een DVD'tje met Mountain Lion branden of een USB disk met Mountain Lion klaarzetten. Ik ben een paar dagen geleden ook m'n harddisk kwijtgeraakt en zal deze weg gaan bewandelen, zodra de disk binnen is...

Copy.com