“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zo maak je wel vrienden...witeken schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:35:
[...]
Ondanks de halvering van het aantal devs slagen jullie er nog steeds in slechte features te implementeren...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

En bij categoriën van topics is altijd alleen een volgende / vorige knop geweest, dus alles is nog hetzelfde maar met een ander uiterlijk?
Je moet even een aantal pagina's naar links klikken.Matszs schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:50:
Ik snap het probleem niet, hier nog de pagina nummering zoals deze altijd te zien is(/was?):
[afbeelding]
Ik heb het over de lijst met topics waarin een gebruiker heeft gereageerd. Daar kreeg ik tot voor kort gewoon pagina's te zien.En bij categoriën van topics is altijd alleen een volgende / vorige knop geweest, dus alles is nog hetzelfde maar met een ander uiterlijk?
@Fiber: Ik heb het wat vriendelijker verwoord
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
De navigatie is juist zo ingericht dat je altijd een link hebt naar de eerste en laatste pagina, en een button naar de vorige en/of volgende pagina. Als je op de laatste pagina zit kan je zelfs 2 pagina's terug, en op de eerste pagina 2 pagina's vooruit. Wat mis je nog?witeken schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:09:
[...]
Je moet even een aantal pagina's naar links klikken.
De posthistory had al nooit een 'volledige' navigatie aangezien we niet precies kunnen bepalen hoeveel (zichtbare) pagina's er zijn. We lieten daar links zien naar de eerste 10 (of zo) pagina's, maar ook niet verder. Dat hebben we in het kader van consistentie vervangen door dezelfde navigatie die we ook voor bijvoorbeeld de activetopics gebruiken.[...]
Ik heb het over de lijst met topics waarin een gebruiker heeft gereageerd. Daar kreeg ik tot voor kort gewoon pagina's te zien.
Intentionally left blank
Tweakblog van de maand
Ahhhh, daar hebben we het antwoord. Er wordt iets gewijzigd dat jij niet 'gewend' bent en daarom moet het voor alle Tweakers worden terug gedraaid?witeken schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:45:
Ik ben eraan gewend om op het paginanummer te klikken in plaats van een button. Nu gaat dit niet meer, en moet ik wéér wennen aan een nieuwe "feature" van Tweakers.
Persoonlijk heb ik ook een schurfthekel aan dit soort "features".. Als ik een pagina halverwege de reeks wil bereiken, dan is het enooooorm irritant om daar duizend keer voor te moeten klikken. Dat moet gewoon op een makkelijke manier kunnen.
Vroeger had je daar gewoon een dropdown-menuutje voor. Het implementeren van dit soort hendige features betekent, als je het dus op deze manier aanpakt, een achteruitgang op een ander gebied dan wat je "feature" creeërt. Tenzij je het goed zou aanpakken. Maarja..
[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 13-10-2013 03:36 ]
En dat je dus juist niet hoeft na te denken per device hoe de navigatie werkt, dat is dan tenslotte consistent.
Dat zegt natuurlijk niet dat dit de laatste versie van de paginering is en dat we er nooit meer wat aan willen veranderen.
Kunnen jullie use-cases geven waarom je naar een specifieke pagina wilt kunnen navigeren? Waarom zou je naar pagina 20, 50 of 80 van 100 willen? Wat hoop je te vinden of om welke reden verwacht je daar te vinden wat je zoekt?
Hoe meer of betere use cases, hoe beter we een prioriteit hiervoor kunnen beoordelen. Domweg "omdat het kan" of zelfs "omdat het er eerst ook was" zijn tenslotte niet echt goede use cases
Als je dan in een actief topic op zoek wilt naar die meest recente klik je je een ongeluk. Het is efficienter om niet pagina voor pagina terug te gaan, maar bijv per 6. En als je dan "voorbij" 't punt bent waar je wil wezen, dan ga je "inklemmen". 3 vooruit, 2 terug, beetje zoeken. Die mogelijkheid geeft de huidige implementatie je niet.
Kan zo snel alleen geen voorbeeldtopic vinden
[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 13-10-2013 11:53 ]
Nee, dat moet niet, maar is m.i. meer dan genoeg witruimte om nog wat paginanummertjes toe te voegen...MuddyMagical schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 03:19:
Ahhhh, daar hebben we het antwoord. Er wordt iets gewijzigd dat jij niet 'gewend' bent en daarom moet het voor alle Tweakers worden terug gedraaid?
Je kan het laatste getal van de url aanpassen, dan kom je ongeveer op de pagina waar je wilt zijn.Osiris schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 03:34:
Persoonlijk heb ik ook een schurfthekel aan dit soort "features".. Als ik een pagina halverwege de reeks wil bereiken, dan is het enooooorm irritant om daar duizend keer voor te moeten klikken. Dat moet gewoon op een makkelijke manier kunnen.
Als ik me niet vergis neemt deze versie net meer witruimte in op een desktop. Hoeveel % van de bezoeken komt eigenlijk vanaf een telefoon?ACM schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:39:
De oude versie van de paginering nam het veel te veel ruimte in op mobiele apparaten. Daardoor moest het sowieso aangepakt worden. Met deze vorm hebben we ervoor gezorgd dat - zodra ons "responsive design" voor iedereen geactiveerd wordt - je op je telefoon, tablet en desktop altijd dezelfde navigatie hebt.
En dat je dus juist niet hoeft na te denken per device hoe de navigatie werkt, dat is dan tenslotte consistent.
Jullie hebben al een keer de site gewijzigd, zodat alles waar volgens jullie niet genoeg gebruik van werd gemaakt, niet meer makkelijk te bereiken was, en dat was niet bepaald een succes.Kunnen jullie use-cases geven waarom je naar een specifieke pagina wilt kunnen navigeren? Waarom zou je naar pagina 20, 50 of 80 van 100 willen? Wat hoop je te vinden of om welke reden verwacht je daar te vinden wat je zoekt?
Hoe meer of betere use cases, hoe beter we een prioriteit hiervoor kunnen beoordelen. Domweg "omdat het kan" of zelfs "omdat het er eerst ook was" zijn tenslotte niet echt goede use cases
Bijvoorbeeld in topics waar veel gepost wordt, is het handig als je niet manueel 50 pagina's naar achteren moet gaan.
Tweakblog van de maand
Maar die mogelijkheid gaf de oude navigatie ook niet echt; als je daar midden in een groot topic zat kon je ook maar (meen ik) maximaal 2 pagina's vooruit vanaf de huidige pagina.Osiris schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:51:
[...]
Het is efficienter om niet pagina voor pagina terug te gaan, maar bijv per 6. En als je dan "voorbij" 't punt bent waar je wil wezen, dan ga je "inklemmen". 3 vooruit, 2 terug, beetje zoeken. Die mogelijkheid geeft de huidige implementatie je niet.
Ja, op desktop formaat wel, maar voor de responsive versie op 320px breedte (telefoon) niet. We hebben gekozen voor een one-size-fits-all oplossing omdat een meer dynamische versie op basis van beschikbare breedte technisch heel erg lastig te maken is.witeken schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:10:
[...]
Nee, dat moet niet, maar is m.i. meer dan genoeg witruimte om nog wat paginanummertjes toe te voegen...
Het aantal pageviews vanaf mobiele devices (dus tablets en telefoons) is al gauw zo'n 20% en neemt alleen maar toe.Als ik me niet vergis neemt deze versie net meer witruimte in op een desktop. Hoeveel % van de bezoeken komt eigenlijk vanaf een telefoon?
Intentionally left blank