Sennheiser RS 170 hoge zoem in rechter oor

Pagina: 1
Acties:

• Bass500
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-01 12:24
Heb een week terug besloten een draadloze koptelefoon te kopen: de Sennheiser RS 170. Echter heb ik er inmiddels al 2 geretourneerd vanwege een hoge zoemtoon geconcentreerd in het rechteroor, waar de knoppen zitten, en heeft ook het derde exemplaar last van dit probleem.

Het is niet merkbaar als er bijvoorbeeld muziek aan staat maar op elk moment dat het even stil is is het onwijs goed te horen en ontzettend irritant. Ik heb al geprobeerd: andere batterijen, andere kamer en opnieuw syncen met de transmitter. Ook heeft het niet met de source te maken, zelfs als de audiokabel niet met de transmitter verbonden is doet het probleem zich voor.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik 3 kapotte exemplaren heb gekregen maar aan de andere kant heeft deze koptelefoon erg goede reviews en is het echt niet te missen. Ook is er op internet niet erg veel te vinden over dit probleem, slechts een paar posts hier en daar waar er niet echt op ingegaan wordt.

Ik heb al een email naar Sennheiser gestuurd maar heb hier vooralsnog geen reactie op.

[ Voor 4% gewijzigd door Bass500 op 12-10-2013 20:22 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ahhhh, dat is hoogstwaarschijnlijk je PC (in detail, je audiogedeelte van je moederbord), ik heb hetzelfde en dat komt door signal interferance o.i.d. met andere delen van je MoBo.

Ik zou eens op een andere PC testen, en anders een apart geluidskaartje kopen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bass500
Heb hem al in een andere kamer geprobeerd, waar geen computer staat. Daarnaast gebruik ik al een USB geluidskaart (geloof dat je dedicated geluidskaart bedoelt maar heb een laptop dus dat gaat niet zo 123;)).

Ik weet vrij zeker dat het door de transmitter komt: als ik op de power knop op de transmitter druk (wat geloof ik kanaal wisselen o.i.d. is), stopt het even om vervolgens 3 seconden later (wanneer de koptelefoon weer verbinding heeft met de transmitter) verder gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Bass500 op 12-10-2013 20:18 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bass500 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:17:
Heb hem al in een andere kamer geprobeerd, waar geen computer staat.
Bedoel je dan dat je koptelefoon nog steeds met jouw laptop (in een andere kamer) verbonden is? Of is er helemaal geen verbinding op dat moment? Wat als je de zender eens in een andere computer/apparaat steekt?

• Bass500
Ik bedoel dat ik de transmitter in een andere kamer in het stopcontact heb gestopt, zowel met als zonder input doet het probleem zich dan nog steeds voor.

Zoals ik al zei maakt het geen verschil of de jack kabel er wel of niet in zit, zolang de koptelefoon maar 'verbonden' is met de transmitter.

[ Voor 14% gewijzigd door Bass500 op 12-10-2013 20:35 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Blijft het probleem als je de jack kortsluit?

• Bass500
Probleem blijft zich voordoen en heb behalve een 'we hebben uw vraag doorgespeeld aan onze service afdeling' na een week nog geen reactie van Sennheiser zelf. Heb hem dus vandaag weer teruggestuurd en geld terug gevraagd.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zet je wifi router eens uit en je eventuele Dect telefoon. Misschien zitten ze in elkaars frequentiegebied?
Pagina: 1