Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Avast virus melding aantal keer per uur

Pagina: 1
Acties:

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
Beste Tweakers,

Ik krijg sinds een tijdje een aantal keer per uur een virusmelding van avast, zoals hieronder te zien is.
Ik heb al op Google gezocht, maar heb niet echt algemene oplossingen kunnen vinden, het is allemaal specifiek per persoon. Verder heb ik een scan met MBAM en Avast zelf uitgevoerd, maar dit mocht niet baten. Hierbij werder er trouwens geen virussen gevonden. Naar mijn weten heb ik ook geen programma's geïnstalleerd de afgelopen tijd. Het besturingssysteem is Windows 8.

Dit is de melding:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/4lnmrk.png

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Het kan een zogenoemde false positive zijn. Maar om er zeker van te zijn kan ik je aanraden om eens te scannen met TDSSKiller.
Laat even weten of hier iets is uitgekomen of dat je nog verder hulp nodig hebt.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

welk proces probeert die dat-file op te halen?
als ik naar wpad.net ga dan kan ik geen verbinding maken met de site.

d:)b :henk d:)b

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Seems legit, doch brak.

• -Edwin-
Wat moet ik hieruit opmaken? Dat ik me geen zorgen hoef te maken of is er toch iets aan de hand?

Overigens heb ik niet altijd de beschikking over mijn laptop, dus ik zal jullie suggesties komend weekeinde uitvoeren :)

• -Edwin-
LnC schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:40:
Het kan een zogenoemde false positive zijn. Maar om er zeker van te zijn kan ik je aanraden om eens te scannen met TDSSKiller.
Laat even weten of hier iets is uitgekomen of dat je nog verder hulp nodig hebt.
TDSSKiller vindt helemaal niks op mijn pc. Overigens zijn de meldingen sinds de nieuwe versie van Avast gestopt. Dus ik denk dat het wel goed zit allemaal :)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Hoe heb je de proxyinstellingen in je browsers ingesteld? Op 'autodetect'? Zoja, zet dat eens uit en kijk eens of het helpt.

• -Edwin-
Thralas schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:18:
Hoe heb je de proxyinstellingen in je browsers ingesteld? Op 'autodetect'? Zoja, zet dat eens uit en kijk eens of het helpt.
Nee, ik heb geen proxy ingesteld. Maar zoals gezegd krijg ik ook geen meldingen meer van Avast, dus volgens mij was het een false positive.
Pagina: 1