• jorddew
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-05-2025
Beste Tweakers,

Ik zit met een heel vaag probleem. Ik heb sinds een aantal weken last van een spontane freeze van windows 7. Daarnaast reageert mijn cursor na 5-10seconden pas weer op mijn muisbewegingen en verandert de cursor soms in hele gekke symbolen die bestaan uit horizontale streepjes in kleur. Het probleem ontstaat op compleet willekeurig moment.

Hardware:
i7 3770K
16gb ram
gtx560ti

Wat heb ik gedaan:
- Malwarebytes Malware scanner volledige scan gedraaid, aantal dingen gevonden, verwijderd en aantal dagen later kreeg ik hetzelfde probleem.
- Avast Antivirus laten draaien, niks gevonden.
- Windows update gecheckt.
- Nvidia driver geupdate.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 22:37

InFamous

excommunicado

Heb je er misschien een screenshot van?
Doet mij denken aan een videokaart driver die crashed

Formerly known as Ragdoll

• jorddew
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik heb geen screenshot hiervan, maar zodra dit zich weer voordoet zal ik er een screenshot van maken. Laatste keer kreeg ik zelfs 2 cursors op m'n scherm.

Ik heb Nvidia drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, misschien dat dat werkt. Het vervelende van dit probleem is dat het sowieso maar soms op willekeurige momenten gebeurt.

[ Voor 39% gewijzigd door jorddew op 12-10-2013 19:33 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 22:37

InFamous

excommunicado

Heb je ook dat na de freeze het beeld scherm voor een seconde zwart knipperd?

Formerly known as Ragdoll

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Staat er nog een melding in het logboek???

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
Probleem zijn de display drivers van Nvidia. Sinds de 314.22 versie is er wat aangepast wat er voor zorgt dat 560 ti kaarten die al een factory overclock hebben dit soort vreemde symptomen veroorzaken. Enige oplossing is dus met een oude driver versie te blijven spelen.

Ik heb exact hetzelfde probleem en als je het nvidia forum doorspit kom je nog veel andere tegen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
En als het een driver issue is, heeft het niets te maken met Beveiliging & Virussen. Lijkt mij meer iets voor VB dus ik verplaats je topic even.

Desktop | Server | Laptop

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
Ter aanvulling.

Nvidia heeft het probleem nu min of meer officieel erkend en gaat op onderzoek uit. Men neemt het vrij serieus als ik de maatregelen zie die ze nemen.

Hier kun je meer lezen over het probleem.
Pagina: 1