Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus? Virusscanners werken niet

Pagina: 1
Acties:

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11 23:27
Goedendag mede tweakers,

Sinds een paar dagen krijg ik steeds een melding van McAfee dat mijn pc niet goed beschermt is. Op het eerste gezicht dacht ik dat er niks aan de hand was. Echter nu ik er wat meer aandacht aan besteed, ben ik toch bang dat iets van een virus op me pc zit.

Ik kan namelijk in McAfee geen scans meer uitvoeren. Daarnaast gaf windows een beveiligingswaarschuwing dat ik niet beschermt ben tegen virussen, etc. Nu zet ik in McAfee steeds alles weer aan, echter dan krijg ik weer een foutmelding. Het is zelfs zo erg dat windows defender automatisch uitgeschakeld is, en toevallig - nu ik dit type - krijg ik de melding dat mijn firewall uitstaat. Allemaal dingen die ik zelf niet heb ingesteld, ik had alles gewoon aanstaan zodat me pc goed beschermt is.

Nu heb ik voor de zekerheid Avast antivirus gedownload en daarmee heb ik een scan uitgevoerd en daar kwam uit dat ik 0 geinfecteerde bestanden heb. Echter, hij gaf wel een melding dat hij een deel van mijn pc niet kan scannen.

Het enigste wat ik heb gedownload is SPSS van IBM (voor school). Nu heb ik dat gedownload van een officiele site, dus ik ga er vanuit dat het daar niet aan ligt. Maar ik kan geen andere reden verzinnen hoe het virus op mijn computer is gekomen. Ik kreeg namelijk een paar dagen nadat ik SPSS had geinstalleerd de beveiligingswaarschuwingen.

Iemand een idee wat het is en vooral wat ik moet doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan het zijn dat je met een proeflicentie van McAfee draaide (wellicht bij je laptop gekregen) die verlopen is waardoor ie inmiddels dienst weigert?

Sowieso, ik weet van McAfee dat het de boel enorm vertraagt, zelfs op hele snelle PC's. Als ik jou was gooide ik er McAfee lekker af en zette ik er de gratis versie van Avast op. Qua scanner net zo goed en verder geen poespas.mje windows firewall ik verder ook gewoon goed, dus extra internet security heb je ook niet nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pyro-tukker
Dat is een mogelijkheid, want ik kreeg laatst een mail dat ie bijna verlopen was. Echter het blijft raar dat wanneer ik Avast download, dat die niet alles van mijn pc kan scannen?

En als McAfee verlopen is ga ik ook verder met Avast.

Maar iemand misschien een idee of er toch iets fout is? Ik vind het namelijk heel raar dat windows defender opeens uitgeschakeld is, en dat een net gedownloade virusscanner niet alle bestanden kan scannen.

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:10
Ik zou gewoon alle antivirus vewrwijderen en installeer microsoft essential.
simpel interface, update gaat samen met windows update.
gemakelijk bepaalde mappen niet laten scannen en levenslang update.
Maar beveiliging is niet zo goed maar wie laat virus binnen ;)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

pyro-tukker schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:09:
Dat is een mogelijkheid, want ik kreeg laatst een mail dat ie bijna verlopen was. Echter het blijft raar dat wanneer ik Avast download, dat die niet alles van mijn pc kan scannen?

En als McAfee verlopen is ga ik ook verder met Avast.

Maar iemand misschien een idee of er toch iets fout is? Ik vind het namelijk heel raar dat windows defender opeens uitgeschakeld is, en dat een net gedownloade virusscanner niet alle bestanden kan scannen.
Antivirus kopen is niet bepaalt anno 2013, eerder 2005.
Download gewoon Microsoft Security Essentials en hij haalt de meeste crap eruit zonder bij elke website 130 false positif's over cookies te geven.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Mcafee is imho zooi. Hoevaak ik niet de meest uiteenlopende en rare problemen op heb moeten lossen zonder dat er enige aanleiding voor was. Ik adviseer je mcafee er vanaf te mikken en een andere antivirus te gebruiken.. zoals avast .

Ryzen cloud9

• pyro-tukker
Ja inmiddels heb ik dus ook Avast geinstalleerd, echter kan iemand mij uitleggen waarom Avast een deel van mijn PC niet kan scannen? Dit is namelijk vooral de reden dat ik me zorgen maak.

P.S McAfee alleen in gebruik, omdat het gratis was voor een jaar.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

welk deel kan niet worden gescanned dan? Toevallig een kant-en-klaar systeem met een (hidden) recovery partitie?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• pyro-tukker
Ik krijg deze schermpjes:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img853/8660/2ajq.th.png

Geen idee of het een hidden recovery partitie is.

Edit: Ik zie nu nu dat ik nog meer dan 30 dagen aan abonnement heb, dus dat is zeker geen oorzaak dat McAfee zo raar doet.

[ Voor 23% gewijzigd door pyro-tukker op 12-10-2013 22:30 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

kuusj98 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:13:
[...]

Antivirus kopen is niet bepaalt anno 2013, eerder 2005.
Download gewoon Microsoft Security Essentials en hij haalt de meeste crap eruit zonder bij elke website 130 false positif's over cookies te geven.
als een gratis antivirusproduct goed bevalt en de pro-versie is niet al te duur, waarom dan niet? Scheelt vaak ook weer het wegklikken van popups.

@TS: bij twijfel over infectie en compromisatie van het al geïnstalleerde antivirusproduct, probeer ns een stand alone scanner: http://portableapps.com/apps/security/clamwin_portable

[ Voor 16% gewijzigd door JJ Le Funk op 12-10-2013 22:40 ]

d:)b :henk d:)b

• pyro-tukker
Inmiddels heb ik naast avast ook windows security essentials geinstalleerd. Verder heb ik SPSS verwijderd. Nu krijg ik geen melding meer van McAfee, echter nu krijg ik het volgende scherm:

http://img856.imageshack.us/img856/355/xth8.png

Iemand idee hoe dit komt en hoe ik dit weg krijg?

En weet iemand misschien waarom ik niet alles kan scannen met Avast? Zoals in de bovenstaande post een foto staat.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je niet toevallig een hardnekkig virus te pakken? En heb je Java deinstalleerd en de laatste versie erop gezet?
Een van de eerste hits als ik google op actionlaunchreader.js krijg ik een hit op de Dr.Web site over een Trojandownloader.
Het kan ook zijn dat dit niks is, maar om er zeker van te zijn kan ik je aanraden om je systeem eens te scannen (volledig) met MBAM.

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Kan je niet je hardeschijf via een andere pc scannen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Ik twijfel er maar heel weinig aan... jij hebt een virus te pakken. Er zijn namelijk een aantal virussen die je AV buiten spel zetten... en het lijkt er sterk op dat dit aan de hand is. En zo te zien aan het lijstje met bestanden is het een stukje wat Java applicaties misbruikt/

Je zou zoals eerder aan geraden MBAM (MalwareBytes Anti-Malware) kunnen gebruiken, die heeft scan technology die zich niet laat misleiden door dergelijke virussen en wel de bestanden kan scannen waar je andere scanner(s) geen toegang tot krijgen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

pyro-tukker schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:31:
Inmiddels heb ik naast avast ook windows security essentials geinstalleerd.
Naast? Nooit 2 scanners met het zelfde doel naast elkaar installeren.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij wordt Windows Defender uitgeschakeld als je een ander antivirus programma installeert.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• pyro-tukker
Oke, ik heb gisterenavond als eerste Java van mijn PC gegooid. Vervolgens wou ik het opnieuw installeren, echter dit lukte niet. Nu net heb ik Java nog een keer proberen te downloaden en dit lukte wel, echter ik kan niet verifieren of hij goed werkt (ik las dat dit aan FF ligt?).

Daarnaast heb ik net MBAM gedownload en een volledige scan laten uitvoeren. Dit was het resultaat:

http://img593.imageshack.us/img593/4770/132r.png

Deze vier items heb ik vervolgens laten verwijderen.

Nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen? Moet ik nog een keer MBAM erover laten draaien en dan er vanuit gaan dat het goed is, of.....? En als ik één virusscanner moet kiezen, welke werkt het beste: Windows security essentials of Avast?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Herinstalleer Windows. Ben je in 1 klap van het gezeik af.

Daarna enkel Microsoft Security Essentials (Of Windows Defender zoals het in Win8 heet) installeren als antivirus.

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:53
Probeer Kaspersky Rescue Disk, deze scanned op virussen zonder dat je o.s is opgestart. Op deze manier heb je grotere kans van slagen dat de virus verwijdert wordt.

• pyro-tukker
Kaspersky Rescue disk, lukt me niet om werkend te krijgen. Hij wil namelijk niet booten vanaf mijn usbdevice.

Ik denk dat ik een deze dagen gewoon windows opnieuw installeer. Dat lijkt me het makkelijkste op dit moment.

• LnC

LnC

The offending line...

De items die je gevonden hebt met MBAM zijn PUP (Potentional Unwanted Programs). Soort adware in de vorm (meestal) van toolbars.
Twee laatste dingen die ik je nog kan aanraden is scannen in veilige modus met MBAM, of een house-call doen met b.v. Eset Online Scanner.

Mocht hierna nog niks uitkomen, dan kan je kijken of een verse installatie van Windows een optie is.
Kleine kanttekening. Heb je Java echt nodig op je systeem? Zo niet, dan weghouden die handel in mijn optiek.

• pyro-tukker
Niks lijtk te werken, dus ik ga binnenkort gewoon windows er opnieuw oppleuren, dan is het als het goed is direct weer allemaal goed.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

pyro-tukker schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:20:
Niks lijtk te werken, dus ik ga binnenkort gewoon windows er opnieuw oppleuren, dan is het als het goed is direct weer allemaal goed.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
als het een rootkit virus is zal een windows reinstall niet helpen ben ik bang

d:)b :henk d:)b

• pyro-tukker
Ik heb even op internet een rootkitscanner gedownload (Sophos, ik weet niet of dit een goede is?). Nu heb ik hem laten scannen en hij heeft 1 infectie gevonden en deze heb ik ook laten verwijderen. Echter in de logfile staat wederom een paar keer dat een antivirusprogramma een bepaald bestand niet kan openen.

Hieronder staat de logfile.

http://img5.imageshack.us/img5/1254/43ds.png

Mensen die weten hoe ik dit moet interpeteren? Vooral op het einde dat ..........system32/catroot/......... maakt me zorgen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou zeggen maak een usb stick aan met hitman kickstarter, en probeer daarvan af op te starten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• pyro-tukker
Gedaan en dit wat het resultaat:

http://img850.imageshack.us/img850/7957/vz8l.png

Niks echt gevonden, maar wel twee traces. Wat houdt dit in.

En twee programma's geven nu aan dat er wel iets is. Wat moet ik nu doen? of juist niet doen?

• LnC

LnC

The offending line...

De Catroot2 is een folder die te maken heeft met Windows Update:
De laatste twee dingen die je gevonden hebt met HitmanPro zijn de laatste reg keys van PuP (Potentionally unwanted Programs). (B.v. Toolbars e.d.)
Om er dan zeker van te zijn dat je systeem schoon is, kan ik je als laatste aanraden een House-Call doen met b.v. Eset Online Scanner.

Mocht je hieruit nog wat vinden, dan dat graag hier posten aub :)

• pyro-tukker
Oke. Nu heb ik denk ik echt een probleem.
Ik heb eset antivirus gedownload en de pc proberen te scannen. Nu duurde de scan meer dan 24 uur en toe heb ik hem maar stopgezet. De scan kon niks vinden ( tot 88 procent) . Nu is het wel zo dat sinds de scan me computer zo sloom is geworden dat ik niks meer kan doen.
Daarnaast krijg ik allemaal rare meldingen. Zoals dat control alt deltete het niet goed doet.??!! En ook kreeg ikeen dell center te zien waarin stond dat ik geen antivirus meer heb op me pc?!

Ik heb geen idee hoe en wat ik moet doen. Iemand een idee?

P.s getypt van me mobiel dus geen plaatjes mogelijk.
Pagina: 1