Network Monitoring Vraagje

Pagina: 1
Acties:

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Voor een zorginstelling waar ik vrijwilligerswerk doe in de ICT is er de vraag naar het monitoren van de internetactiviteit van clienten.

Hiermee wordt bedoeld wie wanneer actief is, en niet wát er gedaan wordt.

Nou is dit netwerk deels onder mijn beheer. De verbinding die binnen komt wordt geregeld door een pfSense server. Deze draait op een HP ProLiant DL380 G5 en is dus geschikt voor zwaardere taken.

Verder zijn er patchpunten in de muur die op het VLAN zitten wat ik beheer, en draadloos wordt m.b.v. Juniper access points geregeld waar ik geen controle over heb.

Nou heb ik al het e.e.a. van packages van pfSense uitgeprobeerd, maar dat is toch niet echt wat ik zoek. Ook googlen leverde me niet echt veel op, dus vandaar de vraag: Heeft iemand nog tips om de 'online time' van de individuele apparaten bij te houden?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37
Ik vraag me af wat je er mee wil en mee opschiet. Netwerkactiviteit zegt niets over de activiteit van de cliënt zelf en ook de 'online time' is een gegeven waar je niet zoveel mee opschiet volgens mij. Zo'n computer kan ook zonder tussenkomst van mensen activiteiten ontplooien zoals updaten bijvoorbeeld.

Verder heb ik dit gevonden:
http://www.colasoft.com/c...nitor_network_traffic.php

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Klopt inderdaad ook, maar het gaat vooral om laptops. Afspraak is dat deze helemaal uit moeten staan als de client deze niet gebruik of als deze naar bed gaat bijvoorbeeld. Dus in dat geval is het wel te conteroleren. Het gaat dus voornamelijk om activiteit s'nachts

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

wat is het probleem om de WiFi 's nachts uit te zetten? Ik heb al lang een timer op mijn router, die de WiFi (of poort 6 op de router zelf) gewoon fysiek UIT zet (daar hangt de AP aan). Dus geen WiFi, geen spelletjes, geen TV etc....

Kan je ook daar doen. Bordje ophangen:

"INTERNET is beschikbaar tussen 7:00 en 23:00"

GEEN DISCUSSIE MOGELIJK!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:13:
wat is het probleem om de WiFi 's nachts uit te zetten? Ik heb al lang een timer op mijn router, die de WiFi (of poort 6 op de router zelf) gewoon fysiek UIT zet (daar hangt de AP aan). Dus geen WiFi, geen spelletjes, geen TV etc....

Kan je ook daar doen. Bordje ophangen:

GEEN DISCUSSIE MOGELIJK!
De cliënten moeten er zelf mee om leren gaan, daarom kiezen we ervoor de WiFi niet uit te schakelen. We willen t alleen in kunnen zien.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:13:

GEEN DISCUSSIE MOGELIJK!
Gaan ze dan niet hun dag/nachtritme omdraaien? :z

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Schrijf gewoon zelf wat. Via /proc/net/ip_conntrack of /proc/net/nf_conntrack heb je de nat tabel. Evt kun je via de arp-tabel nog het mac adres achterhalen.
Pagina: 1