Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Harry Johnson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09-2024
Na verschillende jaren in Chili te hebben gewoond, ben ik weer terug in Nederland. Nu wilde ik hier Spotify installeren in Google Play Store en kreeg ik de melding dat deze niet beschikbaar is "in mijn land", in Chili dus.

Weet iemand hoe ik het land op mijn account kan veranderen naar Nederland? Ik heb de oplossing tot nu toe nog niet kunnen vinden.

Bedankt!

Edit: een bijkomend probleem is dat mijn mobiel (Samsung Galaxy SII I-777) denkt dat ik aan het roamen ben. Ik moet dus de optie data roaming aanvinken om mobiel te kunnen internetten. Dit is niet handig met reizen.

[ Voor 22% gewijzigd door Harry Johnson op 12-10-2013 15:23 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:25

Fiber

Beaches are for storming.

Heb je wel een Nederlandse SIM...?

Hier al gekeken...? https://www.google.com/settings/dashboard?ref=home

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Harry Johnson
Ja, ik heb een Nederlandse SIM kaart.

Ik heb de settings nagelopen en kan niets vinden. Ook op de site van Play Store vind ik geen landinstellingen.

• Fiber

Fiber

Tja, een compleet nieuw Gmail adres of Google account aanmaken en/of je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen is ook zo wat.

Of heb je hem in Chili gekocht en zou het in de hardware zitten...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Nederlandse simkaart van een van de grote providers of van een van de vele virtuele providers? In het laatste geval moet (nationaal) roamen aan staan omdat de naam van het netwerk niet overeenkomt met de naam van de simkaart.

Voor de play store: zorg dat in je Google account het land goed staat een verwijder daarna de gegevens van de play store, en van alle Google services. Mogelijk is het nodig om zelfs je Google account van je telefoon te verwijderen. Vervolgens rebooten, opnieuw inloggen en kijken of het dan wel goed werkt

• Fiber

Fiber

En anders hier even kijken: http://theunlockr.com/201...e-in-a-different-country/

Is bedoeld voor andere doeleinden, maar wie weet helpt het in jouw geval ook... :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Staat je APN van mobiel internet wel op de Nederlandse provider ingesteld? Dat is een soort proxy waar al je verkeer langs loopt...

Linkje voor KPN instellen:
http://www.kpn.com/prive/supersnel-4g-1/apninstellingen.htm

[ Voor 25% gewijzigd door swhnld op 12-10-2013 16:35 ]

• Harry Johnson
Fotogravinnetje schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:07:
Nederlandse simkaart van een van de grote providers of van een van de vele virtuele providers? In het laatste geval moet (nationaal) roamen aan staan omdat de naam van het netwerk niet overeenkomt met de naam van de simkaart.

Voor de play store: zorg dat in je Google account het land goed staat een verwijder daarna de gegevens van de play store, en van alle Google services. Mogelijk is het nodig om zelfs je Google account van je telefoon te verwijderen. Vervolgens rebooten, opnieuw inloggen en kijken of het dan wel goed werkt
Dank voor de info! Ik zit inderdaad bij Tele2 en het nationaal roamen was de oplossing voor het mobiele internet.

Ik heb met Google gebeld voor het probleem met Google Play Store. Ik moest een Nederlandse credit card toevoegen in Google Wallet en dan een bijna aankoop doen. Dat had het gewenste resultaat. Dit zijn de stappen:
1) Sign into your Google Wallet account to manage your payment methods (https://wallet.google.com/manage/paymentMethods)

2) Add a new card or change your default payment instrument to one with a billing address located inside your desired country

3) Open the Play Store and navigate to any item available for download

4) Click to begin a download until you reach the "Accept and buy" screen (no need to complete the purchase)

5) Close the Play Store and clear data for the Google Play Store application (Settings > Apps > Google Play Store > Clear Data) or clear your browser cache

6) Re-open the Play Store. You should now see the Play Store that matches your default payment instrument's billing country.
Hartelijk dank voor jullie hulp!

• Fiber

Fiber

Harry Johnson schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:49:
[...] Ik heb met Google gebeld voor het probleem met Google Play Store. Ik moest een Nederlandse credit card toevoegen in Google Wallet en dan een bijna aankoop doen...
De werkelijkheid is vaak nog gekker dan je zelf kan verzinnen... :z

Pagina: 1