Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Voorwaardelijke opmaak met datumrange

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 11:03
Ik ben aan het stoeien met Excel 2007 (werk, dus geen modernere versie) en kom er niet helemaal uit na het nodige geprobeerd te hebben. Hopelijk willen jullie me op weg helpen?

In cel A1 heb ik een datum van een bepaalde gebeurtenis. Nu is het de bedoeling dat iemand anders in cel B1 de datum zet van de volgende gebeurtenis. Deze gebeurtenis zou idealiter 60 dagen na de datum in A1 plaatsvinden, maar heeft een window van plus of min 3 dagen (dus B1 = A1 + 60 +3). Indien de waarde van de ingevoerde datum buiten de range valt, dan zou de waarde rood gekleurd moeten worden.

Nu ben ik aan het stoeien met de New Formatting Rule, maar krijg het niet voor elkaar dat er zowel bij <60-3 dagen als bij >60+3 dagen gekleurd wordt. Wat zou de formule moeten zijn?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt dan OF() gebruiken om te zien of wordt voldaan aan een vd twee redenen. Al weet ik niet zeker of dat in XLS2007 kon. Maar zo niet gebruik je gewoon een hulpcel die true of false is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 11:03
F_J_K schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:25:
Je kunt dan OF() gebruiken om te zien of wordt voldaan aan een vd twee redenen. Al weet ik niet zeker of dat in XLS2007 kon. Maar zo niet gebruik je gewoon een hulpcel die true of false is.
Ik ga eens kijken of ik met OF() verder kom. Een hulpcel zou kunnen, ware het niet dat deze vereenvoudigde weergave uiteindelijk gaat om een 20 gebeurtenissen per rij, elk met hun eigen date range en tot 200 rijen per sheet. Dat maakt dat er behoorlijk wat hulpcellen nodig zouden zijn.

Ik zit ook al te denken aan iets als IF B1-A1 is between 57 and 63 dan niks, else rood, dus de window hard gecodeerd. Weet niet of dat mogelijk is.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)