Hoge temperatuur tijdens opladen Macbook Pro Retina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Hallo,

Sinds ongeveer 1-2 weken heb ik erg veel problemen met het opladen van mijn Macbook Pro Retina 15" uit begin 2013.
Voorheen kon ik zonder problemen mijn Macbook opladen en werd alleen de oplader + stekkertje warm, maar nu schiet de temperatuur van m'n CPU binnen 60 seconden flink omhoog, uiteindelijk zelfs tot 2x zo hoog.
In principe kan het geen kwaad, maar het geluid dat van de fans afkomt als de rMBP boven de 98ºC komt is ontzettend storend.

Heb hieronder screenshots toegevoegd van temperatuur vóór het opladen, en 60 seconden later tijdens opladen.

Voor
Afbeeldingslocatie: http://d.pr/i/bbEE+

Na 60 seconden
Afbeeldingslocatie: http://d.pr/i/5xnq+

Specs:
Afbeeldingslocatie: http://d.pr/i/iT2S+

- Jeffrey

[ Voor 3% gewijzigd door Artaex op 12-10-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Die temparaturen vallen nog gewoon binnen de normale limieten van je Mac dus er is niks ernstigs aan de hand. Dat Macbooks warmer worden als je ze tegelijkertijd oplaadt en gebruikt is een gegeven waar je niks aan kan veranderen.

Hoort er trouwens geen dedicated GPU in jouw Macbook te zitten? Naast de intel? Als je specs vermeld, doe het goed >:)

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ook al valt het binnen de limieten, dit hoort niet. Het ziet er uit alsof de CPU full load gaat wanneer de Magsafe wordt aangesloten.

Een SMC- en PRAM-reset wil een en ander nog wel eens verhelpen. Probeer dat eerst. Anders een verse OS X-installatie (zonder eend Time Machine-backup terug te zetten. In worst case moet je contact opnemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:28

Step

step@tweakers.net#

Ik zie nergens of je ook activity monitor of top hebt gecontroleerd om er zeker van te zijn of niet je CPU gewoon in gebruik is door een bepaald proces.

Het kan namelijk zijn dat je apps automatisch starten (GPU zaken oid) als je de rMBP aan stroom hebt ipv battery.

[ Voor 27% gewijzigd door Step op 14-10-2013 11:45 . Reden: toevoeging ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
BombaAriba schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 00:27:
Die temparaturen vallen nog gewoon binnen de normale limieten van je Mac dus er is niks ernstigs aan de hand.
Het gaat om de herrie van de fans.
Hoort er trouwens geen dedicated GPU in jouw Macbook te zitten? Naast de intel? Als je specs vermeld, doe het goed >:)
Klopt, maar als die niet wordt gebruikt (dus integrated) staat die blijkbaar niet vermeld.
DaMarcus schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:02:
Een SMC- en PRAM-reset wil een en ander nog wel eens verhelpen. Probeer dat eerst. Anders een verse OS X-installatie (zonder eend Time Machine-backup terug te zetten. In worst case moet je contact opnemen met Apple.
Zal ik later proberen, bedankt.
Step schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:40:
Ik zie nergens of je ook activity monitor of top hebt gecontroleerd om er zeker van te zijn of niet je CPU gewoon in gebruik is door een bepaald proces.
Nope, valt niets te zien aan Activity Monitor of top.

- Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Zou je iets als iStat Pro kunnen installeren om te kijken hoeveel procent die aangeeft over hoe erg je CPU aan het werk is? Daar kan je gelijk ook zien hoe hard je fans aan het werk zijn en ook wat temparatuurcijfers vinden.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Pagina: 1