Toon posts:

Dual monitoring probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een tweede beeldscherm aansluiten op mijn desktop. Dit is me wel gelukt alleen nu heb ik het probleem dat ik 2 keer hetzelfde beeld heb, wat niet de bedoeling is. Ik heb een AsusB85M-G moederbord en de beeldschermen op deze manier aangesloten.

Monitor 1: VGA --> VGA moederbord
Monitor 2: Dvi-d --> Dvi-d moederbord

Wanneer ik naar mijn instellingen ga wordt er maar 1 van de 2 monitors herkent en kan ik dus de dual optie niet instellen.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast Dank.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
De manual doorgelezen en toen kwam ik dit tegen:

In de bios is een optie 'GPU Multi-Monitor'
Kijk eens of die aan of uit staat ?

Deze staat standaard op disabled.

[ Voor 36% gewijzigd door SpiriTNL op 12-10-2013 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie. De optie 'iGPU Multi-monitor' stond inderdaad op 'disable'. deze heb ik aangezet.
Helaas wordt er nog steeds maar 1 van de 2 monitors herkent terwijl ik wel op beide schermen beeld heb.

Kan het misschien zo zijn dat mijn moederbord geen dualmonitoring ondersteunt?

• SpiriTNL
Het moederbord ondersteund het wel degelijk.

Kan je nu bij de instellingen 'schermresolutie' de optie meerdere schermen niet veranderen in 'Deze beeldschermen uitbreiden' ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die optie krijg ik maar niet, omdat er maar 1 scherm tegelijk wordt herkent.

Kan het er mee te maken hebben dat het een DVI-d aansluiting is ipv. DVI-i?

Heb ook al gekeken of ik een driver kan installeren voor mijn onboard videokaart. Deze is voor windows 8 niet te vinden.

• SpiriTNL
Als ik op de site van asus kijken kan ik de drivers voor window 8 en 8.1 downloaden.
Allemaal staan ze er op vanaf Windows 7.

Wat geeft windows aan als je bij de GPU drivers kijkt ?
Staat hier je GPU of alleen generic drivers ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is me eindelijk gelukt!! Heb een BIOS-update gedaan en een driver geinstalleerd die inderdaad gewoon op de site van asus te vinden was.

Bedankt voor je hulp!!
Pagina: 1