• guybruggemann
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-02-2025
Beste medetweakers,

Ik ben nieuw op het gebied van pc's bouwen maar wou dit toch gaan doen. Ik heb daarom als eerste een kast aangeschaft. Een antec 1200.

Nu heb ik alle onderdelen die ik nodig heb. Voeding, Moederbord, Processor, RAM geheugen, Opslag, optische drive en videokaart.

Op mijn harde schijf (SSD) staat mijn OS (windows). De andere harde schijf gebruik ik als opslag.
Kan ik deze harde schijven gewoon overnemen zondat dat het problemen gaat geven met het besturingssysteem dat er al op zit? Ik ben namelijk bang dat als ik alles gemonteerd heb, het systeem niet werkt omdat de harde schijf een ander moederbord 'verwacht' oid.

Zouden jullie mij op weg kunnen helpen?

Groet, Guy

Verwijderd

De SSD zit nu in een ander systeem bedoel je?

• guybruggemann
ja precies, de huidige pc die ik gebruik is een standaar HP Pavillion desktop. Hier heb ik toendertijd een SSD bij gekocht en daar mijn OS op gezet. Nu heb ik alle onderdelen voor mijn nieuwe pc apart gekocht. Dit zijn dus andere onderdelen dan die in de HP pavillion.

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat gaat niet werken... Bij een nieuwe PC moet je gewoon ff Windows opnieuw installeren.

• guybruggemann
ok,

dus ik moet mijn huidige systeem eraf halen? Moet ik dan in de bios dingen gaan aanpassen?

Groetjes, Guy

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Je hoeft niets aan de bios aan te passen, alleen moet je je huidige OS opnieuw installeren in je nieuwe systeem ;).

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
guybruggemann schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:43:
ok,

dus ik moet mijn huidige systeem eraf halen? Moet ik dan in de bios dingen gaan aanpassen?

Groetjes, Guy
Nee, gewoon inbouwen in je nieuwe PC, opstarten van je Windows Cd, de SSD schijf formatteren in Windows setup, en installeren.
That's all.

Verwijderd

Precies. Als je in je oude pc de SSD alvast formateerd dan is dat gedaan. Dan bouw je hem in de nieuwe, stop je je windows cd-rom erin en spreekt alles voor zich.

p.s. vergeet niet de bestanden die je wilt houden er eerst af te halen ;p

• guybruggemann
oneindig dank
Pagina: 1