Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eenvoudige budget laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Mijn vader heeft een nieuwe laptop nodig. Hij doet bijna alles op zijn iPad (muziek luisteren, browsen, e-mailen) behalve een paar dingen: muziek downloaden en in iTunes hangen en Office applicaties gebruiken (Word, Excel, Powerpoint). De laptop die hij nu heeft staat op het punt om van pure ellende uit elkaar te vallen, dus het is tijd voor een update.

Gezien zijn zeer beperkte eisen lijkt het me zinloos om hier al teveel geld aan uit te geven. Mijn eerste ingeving was dan ook om gewoon de LBBG erbij te pakken en de budget-laptop te nemen:
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT3FMH)

Maar... toen kreeg ik een aanbieding van Paradigit in mijn mailbox. Om precies te zijn deze:
pricewatch: Toshiba C70D-A-107

Grootste verschil? Het scherm. Voor hetzelfde geld heb je 17" en een stuk meer pixelruimte tot je beschikking. Maar... volgens mij is de CPU in de Lenovo een stuk krachtiger dan die in de Toshiba. Ik heb alleen geen idee of je dat gaat merken met de dingen die mijn vader ermee gaat doen.

Eigenlijk is mijn vraag dus: wat zouden jullie doen? Voor de 17" gaan met minder performance? Of toch voor die 15"?

Zaken als gewicht/grootte e.d. zijn niet relevant, het ding komt op een bureau te staan en zal vrijwel nooit meegenomen worden.

omniscale.nl

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Als je vader prima overweg kan met het -toch enigszins kleine- scherm van de iPad, dan zou ik de 15" met betere specificaties aanbevelen.

• posttoast
RefluxLtd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:32:
Als je vader prima overweg kan met het -toch enigszins kleine- scherm van de iPad, dan zou ik de 15" met betere specificaties aanbevelen.
Die neiging heb ik ook, maar zijn die specificaties dermate beter dat hij er met zijn gebruik echt verschil in gaat merken? Dat vraag ik me dus heel erg af. Op papier is het sneller, dat geloof ik zo. Maar in de praktijk?

omniscale.nl

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Een E1 is echt een slechte processor, je zou met deze PC over 2 jaar weer een nieuwe moeten kopen, met de Lenovo zou dat niet zo zijn.

• posttoast
OK duidelijk. Tenzij iemand nog met een heel goed tegenargument (of met een goed alternatief) komt wordt het de Lenovo. Dank allen :)

omniscale.nl

Verwijderd

Ik zou ook voor de lenovo gaan. Niet alleen is de processor veel sneller, toshiba heeft ook niet bepaald een denderende reputatie op het gebied van budget notebooks.

• posttoast
Helder verhaal. De Lenovo is besteld. Bedankt voor het meedenken :)

omniscale.nl

Pagina: 1