Ik wil graag klein beginnen met domotica.
Eisen:
- draadloos
- in te bouwen achter standaard schakelaars
- te bedienen vanaf iPhone
- langzaam uitbreiden
- toekomst bedienen van ketel, inbraaksensors ramen, etc.
Wat ik niet wil is bakken met geld uitgeven aan een systeem terwijl ik net 'baby-steps' zet binnen de wereld van domotica. De Fibaro interface en logische opbouw van scenes bevalt me, maar ik wil zoals gezegd klein beginnen.
Kan ik een software controller gebruiken om de boel aan te sturen, en later alsnog overstappen op een Fibaro Home Center? Heb ik dan dezelfde mogelijkheden / compatibiliteit? Welke software is de meest gangbare?
Ik ben enigzins logisch onderlegd en kan een beetje programmeren, maar het moet geen hardcore scripten worden.
Of ben ik er al met bijv. een Micasaverde Vera Lite?
Eisen:
- draadloos
- in te bouwen achter standaard schakelaars
- te bedienen vanaf iPhone
- langzaam uitbreiden
- toekomst bedienen van ketel, inbraaksensors ramen, etc.
Wat ik niet wil is bakken met geld uitgeven aan een systeem terwijl ik net 'baby-steps' zet binnen de wereld van domotica. De Fibaro interface en logische opbouw van scenes bevalt me, maar ik wil zoals gezegd klein beginnen.
Kan ik een software controller gebruiken om de boel aan te sturen, en later alsnog overstappen op een Fibaro Home Center? Heb ik dan dezelfde mogelijkheden / compatibiliteit? Welke software is de meest gangbare?
Ik ben enigzins logisch onderlegd en kan een beetje programmeren, maar het moet geen hardcore scripten worden.
Of ben ik er al met bijv. een Micasaverde Vera Lite?
[ Voor 12% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-10-2013 14:05 ]