[Vista] Blijft eeuwig staan op: Installing update 1 of 19 ..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khunflip
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-03-2024
De laatste Windows update patch van afgelopen dinsdag 8 oktober 2013 blijft bij mij mislukken op twee verschillende Vista laptops tegelijk! Doet me dus vermoeden dat er een algemeen probleem met deze patch is!

Telkens na afsluiten van Windows krijg ik de tekst: "Please do not power off or unplug your machine. Installing update 1 of 19 ..". Vervolgens ga ik naar bed, maar de volgende morgen, 8 uur later, staat er nog steeds hetzelfde. Enige manier om de laptop op te starten is een " hard shut down" (powerknop 10 seconden ingedrukt houden) en vervolgens weer opstarten, maar het probleem is dat dit elke keer weer opnieuw optreedt sinds dinsdag!

Het is vreemd dat ik dit topic nog nergens anders heb kunnen vinden, want ik heb dit probleem op twee machines in huis, dus dat zegt in elk geval dat het niet machine gerelateerd is, maar er een algemeen probleem moet zijn, wellicht i.c.m. Microsoft Windows Vista 32bit, of Avast antivirus, want dit zijn zo'n beetje de enige overeenkomsten tussen de twee laptops (De een is Windows Vista Home Premium SP2 en de ander Vista Professional SP2).

Zojuist gepoogd een system restore naar een datum voor 8 oktober uit te voeren, maar hij voert de restore niet uit zonder eerst te komen met het scherm 'instaling update 1 of 19..' .

Help! Deze twee laptops gebruik ik sinds 2007 en hebben nooit problemen gehad. Heeft Microsoft er nu voor gezorgd dat ik afscheid van ze moet nemen?!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
En via veilige modus met netwerkverbinding en dan een system restore doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb wel eens gezien dat e.e.a. qua updates vastliep bij gebrek aan diskspace. En dan niet alleen de benodigde diskspace voor een update, maar ook zeker de system restore die windows aan wil maken en simpelweg niet past.

Daarnaast is er ook niet echt fatsoenlijke support meer voor Vista volgens mij.
Aangezien ze toch zijn vastgelopen, zou ik er de data afhalen (linux bootdisk + externe HDD FTW) en er win7 op zetten. Lopen ze nog een stukje stabieler ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khunflip
Thanks voo de tip benniep!
Heb ik zojuist uitgeprobeerd, nu lukt de system restore naar 5-okt jl. wel! Inmiddels is mijn laptop weer opgestart. Ik ga nu proberen om Windows Update uit te schakelen en eerst eens uit te zoeken wat er voor Vista gebruikers mis gegaan is met de laatste patch, voordat ik het weer ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 11:37

TommieW

Numa numa.

Je moet even kijken of de updates gelukt zijn. Ik had ook een keer dat de pc keer op keer dezelfde updates aan het installeren was. Iedere keer waren de updates met succes geïnstalleerd. Ik had het probleem opgelost door de bewuste updates te verbergen in Windows Update.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ja gewoon de bewuste updates verbergen.Zet updates op manual en doe altijd een custom update, dan kun je elke keer kiezen welke updates je wil installeren.
Een paar weken later kun je eventueel nog eens proberen de bewuste update te installeren, tegen die tijd heeft Microsoft misschien een update-update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khunflip
Ik heb nu voor de tweede maal vanuit safe mode een system restore van voor 8 oktober uitgevoerd. Na de eerste kwam m'n desktop weer gewoon op, maar hij ging vervolgens meteen updates installeren. Na de tweede restore ben ik meteen naar Update settings gegaan en heb automatische updates uitgeschakeld. Er stonden toen alweer 17 klaar om geïnstalleerd te worden, maar ik begin er niet meer aan, hij loopt helemaal vast.
@the Eagle: Ik heb zeker ruim voldoende disk space, dat kan het probleem niet zijn. 18GB over op C:\
@TommieW: Hoe kan ik zien of de updates gelukt zijn? In de update history zijn de laatste geslaagde updates van 11-09-13. Er is een security update van vandaag 12-10, maar die is 'gecancelled' , blijkbaar heb ik dit zelf gedaan door automatische Windows Updates te disablen.
@TommieW en Ploink: Hoe verberg je de bewuste updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
sfc /scannow kun je ook nog uitvoeren. Deze opdracht in cmd prompt met admin rights
Pagina: 1