Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520779

Topicstarter
Hoi,

Ik wil me processor vervangen, ik heb nu een i3 2120 3.3ghz en ik kan een i7 2600 3.4ghz(3.8ghz met turbo) krijgen.

Kan ik gewoon de bestaande processor eruit halen en de i7 erin prikken?
En dan de pc opstarten of moet ik ook een bios reset doen?

Kan ik beter ook een polsbandje gebruiken?

De i7 en de i3 zijn allebij socket lga 1155 dus dat past wel, mijn moederbord ondersteunt de processor wel.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 08:19

thorgal21

Forum Noob

Gewoon de oude eraf halen, koelpasta schoonmaken van je oude processor en koeling, daarna de nieuwe processor erop doen en nieuwe koelpasta op je koeling, werkt gewoon zonder bios reset.

[ Voor 5% gewijzigd door thorgal21 op 12-10-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13
Zou je dan niet even vermelden dat je ook weer koelpasta op de nieuwe moet doen? Lijkt me wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 08:19

thorgal21

Forum Noob

gewijzigd :) thanks ;)

[ Voor 31% gewijzigd door thorgal21 op 12-10-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
En niet dezezelfde koeler als die van je i3 gebruiken denk ik :)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TweakMaster schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:34:
En niet dezezelfde koeler als die van je i3 gebruiken denk ik :)
Nee de koeler van de i7 gebruiken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voor de zekerheid even checken of je bios versie compatible is, zo niet, dan kun je voor de vervanging even flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 16:04
het TDP van een 2600 is 30W hoger
dus in het geval je een oem pc hebt, is het misschien handig om eens te kijken hoeveel vermogen je voeding kan leveren
in principe zou het wel goed moeten zijn, maar post gewoon even alle specs van je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
catfish schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:53:
het TDP van een 2600 is 30W hoger
dus in het geval je een oem pc hebt, is het misschien handig om eens te kijken hoeveel vermogen je voeding kan leveren
in principe zou het wel goed moeten zijn, maar post gewoon even alle specs van je pc
Ik heb een 520 watter van Seasonic, en ik heb 4 gb geheugen en 2x een normale harddisk, en een MSI HD 7850 2gb oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:23:
Voor de zekerheid even checken of je bios versie compatible is, zo niet, dan kun je voor de vervanging even flashen ;)
Volgens de site van het moederbord kan de i7 met 2xxx kunnen in het moederbord tot een max tdp van 95 watt. En ik heb al de laastste versien van de bios. Em flashen is dat niet gevaarlijk?(als het zou moeten)

Het moederbord zit al in de kast, kan ik dan gewoon de processor vervangen? Of moet hetbmoederbord eruit? Wat zou handiger zijn?

Hier de volledige specs van de pc alleen zit hij is een andere behuizing:

http://h20566.www2.hp.com...k=com.vignette.cachetoken

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 520779 op 12-10-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-07 23:24
Anoniem: 520779 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:05:
[...]

Volgens de site van het moederbord kan de i7 met 2xxx kunnen in het moederbord tot een max tdp van 95 watt. En ik heb al de laastste versien van de bios. Em flashen is dat niet gevaarlijk?(als het zou moeten)

Het moederbord zit al in de kast, kan ik dan gewoon de processor vervangen? Of moet hetbmoederbord eruit? Wat zou handiger zijn?

Hier de volledige specs van de pc alleen zit hij is een andere behuizing:

http://h20566.www2.hp.com...k=com.vignette.cachetoken
Dan hoef je je bios niet meer te flashen ;). Zolang de computer niet uit wordt gezet tijdens een flash is er niet veel spannends aan.

Als je je kast op de zijkant legt en de kast openmaakt kun je er goed bij om een processor te vervangen. Pas op dat niet de socket beschadigd tijdens het plaatsen van een nieuwe processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-07 21:39
Toen ik mijn processor vervangde (koeler eraf, paste verwijderen, nieuwe precessor erop, paste aanbrengen, koeler erop) kreeg ik een zwart scherm. Ik moest toen wel even een CMOS en BIOS reset doen, toen werkte alles weer. Dit is echter allemaal met AMD-hardware, dus ik weet niet of dit hetzelfde gaat met intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garwinski schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:11:
Toen ik mijn processor vervangde (koeler eraf, paste verwijderen, nieuwe precessor erop, paste aanbrengen, koeler erop) kreeg ik een zwart scherm. Ik moest toen wel even een CMOS en BIOS reset doen, toen werkte alles weer. Dit is echter allemaal met AMD-hardware, dus ik weet niet of dit hetzelfde gaat met intel.
Oke thanks voor jullie reacties.

@ JustwilliamNL

ik ga uiterst voorzichtig te werk komt allemaal goed. Alleen weet ik nog niet wanneer ik die i7 heb, maar als het is gelukt horen jullie het wel. Nogmaals thanks _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Maak wel ff een backup van je c-schijf (of documents etc), alvorens je je cpu gaat vervangen. Mocht je om wat voor reden niet meer kunnen booten, heb je tenminste je documents veilig staan. :)

Ik zou persoonlijk ook meteen een betere cpu cooler erbij nemen. De standaard coolers van Intel vind ik weinig indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Donderbij schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:46:
Maak wel ff een backup van je c-schijf (of documents etc), alvorens je je cpu gaat vervangen. Mocht je om wat voor reden niet meer kunnen booten, heb je tenminste je documents veilig staan. :)

Ik zou persoonlijk ook meteen een betere cpu cooler erbij nemen. De standaard coolers van Intel vind ik weinig indrukwekkend.
Als de computer naderhand niet wil booten, is er iets mis. De kans dat de harde schijf echter een fout vertoont na het verwisselen van een cpu schat ik 1 op de 10 miljoen.

Wat is er mis met de standaard intel koeler? Ding doet zijn werk goed, onder stress is het inderdaad niet de stilste....maar verder goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Donderbij schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:46:

De bestanden en downloads staan op een externe schijf, en de allerblangrijkste dingen zoals fotos etc staan weer op een andere schijf.

Ik krijg dinsdag of woensdag een i5 3570k (met cooler master 212 evo ventilator)binnen van me zwager en die gaan we dan bij hem monteren, en dan neem ik zijn processor over de i7 2600.
Pagina: 1