Ik probeer met enkele CSS regels te bepalen hoe <LABEL></LABEL> elementen worden gerenderd afhankelijk van de class van z'n container. Simpel voorbeeld:
.
Dit geeft het verwachte resultaat. In het eerste blok krijgt het label een font-size van 20pt, in het tweede blok een font-size van 14pt en is de tekst rood.
Maar hier gaat het fout:
De tekst "Dit is een titel" is 20pt en in het zwart (zoals verwacht). Maar de tekst "Dit is weer een titel" is ook 20pt i.p.v. 14pt, maar wel in het rood. Dus blijkbaar krijgt de tweede label eerst de rules van style2, daarna wordt hij overschreven/aangevuld met de rules van style1.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de tweede label uitsluitend de rules krijgt van style 2 (ongeacht of hij nu wel of niet genest is)?
Code kan tussen [code=taal][/] tags
Cascading Stylesheet:
.1
2
3
4
5
6
7
8
| .style1 label { font-size: 20pt; font-weight: bold; } .style2 label { font-size: 14pt; color: red; } |
.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <DIV CLASS="style1"> <LABEL>Dit is een titel</LABEL> En dit niet. </DIV> <DIV CLASS="style2"> <LABEL>Dit is weer een titel</LABEL> En dit wederom niet. </DIV> |
Dit geeft het verwachte resultaat. In het eerste blok krijgt het label een font-size van 20pt, in het tweede blok een font-size van 14pt en is de tekst rood.
Maar hier gaat het fout:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <DIV CLASS="style1"> <LABEL>Dit is een titel</LABEL> En dit niet. <DIV CLASS="style2"> <LABEL>Dit is weer een titel</LABEL> En dit wederom niet. </DIV> </DIV> |
De tekst "Dit is een titel" is 20pt en in het zwart (zoals verwacht). Maar de tekst "Dit is weer een titel" is ook 20pt i.p.v. 14pt, maar wel in het rood. Dus blijkbaar krijgt de tweede label eerst de rules van style2, daarna wordt hij overschreven/aangevuld met de rules van style1.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de tweede label uitsluitend de rules krijgt van style 2 (ongeacht of hij nu wel of niet genest is)?
Code kan tussen [code=taal][/] tags
[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 12-10-2013 01:19 ]