Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ultrabook voor beeldbewerking kopen in Amerika

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na uren en uren browsen, reviews en onderzoek doen ben ik er nog steeds niet uit, dus wil ik graag een beroep doen op jullie. Hier is mijn situatie:

Mijn huidige laptop, een zware maar zeker voldoende snelle 15" laptop is totaal onbetrouwbaar geworden en valt meerdere keren per dag spontaan uit. Diagnose is waarschijnlijk een defect op het moederbord. Aangezien ik al langere tijd graag een kleinere en lichtere laptop wil die een stuk mobieler is wil ik die dan nu ook gaan aanschaffen.

Wat wil je met je laptop doen?
Belangrijkste om te vermelden is mijn beeldbewerking. Ik gebruik de Adobe software pakketten om foto's en video's te bewerken in Photoshop, Lightroom, InDesign, Premiere en After Effects. Deze programma's moeten soepel kunnen draaien, liefst ook naast elkaar. Verder veel browsen, tekstverwerker, films kijken en mail checken.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Prijs is onbelangrijk, kom ik hieronder nog even op terug.

Voorkeur voor specificaties
Ik heb een hoop voorkeuren maar niet alles is te verkrijgen in één laptop. De belangrijkste eisen die ik heb:
- Schermafmeting van 13,x"
- Full HD resolutie 1920x1080
- Een redelijk goeie accuduur, ik denk aan 3+ uur
- Windows besturingssysteem
- Indien mogelijk toetsenbord verlichting en een mini VGA aansluiting

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen voorkeur voor een merk, ik ben wel altijd gecharmeerd geweest van het design van de Samsung Ultrabooks. Touchscreen is een leuke feature voor Windows 8, maar zeker niet noodzakelijk (waarschijnlijk niet meer dan een leuke feature, vandaar ;) )

- De Samsung Ativ 7
- De Asus Zenbook Prime
- De Dell XPS 13

Deze drie modellen zijn er uitgesprongen na het doorspitten van een helehoop ervaringen en reviews. Ik heb echter weinig verstand van hardware en technische specificaties. Waarom deze zijn blijven hangen is vanwege de goede kwaliteit van de beeldschermen (kleurechtheid en kijkhoeken en resolutie), vanwege het design en vooral vanwege de vele goede ervaringen die erover te vinden zijn.

Dingen waar ik echt niet weet wat ik ermee aan moet zijn processor, geen idee of ik i3 i5 of i7 nodig heb en of alle i3's i5's en i7's hetzelfde zijn? Hoeveel geheugen heb ik nodig? Ik ga niks uitbreiden dus is het dan goed om voor 4GB 8GB of 16GB te gaan? En hoe zit het met een SSD tegenover een HDD. Ik waardeer extra opslag geheugen en ik heb gehoord dan SSD's niet altijd even betrouwbaar zijn?

--------------

Mijn eerste vraagstuk:
Wat is het allerbelangrijkste voor mij om op te letten qua specificaties als ik veel foto en video bewerkingen wil gaan uitvoeren. Ik waardeer alle andere eisen die ik heb maar de laptop moet vooral soepel lopen.

Mijn tweede vraagstuk:
Ik woon momenteel voor een jaar in Amerika, voordeel is dat de laptops hier een heel stuk goedkoper zijn, vandaar dat de prijs niet belangrijk is. Ik heb zelf niet zoveel verstand van de technische kant dus ik wilde vragen, ga ik tegen problemen aanlopen? De spanning in de US is 110V ipv 220V, ik zou een Nederlandse oplader moeten aanschaffen vanwege de andere stekkers en de laptop is natuurlijk volledig in het Engels. Zijn er nog andere nadelen? Wifi-compatibiliteit, software of programma's die eventueel niet draaien, andere specs of aansluitingen waar ik niet bij stil sta?

--------------

Ik zie door de bomen het bos niet meer, jullie zijn mijn laatste hoop :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 23:44 ]

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Persoonlijk zou ik gaan voor de nieuwe xps 13. Zelf heb ik betere ervaringen met dell dan met asus en samsung. Van deze merken is mij opgevallen dat de laptops relatief snel trager worden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, erg gewaardeerd! Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik te maken heb met de nieuwe uitvoering van de xps 13? :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Veel video/foto bewerken is duidelijk CPU en geheugen gerelateerd, minimaal de i5 pakken dus. i7 in ultrabooks blijft dual core, is wel iets sneller (procentje of 5 a 10) maar of je dat echt gaat merken is nog maar de vraag. Ja het is sneller maar ook (flink) duurder en verbruikt meer stroom. Qua RAM, als je een beetje serieus videobewerking gaat doen zal je toch wel minimaal 8GB moeten hebben. Ik zou wel voor een haswell generatie cpu gaan (typenummer begint met 4, i5 zal meestal de 4200U zijn en de i7 de 4500U), betere GPU en stuk energiezuiniger dan ivy bridge (typenummer met 3 zoals i5 3337U)

Qua oplader overigens, grote kans dat je lader gewoon een 100-240V lader is dus als je terug bent gewoon een andere kabel van het stopcontact naar de voeding pakken en klaar is kees. Uiteraard wel even controleren of het ook echt een 100-240v lader is maar ik denk niet dat er nog fabrikanten zijn die per regio andere laders maken. Het is veel goedkoper en makkelijker om gewoon 1 lader wereldwijd te maken en gewoon andere stroomkabels in de doos te doen. De rest is gewoon overal hetzelfde, enige wat een probleem kan zijn is als je er eentje neemt met 3G/LTE en de frequentie banden. WiFi/BT/etc is allemaal hetzelfde.

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Gewoon kjken naar de chip die erin zit. De nieuwe xps serie beschikt over een haswell (4xxx) chip.
Ik weet niet of ze nu al leverbaar zijn. Misschien is een macbook air ook nog wel wat voor je. Eventueel kun je nog wat bijleggen en de macbook pro van dit najaar kopen

[ Voor 31% gewijzigd door AJbeats op 14-10-2013 18:18 ]

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
AJbeats schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:58:
Persoonlijk zou ik gaan voor de nieuwe xps 13. Zelf heb ik betere ervaringen met dell dan met asus en samsung. Van deze merken is mij opgevallen dat de laptops relatief snel trager worden
Uhm? Het hangt echt niet af van de fabrikant van de laptop of die laptop trager wordt. Dat is gewoon door een windows-installatie vol rommel. Even Windows herinstalleren en de laptop is weer zo snel als in het begin.

Daarnaast raad ik nooit bepaalde merken aan/af. Ze hebben allemaal wel een een paar "rotte" laptops die je beter niet koopt. (het enige merk dat ik over het algemeen nooit zou aanraden is HP vanwege het slechte scherm en koeling in bijna al hun laptops nu :+ )

Let wel op dat in de laptops die je vernoemd hebt een ULV chip hebt, en een geintegreerde grafische kaart. Geen idee hoe zwaar je projecten zijn, maar dat zijn nu niet echt de krachtigste laptops.
Een quadcore zal je niet vinden in een laptop <15.6" (behalve dan op sommige Clevo's)

Een Acer V7-482PG is wel 14.1" maar heeft een sterke grafische kaart (als je natuurlijk het model met de Nvidia 750M neemt). Ik heb snel gegoogled en Adobe CS gebruikt GPU acceleration dus een sterke GPU zal alleszins fijn zijn.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

AJbeats schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:09:
Gewoon kjken naar de chip die erin zit. De nieuwe xps serie beschikt over een haswell (4xxxx) chip.
Ik weet niet of ze nu al leverbaar zijn. Misschien is een macbook air ook nog wel wat voor je. Eventueel kun je nog wat bijleggen en de macbook pro van dit najaar kopen
4xxx ja

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De lenovo W serie is daar ook heel goed betaalbaar, dat vind ik zelf zeer mooie werk-bakken. Oh wacht dat is vast geen ultrabook..

Alles wat je noemt behalve premiere is niet heel afhankelijk van een snelle GPU. Voor Premiere kan het wel handig zijn om een zo snel mogelijke GPU te willen, en voor sommige dingen in AE ook. Photoshop heeft genoeg aan practisch elke GPU.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 13-10-2013 11:50 ]

specs

Verwijderd

AJbeats schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:58:
De nieuwe XPS 13 kan je nog niet eens kopen. Verder is de beargementering onzin.

Verder is mini-vga iets wat je precies niet wilt. Je kan mini-vga laten verlopen naar vga. Je kan mini-displayport laten verlopen naar vga, hdmi, dvi, dispalyport, en daarmee ook fatsoenlijk 1600*2560 schermen aansturen in plaats van dat brakke mini-hdmi wat niet eens 1200 pixels hoge schermen aan kan..

3 uur accuduur is overigens niet lang. Dat haalt de huidige XPS 13 zelfs. De zenbook prime en ativ book 7 halen 5-6 uur, de vaio pro met sheet batterij en macbook air halen 11+ uur op een lading.

Verwijderd

Topicstarter
Het merendeel van mijn werk zit hem in photoshop en lightroom die bijna non-stop naast elkaar draaien.

Dus ik ben op zoek naar een laptop met een mini-displayport? Accuduur hoef ik me geen zorgen over te maken aangezien die allemaal lang zat zullen zijn? Ik wil zeker 8GB geheugen en een processor i5 zou voldoende moeten zijn zolang de nieuwste generatie? Alleen hoe zit het met GPU, waar zie ik welke GPU er in een model zit en wat heb ik minimaal nodig?

De term ultrabook hoeft er trouwens niet aan vast te zitten, ik zoek een 13" lichte en snelle laptop met een goede accuduur. Dat is bijna automatisch een ultrabook.

Super advies tot dusver! Nog geen enkel idee voor welk model ik zou moeten gaan maar ik heb al een beter beeld waar ik op moet letten :)

Verwijderd

Je zoekt niet per se een laptop met mini displayport, mijn punt was dat het oznin is specifiek uit te kijken naar een laptop met mini-vga. Mini VGA bied verreweg de minste mogelijkheden van alle display outputs die je momenteel nog kunt krijgen. Met mini displayport kun je ook alles wat je met mini-vga kunt.

Als je 3 uur voldoende accuduur vind, dan voldoen alle 'ultrabooks' wel. Als je denkt een grafische kaart nodig te hebben, kijk dan eens naar de acer V7.

Verwijderd

Topicstarter
Ok fijn voor de opheldering :)

Het enige waar ik nu tegenaan loop bij mijn zoektocht naar modellen is dat bijna alle ultrabooks 4GB geheugen hebben (is dat te weinig?) en dat er nog maar nauwelijks modellen zijn met de nieuwe generatie processor, 4xxx. Is het beter om te wachten?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb een aantal modellen op het oog. Misschien kunnen jullie een blik daarop werpen en mij vertellen of ik dan in de goeie richting denk of de plank volledig mis sla?

Gigabyte P34G
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4636#kf

Ben niet bekend met het merk maar is me hier door een vriend aangeraden die een uitgebreidde kennis van computers heeft. Ben niet denderend enthousiast over het design maar wil deze wel graag meenemen in mijn overweging.

Asus UX301/302
http://www.asus.com/News/HdaKeDLi5GFAIrkE

Zouden uit moeten komen binnen nu en een aantal weken. Ben heel heel erg enthousiast hierover. Vraag is, kan ik hier alles mee wat ik wil en durf ik het aan om deze bij release te kopen zonder reviews? De indrukwekkende Zenbooks trekken me hierbij wel over de streep moet ik zeggen, maar ik wil graag jullie mening :)

Dell XPS 13
(nieuwe versie)

Geen idee wanneer deze uitkomt of wat de specs zijn. Maar ik ben erg gecharmeerd van de huidige XPS 13 dus wie weet dat de nieuwe me helemaal wegblaast...

Dit zijn de drie modellen waar ik me op dit moment op richt. Vergeet ik een belangrijke kandidaat, en waar moet ik op letten nu?

• maratropa
  • Niet online
Als je vooral Photoshop en Lightroom doet dan is de GPU dus niet zo heel boeiend, een intel iGPU is dan al prima. Daarnaast gebruiken deze programma's maar heel infrequent tot zelden Hyperthreading wat op i7's zit. Wat belangrijker is is dat de cores die je hebt snel zijn, maar een i5 zou dus ook best kunnen. Voor videobewerking is een i7 een betere gpu wel leuk (maar geen vereiste).

Als ik jou was zou ik iig een snelle i5 of i7 willen, met 8gb ram en een SSD.

Ik vind die Gigabyte wel leuk, tenminste een lekkere cpu. Die zenbook is wel mooi maar trager, in de text staat zelfs dualcore?. Jammer want de resolutie is wel leuk. Maar kijk uit met die processoren, bij notebooks zit er erg veel verschil tussen verschillende i7's.

Ik had je de dell precision m3800 aangeraden als ie te krijgen zou zijn..ohja maar is weer 15" :) (en kijk echt nog even naar de lenovo w530's aangezien je toch al een 14" overweegt ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 14-10-2013 21:40 ]

specs

Verwijderd

De meeste (lees: alle waar tot nu toe reviews van zijn) gigabyte laptops zijn behoorlijk bagger. Daar zou ik niet al te veel aandacht aan besteden als ik jou was.

En aan de poster hierboven: volgens mij heb jij het over de desktopmarkt. Een mobiele i5 heeft al hyperthreading, maar slechts 2 cores. Het verschil tussen een low-voltage i5 en i7 is een paar honderd megahertz. De zwaardere i7's zijn quadcores.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie beide reacties!

De Gigabyte is 14" wat eigenlijk te groot is voor mij. Gezien de onbekende naam voor mij, jou reactie en inderdaad slechte gebruikerservaringen zal ik deze meteen maar weer laten afvallen :P

Wat betreft de processor, als het een 4e generatie betreft, zit ik dan altijd goed, of zit er dan ook nog onderling verschil tussen i5s van de 4e generaties of i7s van de vierde generatie?

Als ik het goed begrijp krijgt de Asus UX301/302 een harde schijf van 500GB? Dat zou namelijk perfect zijn, gezien ik nogal de nodige gigabytes aan foto's heb die ik graag op mijn laptop zou willen :)

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:00:
De meeste (lees: alle waar tot nu toe reviews van zijn) gigabyte laptops zijn behoorlijk bagger. Daar zou ik niet al te veel aandacht aan besteden als ik jou was.

En aan de poster hierboven: volgens mij heb jij het over de desktopmarkt. Een mobiele i5 heeft al hyperthreading, maar slechts 2 cores. Het verschil tussen een low-voltage i5 en i7 is een paar honderd megahertz. De zwaardere i7's zijn quadcores.
ah my bad :) Dan wil hij een i7 quadcore iig, beide programma's, vooral lightroom, gebruiken goed 4 cores.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Een i7 dus (elke 4e generatie is goed, of zit daar dus nog verschil tussen?) en 8GB ram geheugen is ook sterk aan te raden in mijn geval geloof ik? :)

Verwijderd

maratropa schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:36:
[...]

ah my bad :) Dan wil hij een i7 quadcore iig, beide programma's, vooral lightroom, gebruiken goed 4 cores.
Dat klopt. Echter: het is haast niet mogelijk om nog iets kleiners dan 15.6" te vinden met fatsoenlijke kwaliteit en een quadcore. Razer krijg het voor elkaar met de bijna €2000 euro kostende razer blade, maar verder heeft bijna alles een low-voltage CPU in het segment onder de 2.5Kg.

Een i7-4500U heeft nog steeds 2 cores, en is daarmee nauwelijks sneller dan een i5-4xxx.

En om nog even terg te komen op de RAM opmerking, 4GB ram is inderdaad weinig, en als je van plan bent er primair photoshop en lightroom op te draaien, blijf daar weg van. 8GB bied daarvoor echt veel meerwaarde. Als je nog meer nodig hebt wordt het lastiger, er zijn slechts enkele ultrabooks waar het mogelijk is het RAM te upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Wil ik dan wel naar een Ultrabook kijken, of ga ik hier niet lekker mee kunnen werken? MacBook Pro's draaien Lightroom/Photoshop/Premiere aardig soepel, hoe zit het met de CPU van deze dingen dan, quadcore of dualcore?

Is er een manier om te checken wat ik in mijn huidige laptop heb zitten zonder open te hoeven schroeven? Dan krijg ik een indicatie of ik er qua prestaties op voor of op achteruit zou gaan.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik weet heel misschien iets voor je. Ik kan me herinneren dat de Sony Vaio S 13 beschikbaar was met een quad core i7. Hij was wel erg duur volgens mij en ik weet niet zeker of deze nog ergens te krijgen is, maar wel redelijk portable met 1,6 kg.

pricewatch: Sony Vaio SVS13A1W9E

edit: ik vrees dat ik me vergist heb, dit is een dual core helaas :(

http://www.notebookcheck....ok-Processor.74446.0.html

[ Voor 17% gewijzigd door Jornv op 14-10-2013 22:55 ]

Verwijderd

Dat is een dualcore i7. Volgens mij kon je de sony S13 nooit uitrusten met quadcore, de S15 wel. Wat op zich vreemd is, want de koeling en moederbord van beide laptops zijn identiek.
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:47:
Wil ik dan wel naar een Ultrabook kijken, of ga ik hier niet lekker mee kunnen werken? MacBook Pro's draaien Lightroom/Photoshop/Premiere aardig soepel, hoe zit het met de CPU van deze dingen dan, quadcore of dualcore?

Is er een manier om te checken wat ik in mijn huidige laptop heb zitten zonder open te hoeven schroeven? Dan krijg ik een indicatie of ik er qua prestaties op voor of op achteruit zou gaan.
Je kan CPU-Z gebruiken om er achter te komen wat voor CPU je hebt. Vervolgens moet je niet de hoeveelheid megahertzen vergelijken, maar een benchmark erbij pakken. Ik pak meestal cinebench multi of single (dat slaat op de hoeveelheid threads die hij gebruikt): http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een

Intel Core i5 CPU M520 (quadcore volgens mij, want er staan er vier)
2.40GHz,
4GB RAM geheugen,
Intel HD Graphics,
NVIDIA GeForce GT 330M.

Ga ik er (zwaar) op achteruit bij een high-end ultrabook of gaat dat wel meevallen. Dat is eigenlijk mijn grootste zorg. Ik heb een nieuwe laptop nodig en ik hecht heel veel waarde aan (extreem) licht en portable maar wil niet echt prestaties inleveren. En ik ben dus bereid om daarvoor te betalen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 01:08:

Intel Core i5 CPU M520 (quadcore volgens mij, want er staan er vier)
Nee dat is een dualcore met hyperthreading.

Een i5-4xxxU is slechts marginaal sneller dan jouw i5.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wel sneller.. :) In combinatie met 8GB ram geheugen in plaats van 4 zou ik er dus alleen maar op vooruit gaan? Zeker als ik een i7-4xxx zou nemen? Of heb ik op dit moment een dusdanig goede videokaart die niet opkan tegen de videokaart in een ultrabook? Ik voel me echt enorm onwetend, maar google weet me hier niet erg goed bij te helpen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Je videokaart zal niet sneller zijn dan de Intel gpu die bij de Haswell processors zit. Een i7 4xxxU is naar mijn idee de behoorlijke meerprijs absoluut niet waard en een quad core i7 ga je niet in een ultrabook vinden :-P

Verwijderd

Persoonlijk verwacht ik iets meer dan 'marginaal sneller' dan een CPU die in februari 2010 is gelanceerd. Dat is 3½ jaar terug.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp, mijn huidige videokaart zal nooit sneller zijn dan welke videokaart dan ook in een nieuwe high-end ultrabook? En mijn huidige 3,5 jaar oude processor zal altijd minder zijn dan elke i5 of i7 haswell processor?

Dus, correct me if I'm wrong, ik ga er hoe dan ook op vooruit qua prestaties bij aankoop van een ultrabook ten opzichte van mijn 3,5 jaar oude laptop? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 06:16 ]

Verwijderd

Als je serieus bezig bent met After Effects en plugins in dat programma, dan zou ik je geen ultrabook adviseren, tenzij je er 16 gb of meer aan RAM in kwijt kunt.

Ik heb zelf nu ook een sony vaio ultrabook en after effects loopt absoluut niet lekker, zeker niet op het moment dat de projecten een beetje ingewikkeld worden. Het gebruik van trapcode plugins is zelfs al een absolute no-go, terwijl ik toch 8gb aan geheugen heb.

Voor photoshop en video-editting kan een ultrabook op zich wel, zolang je inderdaad maar er voor zorgt dat je in ieder geval 8gb aan ram erin hebt zitten.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 06:15:
Dus als ik het goed begrijp, mijn huidige videokaart zal nooit sneller zijn dan welke videokaart dan ook in een nieuwe high-end ultrabook? En mijn huidige 3,5 jaar oude processor zal altijd minder zijn dan elke i5 of i7 haswell processor?
De ingebouwde GPU van een Haswell CPU zal niet sneller zijn dan je GT330M. En ik denk dat Adobe CS ook sterk gebruik maakt van CUDA cores (alleen op Nvidia gpu's) en dat kan voor een grote performanceboost zorgen. De Intel HD4400 zal met OpenGL werken. Geen idee hoe de Intel HD4400 met OpenGL zich verhoudt tot een GT330M met CUDA cores.

En qua CPU is een ultrabook sowieso geen vooruitgang.

Echter blijft de vraag; hoeveel heb jij nodig. Als je huidige processor het gemakkelijk trekt kan een CPU van een ultrabook wel snel genoeg zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Thmz159 op 16-10-2013 22:38 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Als ik de benchmarks moet geloven is de Haswell low-voltage cpu wel degelijk sneller dan de eerste generatie i5. (http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html)

Hoe de boost met CUDA-cores is kan ik niet zeggen al zijn de benchmarks wel ongeveer gelijk als je beide kaarten vergelijkt (Ik had op m'n vorige laptop met AMD-kaart geen problemen met Photoshop trouwens)

Verwijderd

Thmz159 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:37:
[...]

De ingebouwde GPU van een Haswell CPU zal niet sneller zijn dan je GT330M.
Ik kon geen echte real-world bechmarks vinden, maar de HD 4400 is 0-50% sneller dan de GT 330m in 3Dmark vantage.

Verder lees ik juist in http://www.tomshardware.c...aftershot-pro,3208-6.html dat ze zich vol op OpenGL/CL willen storten... De enige reden dat er CUDA ondersteuning is is omdat nvidia een flinke zak geld heeft gedropt bij adobe om dat te implementeren. Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen dat je cuda support belangrijk vind, maar je je dan minder zorgen maakt over een stilstand in prestaties van de CPU.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben confused... :P

Laat ik mijn vraag anders stellen:

Ik werk veel met Lightroom en Photoshop, dat moet erg snel en soepel gaan, ik werk af en toe met Premiere dus die snelheden moeten acceptabel zijn, After Effects gebruik ik zelden dus als de laptop dat in ieder geval maar wel trekt.

Ik zoek iets lichts en draagbaars (liefst) 13".

Budget is niet heel belangrijk, maar ik ben de weg kwijt dus misschien heeft iemand een geweldig model in gedachten (niet perse ultrabook als het maar snel is en een aantal jaren mee kan)

Verwijderd

Als je je huidige laptop voldoende snel vind om nog x jaar mee door te gaan, dan voldoen de meeste ultrabooks. Ik raad wel ten zeerste 8GB RAM aan.

Als je je huidige notebook niet voldoende snel vind, dan moet je geen ultrabook kopen.
Pagina: 1