Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Programmeren (netbeans, eclipse, VS) , internetten, muziek luisteren,... Buiten programmeren niks speciaal dus.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo weinig mogelijk
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, dagelijks naar school. Daarom: 13.3 inch, ultrabook, goede accu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen acer, we hebben er hier 2 gehad thuis en ben er echt klaar mee.
Eisen:
- i5 haswell
- liefst 6/8gb ram
- 256gb SSD
- 13.3 inch, met liefst full hd resolutie
Wil hem zo snel mogelijk hebben, school is alweer 3 weken bezig en het is echt vervelend in een IT richting zonder laptop.
Sony vaio pro is qua specs perfect maar zou pas leverpaar zijn tussen 29 oktober en 6 november.
Lenovo U330 touch ziet er ook interessant uit maar is precies nergens te krijgen, vind zelf geen prijzen van de configuraties.
Heb al veel op de tweakers pricewatch zitten zoeken, maar als ik bijvoorbeeld zoek op:
Scherm: 12.5 inch - 13.3 inch
Ram: vanaf 4GB
HDD: SSD & Grootte: vanaf 250GB
En dan sorteer op prijs. Dan loop ik de cpu kolom af en zoek ik naar 4xxx cpu's en daar is er echt bijna niks van te vinden. Het goedkoopste is dan nog een MBA. De lenovo U330 bijvoorbeeld staat er niet in. Zijn er nog modellen die +- aan m'n eisen voldoen en er niet instaan? Ben echt wanhopig aan het worden.
Edit: Nog iets vergeten, ben een Belg dus moet azerty zijn
Programmeren (netbeans, eclipse, VS) , internetten, muziek luisteren,... Buiten programmeren niks speciaal dus.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo weinig mogelijk
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, dagelijks naar school. Daarom: 13.3 inch, ultrabook, goede accu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen acer, we hebben er hier 2 gehad thuis en ben er echt klaar mee.
Eisen:
- i5 haswell
- liefst 6/8gb ram
- 256gb SSD
- 13.3 inch, met liefst full hd resolutie
Wil hem zo snel mogelijk hebben, school is alweer 3 weken bezig en het is echt vervelend in een IT richting zonder laptop.
Sony vaio pro is qua specs perfect maar zou pas leverpaar zijn tussen 29 oktober en 6 november.
Lenovo U330 touch ziet er ook interessant uit maar is precies nergens te krijgen, vind zelf geen prijzen van de configuraties.
Heb al veel op de tweakers pricewatch zitten zoeken, maar als ik bijvoorbeeld zoek op:
Scherm: 12.5 inch - 13.3 inch
Ram: vanaf 4GB
HDD: SSD & Grootte: vanaf 250GB
En dan sorteer op prijs. Dan loop ik de cpu kolom af en zoek ik naar 4xxx cpu's en daar is er echt bijna niks van te vinden. Het goedkoopste is dan nog een MBA. De lenovo U330 bijvoorbeeld staat er niet in. Zijn er nog modellen die +- aan m'n eisen voldoen en er niet instaan? Ben echt wanhopig aan het worden.
Edit: Nog iets vergeten, ben een Belg dus moet azerty zijn
[ Voor 2% gewijzigd door joachim op 11-10-2013 23:31 . Reden: typo, iets vergeten ]