Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook voor school

Pagina: 1
Acties:

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Programmeren (netbeans, eclipse, VS) , internetten, muziek luisteren,... Buiten programmeren niks speciaal dus.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo weinig mogelijk :)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, dagelijks naar school. Daarom: 13.3 inch, ultrabook, goede accu.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen acer, we hebben er hier 2 gehad thuis en ben er echt klaar mee.

Eisen:
- i5 haswell
- liefst 6/8gb ram
- 256gb SSD
- 13.3 inch, met liefst full hd resolutie

Wil hem zo snel mogelijk hebben, school is alweer 3 weken bezig en het is echt vervelend in een IT richting zonder laptop.

Sony vaio pro is qua specs perfect maar zou pas leverpaar zijn tussen 29 oktober en 6 november.
Lenovo U330 touch ziet er ook interessant uit maar is precies nergens te krijgen, vind zelf geen prijzen van de configuraties.

Heb al veel op de tweakers pricewatch zitten zoeken, maar als ik bijvoorbeeld zoek op:
Scherm: 12.5 inch - 13.3 inch
Ram: vanaf 4GB
HDD: SSD & Grootte: vanaf 250GB
En dan sorteer op prijs. Dan loop ik de cpu kolom af en zoek ik naar 4xxx cpu's en daar is er echt bijna niks van te vinden. Het goedkoopste is dan nog een MBA. De lenovo U330 bijvoorbeeld staat er niet in. Zijn er nog modellen die +- aan m'n eisen voldoen en er niet instaan? Ben echt wanhopig aan het worden.

Edit: Nog iets vergeten, ben een Belg dus moet azerty zijn :p

[ Voor 2% gewijzigd door joachim op 11-10-2013 23:31 . Reden: typo, iets vergeten ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Er zijn nog maar weinig 13,3 inch Haswells te koop en wat er te koop is, is vaak erg duur in verhouding met de oude processoren.

[ Voor 41% gewijzigd door Ernemmer op 11-10-2013 23:34 ]

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je hebt hem zelf al gevonden, maar huidig lijkt voor dat soort specs toch echt de Sony Vaio Pro het beste. Er zijn wel alternatieven, maar die zijn vaak duurder, hebben een slechter scherm/minder geheugen/kleinere SSD etc..
Ik heb het zelf laatste ook beetje in de gaten gehouden omdat ik dacht om misschien ook een laptop aan te schaffen.
Enige nadeel van de Vaio Pro is dat de accuduur blijkbaar "niet zo geweldig" is, maar we spreken hier natuurlijk over 5 vs 8 uur bijvoorbeeld.

Verderd is het misschien interessant om te kijken naar de Samsung 9 series, volgens mij zit hier ook een haswell variant tussen. Er is natuurlijk altijd nog de series 9 Plus met zijn 3200x1800 scherm, maar je zult dan even moeten afwachten tot Windows 8.1 wat betreft scaling.

Edit: Mooi is natuurlijk ook dat je huidig voor een meerprijs van slechts €40 een 256GB PCI-e SSD kan krijgen die erg rap is!

[ Voor 7% gewijzigd door noobynater op 11-10-2013 23:35 ]

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Ja de sony vaio pro zou me € 1.096,48 kosten.
Dit is met i5, 256GB PCIe Flash SSD, 8GB ram en de extra batterij.

Denk eigenlijk niet dat ik iets kan vinden dat qua specs/prijs zelf maar een klein beetje in de buurt komt.
Maar wou het toch eens vragen voor de zekerheid, misschien zijn er modellen die ik over het hoofd zie / niet in de pricewatch staan. Of misschien wel modellen die zeer binnenkort uitkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door joachim op 12-10-2013 00:02 ]

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dit is helaas een beetje zover als mijn kennis huidig gaat bij deze eisen. Misschien kun je nog kijken naar de Dell XPS 13? Maar volgens mij is deze pas net aangekondigd voor de VS, weet het niet zeker maar kan dus nog wel een tijdje duren.
Kan nog wel paar dingen zeggen over die VAIO, hij is vrij licht dankzij zijn carbonfibre body, alleen dit zorgt er wel voor dat laptop niet zo rigide aanvoelt als bijvoorbeeld een laptop van aluminium. Dus ook tijdens het typen kan het toetsenbord een beetje flexen, maar even voor de duidelijk dit is dus niet omdat hij van slecht materiaal is gemaakt, maar het is inherent aan carbonfibre.