USB 3.0 doet het niet?

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 22:29
Beste tweakers,

sinds kort ben ik mijn hardware gaan updaten en maak dus gebruik van usb 3.0. Ik maak gebruik van een 3,5" externe hardeschijf, een 2,5" externe hardeschijf en een usb stickie op USB 3.0. Deze gebruik ik op een Samsung series 5 laptop en mijn computer. (Intel DH67BL moederboard)

Eerst had ik alleen de laptop. Deze leest het stickie altijd, net zoals je hoort te verwachten. De hardeschijven echter worden bijna nooit herkent. Misschien 1 keer in de 100 wordt de hardeschijf herkent. Eerst dacht ik dat het aan mijn laptop lag of de drivers daarvan maar sinds kort heb ik dus een "nieuwe" computer en deze heeft precies dezelfde problemen.

De eerste keer toen ik de hardeschijf er aan deed werkte het meteen. Dus ik helemaal blij, maar na de computer een keertje opnieuw te hebben opgestart wordt ook op deze computer de hardeschijf niet meer herkent. Op USB 2 doet de hardeschijf het altijd uitstekend.

Doe ik iets verkeerd of hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Ik hoop dat jullie me verder op weg kunnen helpen.

Groetjes Jeroen

don't mind me

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Heb je alle drivers geïnstalleerd van je pc?
https://downloadcenter.in...2%AE+Desktop+Board+DH67BL
Hier kun je al je drivers vinden die je kunt gebruiken ;).

Als je je schijf hebt aangesloten en hij 'herkent' hem niet, wordt er een schijf aangegeven bij schijfbeheer in windows? Schijfbeheer is te vinden door te zoeken naar computerbeheer, daar kun je schijfbeheer openen (afhankelijk van OS).

• Pindakaas
Drivers had ik al wel geinstalleerd maar voor de zekerheid toch even de drivers gedownload. Hij heeft de drivers wel bijgewerkt maar nog steeds kan ik de hardeschijf niet zien. Ook niet in schijfbeheer.

don't mind me

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Heeft je externe HDD ook een externe voeding?
Misschien dat je USB net niet genoeg stroom kan leveren.

• Pindakaas
juist de hardeschijf die wel een externe voeding heeft die werkt niet.

don't mind me

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Kan het haast niet voorstellen aangezien hij het soms wel en soms niet doet maar staat de USB 3.0 controller aan in de bios? Anders kan het net zo goed de externe HDD zijn. Je kunt dan het beste andere de externe HDD laten testen en kijken of zij dezelfde problemen ondervinden.

• Pindakaas
De hardeschijf begint net te ratelen en ook op usb 2 doet hij het nu niet meer. Ik denk dat ik maar een nieuwe hardeschijf ga kopen...

don't mind me

Pagina: 1