Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mipje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 11:05
Beste Tweakzors,

Ik heb vanuit china een lot BCM4360 KMLG besteld.
Dit is een van de snelste Wifi chips die er zijn.
Wifi AC, de zelfde die je ook in de nieuwe Macbook Air kunt vinden.
Ik had gehoopt deze op printplaat incl. antenne en bijbehorende te ontvangen.

Echter heb ik een halffabricaat gekregen.
De BCM4360 microchip in levende lijve, althans het lijkt er wel echt op.

Ik heb nu in gedachten dat als ik de rest vind, dat het mogelijk is om met een (verf) hitte pistool de chip te kunnen solderen. rond de 500 graden Celcius. (Net zoals je een CPU van de PS3 op die manier kunt .. "rebranden" ?

Maar goed, nu weet ik dus niet hoe ik verder moet.
Waar vind ik een printplaat en de rest om het tot een werkend geheel te maken?!

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, alle hint tips en trucs (behalve opgeven) zijn welkom.

Alvast bedankt!

Mipje.Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/3412/vhzb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 07:40
Je kunt dit alleen werkend krijgen als je een speciaal voor deze chip ontworpen print te pakken kan krijgen, dus zeg maar een compleet WiFi-kaartje....maar daar zit deze chip wss ook al op dus....
WiFi-kaartjes waarvan alleen de chip ontbreekt zijn natuurlijk niet te vinden. Dit soort chips zijn niet zoals CPU's zomaar te vervangen en hebben hun eigen specifiek ontworpen infrastructuur nodig.
Ergo, ben bang dat opgeven echt de enige optie is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mipje
Bedankt voor je antwoord.
Ja ik dacht ook al zoiets, ik hoop alleen net die ene geek hier te kunnen vinden die me enigzins kan hebben.
Als ik er realistisch er tegen aan kijk word het waarschijnlijk ook opgeven. maar wil het gewoon geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je hebt het volgende nodig zeker:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2h58hvr.jpg

Meer pics: http://forums.vr-zone.com...band-pci-e-adapter-2.html

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Dan zul je een de kale print moeten vinden, of zelf een print moeten ontwerpen en laten maken.
Vervolgens die chip en de rest van de componenten erop zetten.

Niet iets wat je zomaar doet. Bovendien vraag ik me af of het goed gaat lukken om hem te solderen met een heatgun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mipje
@Damic
JA DIE!
kun je me vertellen waar je die vandaan hebt?
of uit een stuk hardware getrokken?

@timberleek
Heb vandaag een paar collega's gesproken op het werk.
Heatgun zou de truc kunnen doen maar het is beter om te solderen.
Er zijn hier blijkbaar 2 scholen in de buurt, die zulk apparatuur hebben staan.
Daar zou ik beroep op kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
De apparatuur is wel te vinden als het nodig is.

Maar de hardware is lastiger. Zoals je op die print van Damic al kan zien is jouw IC niet alles. Er komt nog een hele sloot aan hardware bij. En de print zelf. Als je geluk heb kun je de betreffende print vinden of in elk geval het ontwerp (dan kun je hem nog laten fabriceren) . Zelf ontwerpen is nog heel wat anders.

En de smd's op die print zijn ook nog eens van het kleinste soort. Niet iets wat je even met de hand soldeert. In de fabriek is dit een pick&place machine en een reflow proces.

Ik weet niet wat je elektronica ervaring is, maar dit is niet iets wat je zomaar maakt imo. Dan moet je echt de print zelf zien te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:54

Dogooder

dus...

Dat wordt aan de slag met Eagle en je eigen PCB ontwerpen. Datasheet van de chip lezen, design toepassen. Ik zie nog wat RF werk op de PCB. Dan naar een PCB fabrikant sturen en dan naar een soldeerboer sturen. Vervolgens 'free-issue' de chip aan de soldeerboer en heb je 3000 euro later een top product. + je hebt nog een hoop geleerd dan denk ik ;-)
Pagina: 1