[W7] Systeem blijft hangen op: 'Windows is starting up'*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2021
Goedenavond,

Sinds een paar dagen heb ik last van dat mijn pc blijft hangen op het 'windows is starting up' scherm van windows 7. Eerst deed die dit 2 keer in de week en vanaf 3 dagen doet die dit bij elke keer opstarten, na 5 a 6 keer rebooten pakt die de windows dan eindelijk toch en laad mijn systeem, daarna draait die stabiel en zonder problemen.

Vandaag een bijkomend probleem, 1 van mijn HDD is ineens weg, toenet was die er weer maar ik vind dit allemaal maar vreemd. Heb niets geinstalleerd recent en ook geen dingen gedownload. Ik vermoed een hardware probleem omdat een windows checkdisk niets heeft gevonden en ook het systeem opgeschoont heeft niets geholpen. Er starten geen rare programmas op en zelfs het opstarten in veilige modus werkt niet wanneer hij blijft hangen.

Zoals je ziet doet die het nu weer wel maar zodra ik opnieuw ga opstarten blijft die weer hangen en moet ik weer 5 a 6 keer rebooten in de hoop dat die windows weer laad.

Weet niet zo goed wat ik verder nog kan doen behalve een memtest of een nieuwe installatie van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Welk antivirus programma gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nee, memtest heeft geen zin, en een nieuwe Windows installatie waarschijnlijk ook niet, ik zou maar eens heel snel je data backuppen want mijn onderbuik zegt me dat je een aardig gare HDD hebt.

Ik kom even niet op de naam van het progamma waarmee je de bad sectors enz. scant.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
kuusj98 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:03:
Nee, memtest heeft geen zin, en een nieuwe Windows installatie waarschijnlijk ook niet, ik zou maar eens heel snel je data backuppen want mijn onderbuik zegt me dat je een aardig gare HDD hebt.

Ik kom even niet op de naam van het progamma waarmee je de bad sectors enz. scant.
CrystalDisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
CrystalDiskInfo zegt dat all mijn schijven goed zijn, allemaal blauwe rondjes dus de schijven zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
OPELOPA schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:55:
Welk antivirus programma gebruik je ?
G data internet security 2014, maar deze gebruik ik al maanden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dit had mijn vader afgelopen week op zijn Windows 7 machine. Bleek dat dit het gevolg was van scareware. Ik heb de machine toen in veilige modus opgestart en de malware verwijderd, en toen startte de machine netjes door. Wellicht bij jouw ook het geval @TS?
Pagina: 1