Nieuwe Corsair RM750, spontaan raar geluid uit computer.

Pagina: 1
Acties:

• eGerard123
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10-2025
Hey tweakers,

Ik heb zojuist een nieuwe Corsair RM750 PSU in mijn pc geinstalleerd, maar als ik nu mijn pc opstart hoor ik opeens een heel raar 'elektro-achtig' geluid uit mijn pc komen, wat een hele hoge toon heeft. Dit neemt toe naarmate de pc verder opstart, en reageert op input. (Als ik typ reageert het daarop bijv.). Ik heb gezocht naar waar het vandaan kwam en denk dat het de psu is, omdat het daar het hardst lijkt. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is, of eventueel na te gaan of het echt de psu is? Of moet ik terug naar de winkel om een andere te vragen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gerard.

Verdere specs:
AMD FX8120
Sapphire HD6870
8GB Corsair Memory
AsRock Extreme 3 970
Samsung 830 256GB SSD
1TB WD Caviar Blue
1TB WD Green
Asus Xonar DG geluidskaart
en een PCI usb hubje.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zoiets heet coil whine. Kan gebeuren, en er is niets aan te doen. Omruilen voor een ander exemplaar.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

Reepje schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:47:
Omruilen voor een ander exemplaar.
wordt vaak niet geaccepteerd door de fabrikant helaas.
maar ja, het is zeer waarschijnlijk coil whine. google kon het ook zeggen ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

Thomg

Aww yiss

Jep, RMA werkt vaak niet. Het gaat erom dat het werkt, staat volgens mij in de voorwaarden. Als er niet iets "kapot" is dat de functie van het onderdeel belemmerd van wat het zou moeten doen heb je geen poten om op te staan. Bellen naar de winkel is vaak het beste idee, mailen kan ook, maar de kans dat ze coulant zijn is kleiner.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als de voeding online is gekocht, kan je toch retourneren?

En dan koop je een andere, met een meer logisch wattage, bijv de XFX 550W

• eGerard123
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik heb hem bij Alternate gekocht, zal morgen wel even naar ze bellen en kijken wat ze voor me kunnen doen.

@Reepje Ik heb deze gekocht met oog op eventuele upgrades die ik later misschien zou willen toepassen. (videokaart etc.) Daarom is het een wat overkill wattage.

Update:

Alternate heeft er naar gekeken en constateerde inderdaad een Coil Whine. Ze deden er niet moeilijk over, en sturen een nieuwe op zodra ze hem weer binnen hebben!

Topic kan dus dicht, en bedankt voor de hulp! :)

[ Voor 30% gewijzigd door eGerard123 op 12-10-2013 16:06 . Reden: Probleem opgelost. ]

Pagina: 1