W8 Administrator rights werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 00:03
Ik heb een vreemd probleem met mijn windows 8 installatie. Mijn gebruiker is wel administrator, maar een heleboel taken die administrator rechten nodig hebben werken niet. Zelfs de admin account heeft deze problemen.

Een aantal voorbeelden van functies waar ik geen gebruik van kan maken:
  • User accounts: change account name/type en UAC settings doet helemaal niks als ik erop klik
  • In zelfde venster als hierboven; make changes to my account in PC settings opent metro app met page not found, outdated link
  • Bij het verwijderen van programma's in de lijst programs and features krijg ik de melding: an error occurred, it may have already been uninstalled. Ik kan alleen maar programma's verwijderen welke een uninstall programma hebben.
  • Properties van netwerkadapter aanpassen geeft de melding: an unexpected error occurred.
  • Als ik iets op de C schijf buiten mijn user folder wil plaatsen moet ik administrator rechten gebruiken. Bij toewijzen hiervan rijg ik het file transfer grafiekje maar er wordt helemaal niks geplaatst.
Ik heb UAC uitgezet en dacht welicht dat dit het probleem was, maar ik krijg dat nu dus niet meer aangezet. Wat wel werkt is het opstarten van programma's met administrator rechten.

Ik kan totaal geen info vinden over soortgelijke problemen. Ik heb refresh pc geprobeerd maar daar heb je blijkbaar de installatiebestanden voor nodig(?). Ook het opstarten met een installatiestick en automatische reparatie uitvoeren baat niet.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik zie bijna geen andere optie dan compleet windows opnieuw te installeren.

Specs indien nodig:
Windows 8 Pro met media center (x64)
Core i5 3570K
Corsair Vengeance LP 2x4GB
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Gigabyte 7970
XFX 650watt core

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Heeft dit ooit wel gewerkt? Zou iets van een virus ofzo kunnen zijn denk ik. Persoonlijk denk ik dat ik bij een soortgelijk probleem al heel snel over zou gaan naar een schone installatie.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Regedit > hkey_local_machine > software > microsoft > windows > currentversion > policies > system

En dan waarde aanpassen naar 1 van "EnableLUA"

Als dit het niet is dan weet ik het niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris Smoove op 11-10-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Ik weet dat Windows 8.x niet blij is als je UAC uit gaat zetten (overigens is er geen enkele reden om het uit te schakelen, maar goed).

Heb je nu als eerste UAC uitgezet en heb je daarna pas deze problemen gekregen, of had je eerst deze problemen en heb je toen UAC maar uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 00:03
Rupie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:48:
Heeft dit ooit wel gewerkt? Zou iets van een virus ofzo kunnen zijn denk ik. Persoonlijk denk ik dat ik bij een soortgelijk probleem al heel snel over zou gaan naar een schone installatie.
Het heeft wel gewerkt. Ik zou niet durven zeggen wat er gebeurd is dat het niet meer werkte. Ik dacht idd ook aan een virus, maar Bitdefender zegt dat alles in orde is. (geen 100% garantie natuurlijk, maargoed).
Chris Smoove schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:22:
Regedit > hkey_local_machine > software > microsoft > windows > currentversion > policies > system

En dan waarde aanpassen naar 1 van "EnableLUA"

Als dit het niet is dan weet ik het niet.
Deze waarde staat op 1.
TheVMaster schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:29:
Ik weet dat Windows 8.x niet blij is als je UAC uit gaat zetten (overigens is er geen enkele reden om het uit te schakelen, maar goed).

Heb je nu als eerste UAC uitgezet en heb je daarna pas deze problemen gekregen, of had je eerst deze problemen en heb je toen UAC maar uitgezet?
Klopt, het was ook een gewoonte van mij vanuit windows 7 nog om dit uit te zetten. Na de instalatie van W8 heb ik het dus meteen uitgezet. Toen ik erachter kwam dat dit problemen kan veroorzaken was het dus al te laat.

Bedankt in ieder geval voor de reacties. Ik denk dat een schone installatie toch de enige optie is om van alles af te komen.

iRacing Profiel