Ik heb een vreemd probleem met mijn windows 8 installatie. Mijn gebruiker is wel administrator, maar een heleboel taken die administrator rechten nodig hebben werken niet. Zelfs de admin account heeft deze problemen.
Een aantal voorbeelden van functies waar ik geen gebruik van kan maken:
Ik kan totaal geen info vinden over soortgelijke problemen. Ik heb refresh pc geprobeerd maar daar heb je blijkbaar de installatiebestanden voor nodig(?). Ook het opstarten met een installatiestick en automatische reparatie uitvoeren baat niet.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik zie bijna geen andere optie dan compleet windows opnieuw te installeren.
Specs indien nodig:
Windows 8 Pro met media center (x64)
Core i5 3570K
Corsair Vengeance LP 2x4GB
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Gigabyte 7970
XFX 650watt core
Een aantal voorbeelden van functies waar ik geen gebruik van kan maken:
- User accounts: change account name/type en UAC settings doet helemaal niks als ik erop klik
- In zelfde venster als hierboven; make changes to my account in PC settings opent metro app met page not found, outdated link
- Bij het verwijderen van programma's in de lijst programs and features krijg ik de melding: an error occurred, it may have already been uninstalled. Ik kan alleen maar programma's verwijderen welke een uninstall programma hebben.
- Properties van netwerkadapter aanpassen geeft de melding: an unexpected error occurred.
- Als ik iets op de C schijf buiten mijn user folder wil plaatsen moet ik administrator rechten gebruiken. Bij toewijzen hiervan rijg ik het file transfer grafiekje maar er wordt helemaal niks geplaatst.
Ik kan totaal geen info vinden over soortgelijke problemen. Ik heb refresh pc geprobeerd maar daar heb je blijkbaar de installatiebestanden voor nodig(?). Ook het opstarten met een installatiestick en automatische reparatie uitvoeren baat niet.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik zie bijna geen andere optie dan compleet windows opnieuw te installeren.
Specs indien nodig:
Windows 8 Pro met media center (x64)
Core i5 3570K
Corsair Vengeance LP 2x4GB
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Gigabyte 7970
XFX 650watt core