Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

keuze artikelen frontpage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het zoveelste GTA V/Online topic heb ik een reactie geplaatst over de overdaad aan artikelen mbt dit spelletje. Schijnbaar kan dat niet besproken worden onder het artikel zelf en wil men dat er hier een topic geopend wordt.

Bij deze dus. Ik denk dat de redactie verkeerde keuzes maakt en zo afbreuk doet aan datgene wat Tweakers is. Namelijk een brede op technologie gerichte website.

In mijn ervaring heb ik het voornamelijk over nieuwsartikelen mbt gaming en camera's. De rest volg ik namelijk niet of nauwelijks. Maar mocht een ander toevoegingen hebben laat het dan gerust weten.

Het camera gebeuren: Kunnen we kort over zijn. Sinds het vertrek van blackTIE als redactielid is het ronduit waardeloos. Halfslachtig. Dan kun je eigenlijk beter dit onderdeel schrappen van de site/frontpage. Je kan niet aankondigingen plaatsen van een camera met minimale veranderingen die niet eens in Europa uitkomt (Samsung NX nogwat) en belangrijke aankondigingen als de E-M1 compleet negeren, ondanks dat ik meerdere dagen meerdere inzendingen heb gedaan.

Dan het het zoveelste bericht over GTA V. Als het dan toch elke dag terug moet komen maar er dan een stickie van bovenaan. Ik weet dat het een populair spelletje is, maar om nou over elke scheet die Rockstar laat een artikel te schrijven gaat wat ver. Aan de andere kant blijft er (ook ingezonden) nieuws liggen. Bijvoorbeeld de aankondiging gisteren van 3 nieuwe Wii U bundels.

My 2 cents, stel gerust vragen en zie maar wat je er mee doet.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Dank voor je feedback. Ik deel je mening op sommige punten, maar niet op de belangrijkste:
Ik denk dat de redactie verkeerde keuzes maakt en zo afbreuk doet aan datgene wat Tweakers is. Namelijk een brede op technologie gerichte website.
We zullen het nooit iedereen naar de zin kunnen maken, maar om nu te stellen dat we de verkeerde keuzes maken gaat mij te ver. Net zoals dat we wat we als redactie doen afbreuk zou doen aan wat Tweakers is. Je formuleert een definitie van wat jij graag zou willen dat Tweakers is, maar Tweakers is een technologie- en elektronicasite en dat zie je terug in de artikelen, Pricewatch en het forum.

We zijn ook als redactie de afgelopen jaren hard gegroeid. Daar waar een redacteur in 2008 enkel en alleen nieuws schreef, is daar de afgelopen jaren heel wat bijgekomen. Dit betekent dat het pakket van een redacteur de afgelopen jaren flink breder is geworden. Dat heeft ons ontzettend veel goeds gebracht, maar zorgde er ook voor dat een redacteur zowel nieuws als reviews moest doen.

Daarvan hebben we het afgelopen jaar geconstateerd dat dat niet goed genoeg meer ging omdat de focus verloren ging. Die focus hebben we per 1-10 opnieuw kunnen aanbrengen door een splitsing te maken in de redactie: we hebben nu een aparte nieuwsredactie en een aparte reviewredactie, ondersteund door fulltime benchmarker in het testlab en uiteraard onze videoredactie.

Hoewel we dit nog maar kort in de praktijk brengen, ben ik nu al tevreden over de eerste resultaten. We hebben meer focus op nieuws, reviewers kunnen zich volledig toeleggen op hun artikelen en gaandeweg hebben we ook nog eens tijd gevonden om via achtergronden ons stempel te blijven drukken op de woorden technologie en elektronica (reviews: Netflix: legale luiheid voor 8 euro per maand, reviews: Een nieuw tijdperk: smartphones met gebogen scherm, reviews: De LHC: botsen met de snelheid van het licht om maar wat te noemen).

Zijn we er dan? Nee, uiteraard niet. Als redactie moet je altijd blijven sleutelen aan hoe je dingen doet en jezelf blijven afvragen waarom je dingen doet zoals je ze doet. Dat doen we ook, om even in deze context te blijven, op het gebied van wat we met camera's doen en hoe we met games omgaan.
Het camera gebeuren: Kunnen we kort over zijn. Sinds het vertrek van blackTIE als redactielid is het ronduit waardeloos. Halfslachtig.
Dit ben ik deels met je eens. We hebben geen focus op camera's op dit moment, of beter gezegd: nog minder focus op camera's dan toen Pieter dat op zich nam. Ook toen gold echter al dat we het niet goed genoeg deden omdat het een ondergeschoven kindje was. Dat kwam puur door de tijd die we er aan konden besteden. Pieter deed immers ook televisies en dat kost ook tijd. Als ik naar http://tweakers.net/categ...:q1YqSExPDc6sSlWyMjQwqAUA dan constateer ik dat we nog steeds over camera's schrijven op nieuwsgebied. Als je vindt dat we daar dingen gemist hebben dan hoor ik het graag, dan kunnen we waar nodig de 'nieuwsformule' verder aanscherpen. Je noemt nu E-M1 al, maar wellicht dat de submitfunctie ons daar kan helpen.

Over submitfunctie gesproken:
Aan de andere kant blijft er (ook ingezonden) nieuws liggen. Bijvoorbeeld de aankondiging gisteren van 3 nieuwe Wii U bundels.
Als redactie beoordelen we elke submit die binnenkomt. Ik kan je verklappen dat heel veel submits simpelweg geen nieuws zijn omdat de bron naar wordt verwezen al enkele dagen oud is en/of - wat ook vaak gebeurt - we het nieuws eerder al hebben gemeld. Uiteraard gebeurt het ook dat we nieuwssubmits laten liggen omdat we ander nieuws belangrijker vinden; wellicht dat dat gisteren het geval was met drie nieuwe Wii U-bundels. Waarom dan wel over GTA V hoor ik je vragen? Ook daar zijn we kritisch met wat we wel en niet brengen, maar laten we eerlijk zijn: het is gewoon een ontzettend populair spel dat voor veel van onze lezers wordt gespeeld.

Betekent dat dat we elke scheet moeten melden? Nee, maar dat doen we dus ook niet. Net zoals dat we op andere gebieden kritisch zijn. We houden al enige tijd een log bij van 'discussie-artikelen' waarvan we besluiten ze niet te brengen. Om je even inzicht te geven in dat proces hieronder die van afgelopen donderdag:

Donderdag 10 oktober
  • Apple breidt iPhone-omruilprogramma uit naar Europa

1 bron die op VK hint en Europa noemt, te vaag
  • Nokia zet teaser online met laptop in de afbeelding

'Volg het op elk scherm dat je wilt'; te weinig om uit af te leiden of ze iets teasen.
  • Android 4.4 en Nexus 5 op 15 oktober

Oh? Ik dacht 1 november? Loos gerucht zonder stevige bron.
  • HTC One Max lekt uit

Specsheet kan niet kloppen, foto's zijn van weken geleden
  • Twitter 15 november naar de beurs

Reden: een gerucht over een beursgang, ach
  • Glen Greenwald komt met info over Nederland

[09:13:49] <Olaf> ik vind het te mager Joost, het is een jourmalist die zijn eigen stukken teast
  • Het moet voor volwassenen strafbaar worden om seksueel getint chats te versturen aan iemand van wie ze vermoeden dat hij of zij jonger dan 16 is

Reden: eerst maar eens een compleet plan van maken ipv brainfart
  • BlackBerry Is Said to Warm to Idea of a Breakup

Reden: oud
  • HP admits what we already knew: Microsoft is at war with its OEM partners

Reden: ...ja, dat wisten we dus al
Concluderen: kan het beter? Ja. Maken we als redactie compleet verkeerde keuzes en doen we afbreuk aan wat Tweakers is? Nee in mijn ogen niet... Hopelijk heb ik met bovenstaande kunnen verduidelijken waarom ik dat vind en wat we als redactie doen om wat we doen nog beter te kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reactie. Spijtig dat je je maar ten dele kan vinden in de kritiek.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:23

Fiber

Beaches are for storming.

Op GoT kun je bepaalde fora die je niet boeien , zoals bijvoorbeeld Games, verbergen. Op de FP kan dat helaas niet. Je kan alleen het type artikelen dat je wil zien aan of uitvinken. Kan die optie er ook komen voor de verschillende categorieën...?

En nee, de tabs bovenaan voldoen niet voor dat doel. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.