KPN glasvezel en eigen mailserver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68610

Topicstarter
Ik heb thuis een windows server 2012 draaien en draai hier al enige tijd mijn eigen website op. Nu heb ik ook ook een eigen mailserver (hMailServer) geïnstalleerd, zodat ik de domeinnaam van de website ook voor emails kan gebruiken. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om mails te ontvangen.

Op mijn router is poort 25 geforward naar mijn windows 2012 server. De firewall van de windows 2012 server is ingesteld zodat poort 25 zowel voor inkomend en uitgaand verkeer open staat.

Op de website van kpn staat dat ik een (MX-20 mailrelay.kpnmail.nl) moet aanmaken. Op mijn windows server 2012 heb ik nu de volgende records:
MX-10 mail.mijndomein.nl
MX-20 mailrelay.kpnmail.nl

Helaas werkt het nog steeds niet. De hostingpartij waar ik de domeinnaam bij heb geregistreerd heeft alleen een MX-10 record die verwijst naar mail.mijndomein.nl welke weer naar mijn internet ip adres verwijst.

Moet mijn hostingpartij een MX-20 record aanmaken die naar de mailrelay.kpnmail.nl verwijst in plaats van op mijn lokale DNS of is er toch een probleem met de configuratie van de MX records van mijn lokale DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Ik gebruik zelf de volgende MX Records

smtp.domain.nl 10
mailrelay.direct-adsl.nl 15

Jouw lokale DNS is vermoedelijk niet bereikbaar vanaf het internet en dan moet de hostingpartij alle twee records invoeren. Het werkt al jaren goed bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 11-10-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:52
Je hostingpartij moet in de dns een 2de mx record opnemen. MX 20 mailrelay.kpnmail.nl bijvoorbeeld.

Hostingpartij is waarschijnlijk degene die de DNS voor je domein beheert. Kan je eventueel checken via intodns.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn hostingpartij een email gestuurd of ze deze MX-20 mailrelay.kpnmail.nl willen toevoegen. Even afwachten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels is de record MX-20 mailrelay.kpnmail.nl toegevoegd. Het versturen van mails vanaf mijn smtp server gaat goed.

Wanneer ik een mail terug stuur naar mailadres@mijndomein.nl vanaf mijn hotmail krijg ik een Delivery Notification dat de afzender niet bekent is.

Ik heb poort 25 in de router geforward naar het ip adres van mijn mailserver. Ik heb de dns van de server ingesteld met een a host mail.mijndomein.nl naar het ip van mijn server. Ik heb een mx record aangemaakt voor mail.mijndomein.nl die naar mijn host verwijst. Ook heb ik in de server poort 25 open gezet voor zowel tcp udp beide kanten op.

Iemand tips wat ik over het hoofd kan zien en hoe ik kan testen wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is de DNS van je domain bij Hotmail nog niet geupdated of spam filter

Het beste kun je testmail versturen via bijv outlook vanaf een pc welke de smtp server van KPN gebruikt. Als dat werkt zou alle mail die bij KPN binnenkomt voor jouw domain ook moeten werken.

Je kunt deze ook eens proberen

https://www.ultratools.com/tools/emailTestResult

[ Voor 165% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 11-10-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de link. Bovenin staat:

Onderstaande informatie is bedoeld voor onze zakelijke gebruikers.

Dus voor het huidige abonnement wat ik heb gaat het niet werken. Dan volgende week kpn maar eens bellen om een zakelijk abonnement af te sluiten. Had op een andere site ook al gelezen dat poort 25 alleen voor zakelijke klanten via de relay methode te bereiken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68610 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:09:
Bedankt voor de link. Bovenin staat:

Onderstaande informatie is bedoeld voor onze zakelijke gebruikers.

Dus voor het huidige abonnement wat ik heb gaat het niet werken. Dan volgende week kpn maar eens bellen om een zakelijk abonnement af te sluiten. Had op een andere site ook al gelezen dat poort 25 alleen voor zakelijke klanten via de relay methode te bereiken was.
Poort 25 staat ook bij niet zakelijke klanten gewoon open vanaf de mailservers bij KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat ik eigenlijk met dat stuk bedoel is dat je gewoon een smarthost moet instellen als je niet weet hoe dat werkt dan aub geen mailserver thuis draaien graag om de rest van het internet te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die poortfilter is toch illegaal tegenwoordig?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1