Toon posts:

Bijkopen of compleet vernieuwen voor gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil graag weer wat games spelen op mijn desktop. Ik ben een grote fan van de total war series en heb Rome 2: Total war recentelijk aangeschaft maar zodra de gevechten een beetje te groot worden begint mijn pc te haperen. Ik ben zelf niet handig met systemen en zit zwaar te twijfelen over wat ik moet doen.. En of het uberhaupt wel kan. Ik dacht zelf aan het vervangen en toevoegen van bepaalde onderdelen maar weet niet of het kan en weet ook niet echt wat ik dan moet toevoegen en/ of moet veranderen.
Mijn huidige systeem is:
Processor: Triple Core AMD Phenom II X3 Black Edition 720, 2800 mhz (14*200) 4e core unlocked dus nu X4
Koeling: Scythe Mugen 2
Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P (2 PCI, 3 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)Chipset: ADM 790X, AMD K10
Geheugen: 4096 MB DDR3-1333 DDR3 SDRAM
2 keer DIMM1: Kingston PC3 10700 (667 MHZ) 2 GB DDR3
Video kaart: MSI N560GTX-TI TWIN FROZR II/OC 1024MB GDDR5
Voeding: OCZ ModXStream Pro 700 W
2 Harddisks 1 van 200 gb (seagate barracuda 7200 rpm, 8 mb) en 1 van 300 gb ook van Seagate
Behuizing Antec P160
Windows 7 Ultimate *64

De meeste onderdelen zijn van 2009, behalve de videokaart, die heb ik in 2011 aangeschaft.
Budget is 500-600 en merk/ voorkeur niet echt eigenlijk als ik maar goed kan gamen. Ik heb wel altijd nvidia videokaarten gehad dus denk wel weer daaraan en volgens mij is een SSD kaart nu wel een must voor gaming? Naast gamen bekijk ik ook wel veel films op mijn desktop maar verder niks speciaals. Ik zat zelf wel te denken aan een extra MSI N560GTX-TI TWIN FROZR II/OC en dan in een SLI opstelling. Maar dan moet ik er wel 1 vinden (in vraag en aanbod is er 1 nu te krijgen). Maaar ik zit te twijfelen of dat wel verstandig is want ik ben toch ongeveer 100 euro kwijt dan denk ik en dan kan ik miss zelf mijn MSI N560 verkopen en er een beetje bijdoen voor een nieuwere en betere kaart.. :? maar welke? Mijn vraag is dus welke onderdelen kan ik eventueel houden (ANTEC kast groot genoeg? voeding voldoende? harddisks snel genoeg?) en wat moet er echt uit en vervangen worden zodat ik goed kan gamen, dus met mooie settings en lekker vloeiende gameplay.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Momenteel is de HD7970 erg aantrekkelijk, dat je altijd nVidia hebt dat zal me een zorg zijn, je moet kijken naar wat het meeste waar voor je geld geeft.

Je zou de CPU kunnen overclocken mits temperaturen dit toelaten, dan hoef je eigenlijk voorlopig niet veel te upgraden, wacht tot Steamroller komt en upgrade dan (als de performance en prijs goed is)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
SSD is niet nodig voor gaming, maar kan wel handig zijn voor dagelijks gebruik.
Voor sommige games is het ook wel handig (games met veel laadtijden zoals Total War)

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06-2025
SSD is wel degelijk een enorme boost JUIST voor gaming. Laadtijden in BF3 gaan zwaar omlaag (meer dan halveren). SSD hoort standaard in elke pc wat mij betreft.

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Vreemd, ik zie een systeem dat toch in staat zou moeten zijn het spel te draaien. Moet je niet gewoon je instellingen iets omlaag draaien?

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als Rome 2: Total War enkel traag loopt bij grote gevechten, is het waarschijnlijk de processor die niet kan volgen. Verminder de grootte van de groepen en het zou een pak beter moeten lopen. ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Donderbij schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:36:
SSD is wel degelijk een enorme boost JUIST voor gaming. Laadtijden in BF3 gaan zwaar omlaag (meer dan halveren). SSD hoort standaard in elke pc wat mij betreft.
Maar als je moet gaan kiezen tussen framerate en laadtijden met een beperkt budget heb je meer aan een snellere CPU en videokaart. Leuk dat een level snel laad maar zodra dat gedaan is doet een SSD helemaal niets meer. Tuurlijk is een SSD heerlijk maar als het spel geladen is wordt de SSD nutteloos.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik de settings zitten inderdaad een beetje aan de hoge kant met grote legers. Ik heb het idd wat naar beneden gehaald en dan gaat het wel, maar het is toch wat epischer als de gevechten ook met grotere legers zijn ;) ik denk dat ik inderdaad ook maar eens ga proberen om het een en ander een beetje te overclocken wat volgens mij kan ik nog wel wat snelheid boeken op de cpu en videokaart. En dan eventueel idd even wachten tot de nieuwe processoren van amd en dan even weer wat leuks in elkaar (laten) zetten
Pagina: 1