Tekstverwerk/browsing machine

Pagina: 1
Acties:

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02-2025
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met het bouwen van een zo klein mogelijk systeem voor mij gewoon onder zijn bureau komt te staan.

Het systeem moet kunnen textverwerken en browsen met een acceptabele snelheid, zo weinig mogelijk geluid maken en ook zo weinig mogelijk energie verstoken. Het moet via HDMI een 1080p scherm aan kunnen sturen. Ook moeten er minimaal 4 USB aansluitingen beschikbaar zijn.

Ik heb zelf al een samenstelling gemaakt, ik vraag me alleen af of er misschien verbeterpunten zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 38,20€ 38,20
1Asrock FM2A55M-DGS€ 44,44€ 44,44
1Techsolo MO-04€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 81,38€ 81,38
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 32,93€ 32,93
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,76€ 13,76
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 83,-€ 83,-
1Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black€ 6,99€ 6,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,70

Het systeem mag ongeveer €300 kosten en randapparatuur is allemaal al aanwezig.

[ Voor 72% gewijzigd door Rickkamminga op 11-10-2013 17:19 ]

Verwijderd

Die windbox .... not bad

Verwijderd

En dezelfde prijs als die van de TS.

Enige wat je dan mist is de dvd brander ,
maar dat gebruikt toch bijna niemand meer.

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Deze heeft echter geen SSD en de CPU is vele malen langzamer. Hoewel je niet een gigantisch sterke processor nodig hebt, is die uit de TS toch wel een stuk beter. Je eigen systeem zal een stuk sneller zijn dan die Wind Box.

Over SSD's gesproken, pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB is een betere keus. Hoewel 8GB minder, wel een stuk betrouwbaarder. Heeft goede prestaties en is gewoon van goede kwaliteit. De andere kandidaat, de EVO, kan ook, maar gezien je echt basistaken gaat doen, is die winst gewoon verwaarloosbaar.

De case is trouwens hier €0, is daar rekening mee gehouden? Daarnaast weet ik niet hoe goed de voeding is die je erbij krijgt, qua vermogen zou die echter genoeg moeten zijn.

Fractal Design Core 1100 review

• Rickkamminga
Bedankt voor de tips. Die windbox is lekker compact! Ik kies toch voor mijn eigen build, aangezien die waarschijnlijk een betere gebruikerservaring oplevert. Wel ga ik de Crucial M500 halen. Het moet natuurlijk wel een tijdje mee kunnen ;)

Over de case: Ja ik heb gezien dat deze inderdaad niet meer te krijgen is. Ik heb nu een vergelijkbaar model gekozen en de Win8 licentie laten vallen. Mijn vader kan prima met linux overweg, dus dan gaat dat er mooi op.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:43

P_Tingen

omdat het KAN

Wil je persé een AMD build?

Je zou ook dit kunnen overwegen:Samen € 68 tegen € 82 in jouw build.

En de pricewatch: Kingston SSDNow V Series V300 120GB is weer een tientje goedkoper dan de Plextor.

Eigenlijk zou je misschien eens hier moeten kijken :) Voor € 228 klaar.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Rickkamminga
Eigenlijk zou je misschien eens hier moeten kijken :) Voor € 228 klaar.
Eigenlijk maakt het met vrij weinig uit of mijn vader een AMD of een Intel heeft staan. Ik vraag me alleen af of de build die jij laat zien over 3 jaar nog steeds een beetje mee kan. Bij mijn eigen AMD versie durf ik dat wel aan, omdat ik vooral AMD builds heb gedaan. Bij Intel vraag ik het me af. De videokaart is daar toch echt wel een bottleneck. Trekt 'ie Aero op 1080p?
Pagina: 1