Toon posts:

Goedkoopste data-verbinding iPad2

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje ben ik aan het overwegen om of een data-abonnement of een prepaid simkaart voor mijn iPad te nemen. Ik vind het een lastige beslissing, omdat ik de dataverbinding alleen nodig heb op plaatsen waar geen wifi is en die zijn er bijna niet meer. Thuis en op het werk heb ik geen data-verbinding nodig en ook niet in de trein hoewel in dit laatste geval de verbinding wel eens moeilijk is of erg langzaam. Het goedkoopste data-abonnement is nu zo rond 10,00 euro per maand, maar een prepaid simkaart schijnt er al vanaf 15 euro te zijn. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:15
Als ik dit lees "omdat ik de dataverbinding alleen nodig heb op plaatsen waar geen wifi is en die zijn er bijna niet meer."

Dan geeft je bijna al aan dat je het niet echt nodig hebt.

Maar prepaid is meestal iets duurder maar omdat je dus veel WiFi gebruikt zou je moeten bekijken hoe vaak het per maand voorkomt dat je geen internet hebt. Zo kun je voor jezelf een inschatting maken of prepaid voordeliger is of niet. Hangt ook af wat je doet op internet, dus hoeveel MB je gebruikt.

Je zal dus even meer info moeten gaan geven hoeveel data je gemiddeld denk te gebruiken en wat je er zoals mee gaat doen op die momenten.

Je Ipad2 is wel geschikt voor een simkaart anders ben je al snel klaar.
Toevallig geen Smartphone met een internetabbo. Je zou dan namelijk je smartphone als internet verbinding kunnen gebruiken.

Zou je ook mee kunnen nemen in je berekening als je geen internet op je telefoon hebt. Kan voordeliger zijn om dan voor je telefoon dit te nemen en wat te verhogen ipv 2 abbonementen.

Even puur wat ideeën van mijn kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor Telecomproviders, aangezien het weinig met de iPad zelf te maken heeft, dus een move die kant op :)

AI > TP

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bij tmobile op allerlaagste snelheid 5 euro per maand. (data abbo van 0 nemen). Kun je beetje mee mailen/appén/chatten.

(en sneller dan mijn internet abbo in analoog modem tijdperk ~13 jaar terug. )

Bij simyo,

200MB/maand, kleinste belbundel (gooi je weg) 8 euro /mnd.

PS, kijk goed wat er buitenbundel gebeurd!

[ Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 11-10-2013 17:38 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:57
Je zou *bliep kunnen proberen. Een simkaartje kost je maar €1, alleen de snelheid is niet erg hoog, maar je bent voor €0,50 per dag online. Als je de volgende dag geen internet nodig hebt kan je het gewoon uitzetten, en je kunt het aanzetten wanneer je wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad op 11-10-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Bliep is inderdaad een goede optie. Als je sneller internet wil kan je ook kiezen voor de 1euro per dag variant. Zit wel een limiet van 2gb aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Of je nou wel of niet een data-abonnement moet nemen voor de iPad is toch echt je eigen keus. TP is een plaats voor ervaringen en discussie, maar hiervan verwachten we dat je zelf een afweging kan maken. Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.