Bose SoundTouch: nieuwe streaming audio systemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heeft Bose iets nieuws uitgebracht: SoundTouch. Streaming audio voor in het hele huis.
Voor Bose is het blijkbaar menens, want zij pakken dit groots aan. Bijna hun hele lijn aan producten gaat op de schop. Van de soundbar tot Wave desktop radio's, speaker, televisie alles wordt aangepast naar SoundTouch.

Drie verschillende speaker systemen, beetje zoals Sonos Play 3 en 5 ook heeft, AirPlay mogelijkheid en met voor volgend jaar nog meer producten in de pijplijn. Waaronder uitbreidingssets voor huidige apparatuur.

Bij Sonos zullen ze dit weekeind vast niet vrolijk zijn want Bose zet zwaar in. Het ziet er zeer gelikt uit en zal vast in het algemeen goed klinken voor de niet kritische audiofiel. Ik ben zeer benieuwd naar de reviews.

Wat vinden jullie ervan? Of is Bose te laat met dit alles?

http://www.bose.nl/NL/nl/...udio/wi-fi-music-systems/

Afbeeldingslocatie: http://img.digitaltrends.com/image/bose-soundtouch-portable-30-20-625x625.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30ud1s2.png

Grappig deze puck. Voor als je geen zin hebt om je tablet te pakken. Bijzonder ogende versterker ook voor losse speakers:

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/10/bose-soundtouch-controller_environmental.jpg?w=704&h=469

Afbeeldingslocatie: http://www.acousticsolutions-angola.com/wp-content/uploads/2012/07/sa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Ik denk dat ze inderdaad te laat zijn. De software en de producten zien er naar mijn indruk ook niet helemaal compleet (lees concept art) uit. Bose is natuurlijk wel een bekende naam en zal het ongetwijfeld een mooi plekje krijgen in de Media Markt, maar of dat voldoende is?

Het enige waarmee ze zich echt zouden kunnen onderscheiden is door ondersteuning voor video en foto te bieden, waarbij de tablet of telefoon niet continu hoeft aan te staan (zoals bij Airplay). Dat is het enige wat ik echt mis op mijn Sonos setup thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals altijd is Bose way overpriced voor het gebodene. Kwamen ze soms nog wel eens weg met het design, in dit geval lijken het gewoon vierkante dozen. Ik denk dat ze er aan begonnen zijn, omdat ze niet anders konden, en er zwaar op inzetten omdat ze zien dat streaming toch wel erg veel toekomst heeft en geen marktaandeel willen verliezen.

Dat gezegd hebbend, is het natuurlijk wel typisch Bose om hun eigen ab mee te leveren, terwijl de concurrentie gewoon een goedwerkende smartphone app heeft laten bouwen. Maar dat kunnen ze zelf niet of zou nog meer tijd kosten, dus dat deden ze dan maar niet, want het product moest de markt op.

Kortom: niet alleen de boot gemist, maar hun eigen bootje is een roeibootje met een dure naam ipv een standaard speedboot.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn wel apps, die losse remotes zijn voor erbij.

Wat ik wel mooi vind is dat er ook een scherm is ingebouwd in de unit. Vanaf de foto's ziet het er in ieder geval veelbelovend uit. Eerst maar eens wat reviews afwachten hoe het klinkt.

De vorm lijkt wel erg veel op Sonos. Maar ja, dat deed de Samsung die laatst is uitgekomen ook.

Afbeeldingslocatie: http://img.digitaltrends.com/image/bose-soundtouch-controllers-625x625.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rack.1.mshcdn.com/media/ZgkyMDEzLzEwLzEwL2E0L0FzY2FuaV9Cb3NlLjUzZTVlLmpwZwpwCXRodW1iCTg1MHg1OTA-CmUJanBn/ca12f574/926/Ascani_Bose-26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rack.2.mshcdn.com/media/ZgkyMDEzLzEwLzEwL2E0L0FzY2FuaV9Cb3NlLjA2MjBjLmpwZwpwCXRodW1iCTg1MHg1OTA-CmUJanBn/2e64fb43/7e2/Ascani_Bose-10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat laatste screenshot....die P in dat vierkantje is volgens mij van Pandora. Da's erg leuk, maar helaas hebben we dat in Europa niet :/

* The Eagle zou wel willen, Pandora is geweldig namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

Denk je er een S voor Spotify in... volgt vast. Ben benieuwd hoe het klinkt,je kunt veel zeggen maar Bose weet binnen de fysieke beperkingen toch altijd een leuk geluid neer te zetten. Dat kleine mini portable dingetje, soundlink mini?, dat ze net hebben uitgebracht klinkt ook exht niet verkeerd.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mr.paaJ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:43:
je kunt veel zeggen maar Bose weet binnen de fysieke beperkingen toch altijd een leuk geluid neer te zetten.
Je kunt inderdaad veel zeggen over Bose :

- ze zijn erg overpriced
- ze blijven gewoon jaren achter op gebied van speaker ontwikkelingen
- ze blijven teren op hun naam die ze gemaakt hebben in het verleden en steken al hun geld in marketing geblaat ipv in de verbetering van hun producten.

Maar wat je echt niet kunt zeggen over bose is dat ze een ''leuk geluid'' hebben...

Jij mag dat uiteraard wel vinden, ieder zen ding zal ik maar zeggen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ze zijn niet met alles overpriced. Dat cinemasets duur zijn ben ik met je eens. De dockingstations zijn op dit moment gewoon het best. Logitech, Sony en noem ze maar op zijn kwalitatief op zowel bouwkwaliteit als geluidskwaliteit minder. Harman Kardon heeft in de prijsrange ook wel wat maar mist dan vaak een accu.

Natuurlijk heb je ook nog leuke docks van B&W maar daar betaal je dan ook pas echt een godsvermogen voor. Als de nieuwe getoonde streaming producten geprijsd zijn zoals de Sonos (ook niet bepaald goedkoop) dan zijn het in ieder gevoel goede tegenhangers vermoed ik

De koptelefoons van Beats by Dre waar iedereen mee loopt zijn ook kwalitatief op alle vlakken minder dan de koptelefoons die bose heeft. De koptelefoons van Bose zijn zelfs goedkoper.

[ Voor 28% gewijzigd door Chrosser op 18-10-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Die beats koptelefoons zijn dan ook net zo keihard overpriced rotzooi, waar je voor de naam betaald. :P Vergelijk dan met AKG, Beyerdynamic, Sennheiser, etc. ;)

/edit

Hm, * GaMeOvEr is offtopic bezig. Sorry.

[ Voor 30% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-10-2013 14:09 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Bij mij staat Bose erom bekend alle (dure) fysische eigenschappen die benodigd zijn voor het goed reproduceren van geluid op de schop te doen en dit te compenseren met slim en zelfs innovatief doordachte (goedkoop in massaproductie) elektronische compensatoren. In het verleden hebben ze het (af en toe gek genoeg) gered, dus dat zullen ze nu ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

daffie82 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:

Maar wat je echt niet kunt zeggen over bose is dat ze een ''leuk geluid'' hebben...

Let even op het 'binnen de fysieke beperkingen'... ik kan me nog herinneren dat er een topic was waar iemand in het kleine formaat van een acoustimass speakertje beter geluid probeerde te halen...

ze spreken een andere doelgroep aan en richten zich meer op formaat dan absolute kwaliteit maar doen dat goed ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

daffie82 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:

Let even op het 'binnen de fysieke beperkingen'... ik kan me nog herinneren dat er een topic was waar iemand in het kleine formaat van een acoustimass speakertje beter geluid probeerde te halen...

ze spreken een andere doelgroep aan en richten zich meer op formaat dan absolute kwaliteit maar doen dat goed ja.

Recent nog met de Solo en het mini bluetooth dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
Oyster schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:15:
Bij mij staat Bose erom bekend alle (dure) fysische eigenschappen die benodigd zijn voor het goed reproduceren van geluid op de schop te doen en dit te compenseren met slim en zelfs innovatief doordachte (goedkoop in massaproductie) elektronische compensatoren. In het verleden hebben ze het (af en toe gek genoeg) gered, dus dat zullen ze nu ook wel doen.
wat een vooringenomen post.

Hoe zit het ook al weer met de F16, F22, de B1 en andere high tech vliegtuigen....
qua fysische eigenschappen vallen ze uit de lucht, maar electronica zorgt ervoor dat ze goed vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

107mb schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:59:
[...]

wat een vooringenomen post.

Hoe zit het ook al weer met de F16, F22, de B1 en andere high tech vliegtuigen....
qua fysische eigenschappen vallen ze uit de lucht, maar electronica zorgt ervoor dat ze goed vliegen...
Huh, waar doe ik een waardeoordeel dan? Dat deze nieuwe Bose serie ook goed vliegt is mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
Huh, waar doe ik een waardeoordeel dan?
daar waar jij haakjes gebruikt.
Dat deze nieuwe Bose serie ook goed vliegt is mij niet bekend.
flauw. jij weet wat ik bedoel.

[ Voor 74% gewijzigd door 107mb op 18-10-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die inmiddels ervaring heeft met deze producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb een Soundtouch 30 gekocht afgelopen weekend.

De reden dat ik de St 30 heb gekocht ipv de Play:5 is omdat de St 30 aan je eigen WiFi kan, zonder bridge en de voorkeuze zenders (want praktisch voor mijn vriendin).

IMHO ietsje beter geluid dan de Sonos PLAY:5 maar niet significant.
De App van Bose is om te huilen. Maar die hebt je ook niet veel nodig als je maximaal 6 internet radio stations luistert.

Ik hoop dat ze snel met een Europese streaming dienst komen. Ik airplay nu Spotify naar de boxen maar dat is niet optimaal, omdat je je ipad of iphone niet meer kan gebruiken voor andere dingen die geluid produceren (youtube, games, etc) omdat dat dus over de boxen komt.

Wat even belangrijk is om te weten is dat de Bose Soundtouch 30 niet goed werkt met de routers van UPC.
O.a. de Technicolor TC7200 en de Cisco EPC3925 doen iets met de multicast op de interne switch waardoor de internet stream er na 30 of 60 minuten mee stopt. Als je tijdens gebruik of installatie veel Error 4004 of error 1029 ziet heb je het zelfde probleem.

Ik heb het opgelost door het UPC modem in bridging modus te zetten en een Apple Airport Extreme als router & access point te gebruiken. Sinds dien nergens meer last van.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.paaJ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:31:
[...]
Dat is inderdaad een probleem. Wat Bose wil doen met hun melkpakjes kan niet. Er is een reden dat een luidspreker een veel grotere wofer heeft dan de tweeter. Je hebt gewoon een bepaalde grootte nodig om een bepaald frequentie bereik goed weer te geven op een bepaald volume. In het melkpakje past alleen een tweeter, en geen woofer. Daarom dat Bose's systeem zo slecht preteert in het midden bereik.
Bose propt dat dan in hun centrale subwoofer, maar dat kan natuurlijk niet omdat je dan geen stereo meer hoort. Pas onder 80Hz hoor je geen stereo meer, en kun je met een subwoofer werken. Bose's crossover ligt echter veel hoger. Ergens bij 200Hz als ik het me goed herinner.
Bose richt zich alléén op formaat, en laat de geluidskwaliteit volkomen buiten beschouwing. Het is niet voor niets dat het voor de winkels verboden is om Bose in dezelfde luisterruimte als andere apparatuur te zetten. Je geloof je oren niet als je ooit een 1 op 1 vergelijking hoort met een qua prijs gelijkwaardige B&W+Denon set. Alsof je naar compleet andere muziek zit te luisteren.

Jammer genoeg dat er genoeg mensen zijn die alleen naar formaat kijken, en door de fantastische marketing van Bose helemaal niet door hebben dat ze naar rommel zittten te luisteren.
107mb schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:59:
[...]
Dat is een mythe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:39
_DH schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:08:
Ik heb een Soundtouch 30 gekocht afgelopen weekend.

De reden dat ik de St 30 heb gekocht ipv de Play:5 is omdat de St 30 aan je eigen WiFi kan, zonder bridge en de voorkeuze zenders (want praktisch voor mijn vriendin).
Sonos heeft binnekort ook geen Bridge meer nodig (of wellicht nu zelfs al niet meer?). Dat is maanden geleden al bekend gemaakt door Sonos zelf.
IMHO ietsje beter geluid dan de Sonos PLAY:5 maar niet significant.
De App van Bose is om te huilen. Maar die hebt je ook niet veel nodig als je maximaal 6 internet radio stations luistert.
ik heb juist voor Sonos gekozen vanwege de gebruiksvriendelijkheid. Een gruwelijk goed werkende app waar internetradio standaard in zit, waar je dan ook zoveel favorieten radiozenders in kunt zetten als je wilt. Maar Inderdaad geen toetsen op de speakers zelf. Voor mij (en het lijkt me voor iedereen) is het toch wel belangrijk dat het gewoon goed en gemakkelijk werkt.
Ik hoop dat ze snel met een Europese streaming dienst komen. Ik airplay nu Spotify naar de boxen maar dat is niet optimaal, omdat je je ipad of iphone niet meer kan gebruiken voor andere dingen die geluid produceren (youtube, games, etc) omdat dat dus over de boxen komt.
Daar zou je bij Sonos dus ook geen last van hebben. Doordat je in een goed werkende app werkt kun je daarnaast alles gewoon doen en bekijken op je smartphone en tablet ;)

De SoundTouches zien er goed uit en klinken wel lekker, maar zoals bij veel andere merken die nu ook met dergelijke systemen komen is de gebruiksvriendelijkheid/stabiliteit/ondersteuning te belabberd. Ze worden 'half af' op de markt gebracht lijkt het soms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:55:
[...]

Dat is inderdaad een probleem. Wat Bose wil doen met hun melkpakjes kan niet. Er is een reden dat een luidspreker een veel grotere wofer heeft dan de tweeter. Je hebt gewoon een bepaalde grootte nodig om een bepaald frequentie bereik goed weer te geven op een bepaald volume. In het melkpakje past alleen een tweeter, en geen woofer. Daarom dat Bose's systeem zo slecht preteert in het midden bereik.
Bose propt dat dan in hun centrale subwoofer, maar dat kan natuurlijk niet omdat je dan geen stereo meer hoort. Pas onder 80Hz hoor je geen stereo meer, en kun je met een subwoofer werken. Bose's crossover ligt echter veel hoger. Ergens bij 200Hz als ik het me goed herinner.

Bose richt zich alléén op formaat, en laat de geluidskwaliteit volkomen buiten beschouwing. Het is niet voor niets dat het voor de winkels verboden is om Bose in dezelfde luisterruimte als andere apparatuur te zetten. Je geloof je oren niet als je ooit een 1 op 1 vergelijking hoort met een qua prijs gelijkwaardige B&W+Denon set. Alsof je naar compleet andere muziek zit te luisteren.

Jammer genoeg dat er genoeg mensen zijn die alleen naar formaat kijken, en door de fantastische marketing van Bose helemaal niet door hebben dat ze naar rommel zittten te luisteren.
Helemaal correct.
Helaas zijn de grotere speakers van Bose (die in theorie dus wel een goed middenbereik kunnen hebben) ook niet geweldig qua prijs/kwaliteit verhouding.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdLi
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-08 22:20
De Bose App is echt ergerlijk slecht, werkt vaker niet dan wel.
Error meldingen blijven telkens terugkomen en zijn niet op te lossen.
Met airplay (Spotify) werkt het verder prima en fraai geluid.
Tevreden dus als WiFi speaker maar verwacht niet veel van de Bose App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Welkom!

Zou je eea ook willen onderbouwen? Een beetje ranten lijkt me niet "discussiewaardig".

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

EdLi schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:51:
De Bose App is echt ergerlijk slecht, werkt vaker niet dan wel.
Error meldingen blijven telkens terugkomen en zijn niet op te lossen.
Met airplay (Spotify) werkt het verder prima en fraai geluid.
Tevreden dus als WiFi speaker maar verwacht niet veel van de Bose App
Als je errors 4004 of 1029 hebt, ligt dat misschien aan je UPC/Ziggo modem. De ingebouwde switch ondersteunt geen multicast, wat de Soundtouch gebruikt.

Overigens is er gisteren een update uitgekomen die betere router-support claimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken aan een soundtouch 20 III.
Op internet vind ik eigenlijk enkel informatie over de eerste soundtouch 20.

Zit er veel verschil in series 1, 2 of 3?
En hoe meet het Bose systeem zich op dit moment met Sonos, ook daar is weinig recente ervaring over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik ben niet meer zo negatief als eerder.
De integratie me Spotify is momenteel gewoon goed te noemen. Ook heb ik geen enkele last meer van errors of haperende streams.

Ik heb de soundtouch 30. Tussen series 1 en 2 zitten alleen maar wat cosmetische verschillen en een andere afstandsbediening. De hardware in de box en de software zijn identiek. Hoe het zit met series 3 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Serie drie heeft in ieder geval nu ook bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:54:
Ik zit te denken aan een soundtouch 20 III.
Op internet vind ik eigenlijk enkel informatie over de eerste soundtouch 20.

Zit er veel verschil in series 1, 2 of 3?
En hoe meet het Bose systeem zich op dit moment met Sonos, ook daar is weinig recente ervaring over te vinden.
De ST series III beschikt over bluetooth, wireless B/G/N en over een nieuw model: de SoundTouch 10. Deze kleine, nieuwe SoundTouch kost 199,- euro.
Door via bluetooth verbinding te maken met een nieuwe ST series III, kun je ook muziek streamen naar de oudere ST speakers die je eventueel al in huis hebt. Door deze toe te voegen in dezelfde groep zorgt de nieuwe ST ervoor dat de muziek over je WiFi gegooid wordt naar de andere ST speakers namelijk. Zo kun je ook alles dat niet in de app geïntegreerd is luisteren, zoals YouTube of games bijv.

Sonos en Bose doen het beide erg goed op dit moment denk ik. De ST10 wint het momenteel qua prijs van de Play 1 doordat Sonos de prijzen onlangs flink heeft verhoogd. Sonos ondersteunt meer muziekdiensten in de app maar Bose heeft bluetooth en voorkeuzezender toetsen (ook in de app). De ST10 en Play 1 heb ik beide gehoord en ik moet zeggen dat de nieuwe ST10 erg lekker klinkt!
Maar goed, alles is persoonlijk dus succes met het maken van een keuze! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was min of meer bij toeval bij een heuse Bose winkel vandaag. Even gekeken en geluisterd.
Thuisgekomen met de Soundtouch 10. Wou het eerste even uitproberen of ik het überhaupt vaak ga gebruiken.

Installatie was super makkelijk en snel. Fijn dat je ook gewoon preset knoppen op het apparaat (en de kleine afstandsbediening) hebt. Radio via het internet loopt prima en storingsvrij. Koppeling met Spotify was ook een makkie en werkt ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:41:
Ik was min of meer bij toeval bij een heuse Bose winkel vandaag. Even gekeken en geluisterd.
Thuisgekomen met de Soundtouch 10. Wou het eerste even uitproberen of ik het überhaupt vaak ga gebruiken.

Installatie was super makkelijk en snel. Fijn dat je ook gewoon preset knoppen op het apparaat (en de kleine afstandsbediening) hebt. Radio via het internet loopt prima en storingsvrij. Koppeling met Spotify was ook een makkie en werkt ook erg goed.
Oke top. Binnenkort is Spotify ook volledig geïntegreerd in de app en wordt het mogelijk om de ST10 als stereopaar te koppelen. Veel plezier ermee in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ST10 als stereopaar koppelen lijkt me een leuke. Heb er nog naar gevraagd maar de verkoopster zei dat het niet kon. In de nabije toekomst dus wel, mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Beetje een laadbloeier, maar voor het eerst een wireless streaming audio systeem gekocht.
Ik heb met de korting en cadeaubon 154 euro voor betaald en deze zal morgen in huis liggen.
De speaker wordt geplaatst op mijn slaapkamer op dit moment.
Puur voor muziek streaming of digitale radio.

aan mijn PC heb ik een Logitech Z4 hangen als ik op mijn Xbox game of Netflix kijk, dan lijkt mij de bose niet ideaal ;) maar misschien heeft iemand anders hier ervaring mee.

Ik zat te twijfelen tussen Sonos play 1 en Bose SoundTouch 10
Ik hoor goede verhalen over Sonos, maar ik miste toch een paar opties.

1. AUX (zoals mijn intro, ben ik helemaal nieuw met wifi audio systemen)
2. Bluetooth ( ook zoals mijn intro ben ik niet bekekend met alleen wifi audio, bluetooth heb ik wel ervaring mee)
3. In mijn auto heb ik ook een Bose installatie (Mazda 3 GT-M) en vroeger hadden wij een Bose systeem aan onze televisie hangen.
4. Ik stream alleen maar via spotify, dus andere diensten zijn overbodig.

Mijn angst met sonos was juist het WIFI only.
Stel dat mijn wifi problemen heeft, dan kan ik er niets mee.
Met de Bose kan ik nog altijd via Spotify (heb ook offline bestanden) gewoon bij een slecht bereik muziek beluisteren.

De nieuwe app van SoundTouch ziet er ook goed en duidelijker uit dan voorheen.
Hoewel ik hier verder nog niet veel van terug kan vinden.

Wat is jullie ervaring met Bose SoundTouch 10 zowel de speaker als met de NIEUWE app ?
De speaker gaat er toch komen en upgraden naar Sonos is altijd een optie wanneer het tegenvalt ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Misschien dat iemand hier ook mijn vraag kan beantwoorden.
Na wat zoeken op internet heb ik het volgende nog niet kunnen vinden.

Voor zover ik begrepen heb maakt Sonos een eigen netwerk aan en zijn alle speakers een soort van versterkers/hubs. Is dat bij Bose ook zo?

Heeft iemand ook ervaring met DLNA muziek via bijvoorbeeld Windows Media Player of Plex? Ik heb in plaats van een NAS een volledige PC met windows 10 draaien waar al mijn lokale muziek op staat. Ik las dat er met Plex via DLNA nog problemen waren met de Bose app. (Vooral bij grote libraries/veel muziekbestanden).

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden van de kenners! :*)

edit:
Eventueel anders gewoon aanschaffen en als het niet goed werkt gewoon laten retourneren:
Probeer het Bose®-product vrijblijvend uit. We zijn ervan overtuigd dat het product je zal bevallen en daarom bieden we je een proefperiode van 30 dagen aan om je je ervan te kunnen verzekeren dat het product echt iets voor jou is. En als je binnen 30 dagen besluit dat het product toch niet helemaal geschikt voor je is, hoef je ons alleen maar te bellen om een afspraak te maken om het product rechtstreeks te retourneren. We halen het product dan op onze kosten bij je thuis op en je ontvangt het volledige aankoopbedrag terug. ‘Vrijblijvend’ is alleen van toepassing op de proefperiode van 30 dagen en geldt alleen bij aankoop van het product. Alleen geldig voor aankopen direct bij Bose.
Bron:
https://www.bose.nl/nl_nl..._confidence.overlays.html

Overlay op deze website bij "Koop met zekerheid":
https://www.bose.nl/nl_nl...ar/buy.html#EcommerceArea

[ Voor 49% gewijzigd door Kliko op 03-01-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kliko schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:38:
Misschien dat iemand hier ook mijn vraag kan beantwoorden.
Na wat zoeken op internet heb ik het volgende nog niet kunnen vinden.

Voor zover ik begrepen heb maakt Sonos een eigen netwerk aan en zijn alle speakers een soort van versterkers/hubs. Is dat bij Bose ook zo?
De Bose is enkel een WiFi client en that's it.
Heeft iemand ook ervaring met DLNA muziek via bijvoorbeeld Windows Media Player of Plex? Ik heb in plaats van een NAS een volledige PC met windows 10 draaien waar al mijn lokale muziek op staat. Ik las dat er met Plex via DLNA nog problemen waren met de Bose app. (Vooral bij grote libraries/veel muziekbestanden).
Je hebt twee opties voor de Bose:
1) je mount de NAS in de SoundTouch app en speelt je muziek rechtstreeks over DLNA af
De Bose zelf mount de share, dus je kan vanaf iedere soundtouch app muziek zoeken en afspelen

2) je installeert de Soundtouch app op je windows 10 PC en shared je music library
Vanuit de soundtouch app word je hele library zichtbaar. Je kan nu met iedere soundtouch app, dus ook vanaf je telefoon, zoeken en muziek starten vanuit je library.

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 03-01-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Pykow schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:24:
De nieuwe app van SoundTouch ziet er ook goed en duidelijker uit dan voorheen.
Hoewel ik hier verder nog niet veel van terug kan vinden.

Wat is jullie ervaring met Bose SoundTouch 10 zowel de speaker als met de NIEUWE app ?
De speaker gaat er toch komen en upgraden naar Sonos is altijd een optie wanneer het tegenvalt ;)
Prima speaker. Mooi formaat, handige presets, bluetooth (ook handig wanneer je hem meeneemt op vakantie ofzo) en te bedienen met zowel de app als de presets en een meegeleverde ab.

De app is opgefrist, ziet wat moderner uit zoals Spotify. De Spotify en Deezer integratie is goed, overigens werkt Spotify connect ook. De ST 10 kun je middels de nieuwe app en software ook in stereo zetten, dus als je er 2 zou hebben is dat misschien interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

remzor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:09:
[...]

Prima speaker. Mooi formaat, handige presets, bluetooth (ook handig wanneer je hem meeneemt op vakantie ofzo) en te bedienen met zowel de app als de presets en een meegeleverde ab.

De app is opgefrist, ziet wat moderner uit zoals Spotify. De Spotify en Deezer integratie is goed, overigens werkt Spotify connect ook. De ST 10 kun je middels de nieuwe app en software ook in stereo zetten, dus als je er 2 zou hebben is dat misschien interessant.
Ik ben zeer tevreden.
Verassend goed geluid uit zo'n speaker.
Stereo is niet nodig. Hij staat in mijn slaapkamer puur voor muziek.

Spotify werkt geweldig.
Gewoon op een preset knop klikken en mn speellijst wordt afgespeeld.

Ik heb er 154 euro voor betaald met inruil van een cadeaubon.

Ik raad iedereen deze speaker aan.
Installeren is zo gebeurd en met wifi,app, spotify connect, Bluetooth, aux. Kan je hem op alle manieren gebruiken.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
JackBol schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:39:
[...]

De Bose is enkel een WiFi client en that's it.

[...]

Je hebt twee opties voor de Bose:
1) je mount de NAS in de SoundTouch app en speelt je muziek rechtstreeks over DLNA af
De Bose zelf mount de share, dus je kan vanaf iedere soundtouch app muziek zoeken en afspelen

2) je installeert de Soundtouch app op je windows 10 PC en shared je music library
Vanuit de soundtouch app word je hele library zichtbaar. Je kan nu met iedere soundtouch app, dus ook vanaf je telefoon, zoeken en muziek starten vanuit je library.
Bedankt voor je antwoord! Vreemd dat Bose zelf niet echt met die win10 app adverteert. Kon het niet zo snel vinden namelijk. :S

Ah kijk, dan kan ik dus altijd mijn muziek nog sharen via die applicatie op mijn win10 server. Helemaal goed! *O*

Weet iemand welke frequentie de speakers ondersteunen? Ook 5Ghz toevallig?
edit: Al gevonden. Geen 5Ghz WEL 5Ghz.

Is zo'n soundtouch (20/30 series III) nog een beetje geschikt voor in de badkamer (Geen directe spetters, alleen vochtige lucht)? Sonos is dat wel meer toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Kliko op 04-01-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Kliko schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:35:
[...]
Weet iemand welke frequentie de speakers ondersteunen? Ook 5Ghz toevallig?
edit: Al gevonden. Geen 5Ghz. :F

Is zo'n soundtouch (20/30 series III) nog een beetje geschikt voor in de badkamer (Geen directe spetters, alleen vochtige lucht)? Sonos is dat wel meer toch?
Weet niet wat je bron is, maar je zit er in ieder geval naast. De Bose SoundTouch 10 / 20 serie III / 30 serie III / 300 / LifeStyle 600/650 beschikken allemaal over 2.4ghz/5ghz.

De ST speakers zijn niet ontworpen als zijnde waterbestendig. Ligt een beetje aan de ruimte en je eigen inschatting denk ik. Mijn ST10 zou niet zomaar stuk gaan in mijn badkamer (ik ventileer ook) maar je zult geen garantie kunnen claimen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:28

Grin

Ride si sapis.

Ik snap deze producten echt niet, wat een draak van een spullen. Een goede vriendin heeft begin 2016 het hele huis d'r mee behangen: van de zitkamer waar een behoorlijke Bose Lifestyle set staat, in de slaapkamers (Lifestyle) en studeerkamer(Lifestyle), kantoor, tot de (bij)keuken (SoundTouch30 en 10) en badkamer.
Maar hoe vaak die dingen niet problemen hebben met 't wifi, of dat er updates komen en de hele zooi is het netwerk weer kwijt - ik kom dan langs om het te fixen. Niet te geloven!
Het geluid is onvoldoende naar wat je er voor neertelt; dat dit merk nog bestaat is voor mij echt een wonder. Ik heb het vermoeden dat het alleen gekocht wordt door mensen met geld, geen verstand van audio, die kleine compacte speakers zoeken. Anders zou ik niet weten waarom dit nog verkocht wordt... Wat een overpriced meuk is dit zeg.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Dat is gewoon deze tijd denk ik. Het zal bij andere merken met vergelijkbare systemen en prijzen niet anders zijn. Lees: Sonos, Heos, Samsung, JBL, etc.
De tijd dat men dikke receivers en vloerstaanders in huis zette is voorbij, bewijzen ook wel alle verkoopcijfers. Natuurlijk is er nog een markt voor, maar eerder een nichemarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:28

Grin

Ride si sapis.

Misschien iets te fel van leer getrokken net... Ik ben namelijk wel erg tevreden over mijn Bose MIE2i oortjes, geen idee wat dat over mij zegt :+ O-)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bescheiden SoundTouch 10 heeft eigenlijk nooit problemen met WiFi of welk ander probleem dan ook. Ik ben er echt nog steeds heel enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
remzor schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:38:
[...]

Weet niet wat je bron is, maar je zit er in ieder geval naast. De Bose SoundTouch 10 / 20 serie III / 30 serie III / 300 / LifeStyle 600/650 beschikken allemaal over 2.4ghz/5ghz.

De ST speakers zijn niet ontworpen als zijnde waterbestendig. Ligt een beetje aan de ruimte en je eigen inschatting denk ik. Mijn ST10 zou niet zomaar stuk gaan in mijn badkamer (ik ventileer ook) maar je zult geen garantie kunnen claimen..
Inderdaad mijn fout. Ik zat denk ik op het verkeerde tabblad in mijn browser te kijken (tweakers pricewatch). Daar stond alleen 2.4Ghz.

Ik ventileer ook altijd tijdens douchen. Gigantisch dampig wordt de douche nooit, dus dat is een voordeel. Nu nog een stopcontact zien de fixen... |:( :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Ik heb nu een paar dagen twee stuks Bose Soundtouch 10 in bezit. Ik herken een aantal reacties hier totaal niet. Mogelijk heeft Bose verbeteringen doorgevoerd. Het geluid is geweldig, met name de bass. Voordeel boven Sonos vind ik persoonlijk koppelen via bluetooth en (toch) de knoppen op het apparaat, zodat je bij binnenlopen van je woonkamer direct naar een bepaalde zender kunt luisteren zonder je telefoon uit je broekzak te halen (lui!).

De Android-app voelt niet erg native aan, dat is jammer. Hij is zeker goed werkbaar, weinig frustraties, maar je merkt gewoon dat een echt native app altijd wat lekker / soepeler werkt. Ander nadeel is dat de app niet werkt met Spotify Free.

Qua vormgeving heb ik zelf weinig klachten. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen er niet heel erg warm van worden.

Waar ik nu op zoek ben is een manier om binnen Linux de apparaten aan te sturen. Uiteraard kun je via Wine de SoundTouch applicatie installeren, maar die loopt vast (zie ook https://bugs.winehq.org/show_bug.cgi?id=42014). Ze zeggen dat het in versie 2.12 van Wine opgelost zou moeten zijn, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft ieman ervaring met de SoundTouch 300. Mij lijkt het een mooie oplossing om het tv geluid te versterken en om hem als vervanger van de SoundTouch 10 in de woonkamer. Dan kan de 10 naar de keuken? Kan iemand advies over deze soundbar geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Pred schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:26:
Het geluid is geweldig, met name de bass.
Dat is bovenal een persoonlijke mening. Ik hoef ze niet eens te horen om te weten dat ik dit niks ga vinden. De sound van Bose staat mij totaal niet aan. Ik luister liever Tannoy's. Of voor mijn part mijn Eltax Monitor III's die momenteel in een doos in de kelder staan al een paar jaar.

Maargoed, ieder het zijne, echter weet ik dat heel veel mensen Bose veel te duur vinden en ronduit belabberd vinden klinken.

Ik vind Sonos overigens ook ronduit beroerd klinken voor het geld wat je er voor neer moet leggen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe je dan in een Bose topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:03:
Heeft ieman ervaring met de SoundTouch 300. Mij lijkt het een mooie oplossing om het tv geluid te versterken en om hem als vervanger van de SoundTouch 10 in de woonkamer. Dan kan de 10 naar de keuken? Kan iemand advies over deze soundbar geven?
Wat voor advies wens je ;-)

Heb deze op mijn kantoortje liggen onder een Samsung js9000. Een prima ding in samenwerking met een sub, maar beste is gewoon deze zelf te beluisteren/testen in de winkel. Persoonlijk zou ik deze niet in de woonkamer wensen. Het is maar wat je eigen wensen/eisen zijn. Vandaar het advies om zelf te gaan beluisteren/testen ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:44:
[...]

Wat voor advies wens je ;-)

Heb deze op mijn kantoortje liggen onder een Samsung js9000. Een prima ding in samenwerking met een sub, maar beste is gewoon deze zelf te beluisteren/testen in de winkel. Persoonlijk zou ik deze niet in de woonkamer wensen. Het is maar wat je eigen wensen/eisen zijn. Vandaar het advies om zelf te gaan beluisteren/testen ;-)
Dank. Helaas is het aantal kwalitatieve elektronica zaken in mijn regio gering. Maar ik zal eens zoeken of ik ergens kan luisteren. Wellicht dat ik binnenkort toch naar CeterO in Duitsland ga daar is een bose winkel. De SoundTouch system IV zag er ook wel goed uit. Niet voor de tv als oplossing maar wel voor de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een platenspeler is aan te sluiten op de SoundTouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:22:
Weet iemand of er een platenspeler is aan te sluiten op de SoundTouch?
Hij heeft een AUX in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mij bekend. Kan ik daar gewoon een platenspeler met links/rechts tulp uitgang op inpluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een gekke vraag hoor maar ik heb het volgende probleem met de SoundTouch 20 Serie III.

Verbinding met internet valt regelmatig weg. Na een tijdje doet de radio het dan weer....

Na de laatste update van eergisteren, krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat met internet radio.
Ik kan via blue-tooth WEL de i-pod zien en afspelen.
Ook zie ik in de app op de computer de SoundTouch staan.

Als ik op het apparaat zelf op een preset druk, zag ik gisteren en vandaag, tot 5 min geleden;
"1 NPO radio 1"
Daarna
"Druk op de preset knop ..." (of op de app, of zoiets)

Nu krijg ik een cirkel van puntjes en tot nu toe bij 1 zender 1 NPO radio 1.
Maar dan wel het tekentje van "stop" (vierkantje), dus geen geluid.....

Op de App kreeg ik gisteren en tot voor kort de foutmelding 1029....

Wordt echt gestoord van dit apparaat, kan iemand mij helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:10:
Wordt echt gestoord van dit apparaat, kan iemand mij helpen ??
Ja. Zet hem eens terug naar fabrieksinstellingen, dit doe je door de "volume -" en de "preset 1" tegelijk (10 seconden) ingedrukt te houden. Je ziet dit ook op je schermpje.

Vervolgens kun je hem even opnieuw configureren in de app (1 min werk) en hij zal weer up-and-running zijn. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad gelukt....

De zenders moesten opnieuw geconfigureerd worden, zoals remzor al voorstelde.

Zou wel handig zijn als Bose dat voortaan wat duidelijker vermeld. Ik had het niet gevonden/gelezen...

Thns allemaal voor het meedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zag ik dat de SoundTouch 20 III 'slechts' 350 kost. Ik dacht altijd dat het 400 was. Inmiddels staat die in de woonkamer. Het synchroniseert erg makkelijk met de 10 die ik nu in de keuken heb staan. Fijn om in 2 ruimten muziek volledig synchroon te hebben lopen. Ook de 20 maakt prima geluid voor zijn formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

:z :Z Het begint me nu echt te irriteren dat Bose zo weinig geeft om integratie muziek diensten. Nog steeds geen Apple Music mogelijk.

Juist vanwege de looks, preset knoppen, afstandbediening en display gekozen voor Bose Soundtouch 20 III ipv Sonos toentertijd maar begint nu echt vervelend te worden dat dit soort zaken niet komen. AirPlay 2 is ook al meer dan een jaar beloofd, maar zal toch wel niet released worden voor huidige speakers :/

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 30-01-2019 09:28 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1